Panteret er fedt.
Fra : Rune Wold

Dato : 03-09-03 21:23

Som emnerubrikken antyder, er jeg helt pjattet med panteret i
særdeleshed og tingsret i almindelighed.
Så derfor var jeg ellevild, da jeg lærte denne NG at kende. Jeg håbede,
at der blev rig mulighed for også at diskutere komplicerede tings- og
panteretlige problemstillinger.
Jeg må indrømme, at mine forventninger ikke helt er indfriede. Det er
derfor meningen med dette indlæg at undersøge, om der findes ligesindede
et sted derude. Jeg gider nemlig ikke at formulere en større
problemstilling uden at vide, om jeg kan forvente nogen tilbagemeldinger
på indlægget.
Så hvis der er nogen, der er interesseret, har jeg allerede nu nogen
emner med udg.pkt. i bogen Pant af Rørdam og Carstensen.
Jeg beklager, at dette indlæg i sig selv er off topic, men det leder
forhåbentlig ud i nogen ekstremt on topic diskussioner.

/Rune Wold

--
Punani: "poo-na-nee"
Hawaiian (lit. Heavenly flower), derived from pua (blossom);

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 03-09-03 21:58

"Rune Wold" skrev:

> Så hvis der er nogen, der er interesseret, har jeg allerede nu nogen
> emner med udg.pkt. i bogen Pant af Rørdam og Carstensen.

Fyr løs! Jeg er ikke selv *helt* tosset med pant, men har det i nogenlunde
frisk erindring. Samtidig har jeg vist godt af at få frisket noget af
hukommelsen vedr. pant og prioritetsstillinger (til brug for fogedretten).

Det kunne være rart med lidt teoretisk jura.

/kristian

Fra : Karina og Christian

Dato : 04-09-03 13:18

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in
message news:BB7C228E.20A90%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...
[klip]
> [...]
> frisk erindring. Samtidig har jeg vist godt af at få frisket noget af
> hukommelsen vedr. pant og prioritetsstillinger (til brug for fogedretten).

Det er ikke fordi, du får *overvældende* meget behov for panteretten i
fogedret, men naturligvis er det godt at have i erindring som så meget
andet; fogedretten spænder jo vidt - over stort set alle juridiske emner, så
man får virkelig gravet dybt i hukommelsen.

Jeg tror, du bliver rigtig glad for faget. Jeg havde det i sidste semester,
og kan virkelig anbefale det. Lad dig endelig ikke snyde af, at pensum ikke
er særlig stort

Hvem underviser i det i dette semester?

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 04-09-03 19:07

"Karina og Christian" skrev:

> [...]
> andet; fogedretten spænder jo vidt - over stort set alle juridiske emner, så
> man får virkelig gravet dybt i hukommelsen.

Jeg har også ladet mig fortælle, at det skulle være en god "afslutning" på
formueretten (selvom jeg godt er med på at man også rammer andre
retsområder).

> Jeg tror, du bliver rigtig glad for faget. Jeg havde det i sidste semester,
> og kan virkelig anbefale det. Lad dig endelig ikke snyde af, at pensum ikke
> er særlig stort

Jeg glæder mig

> Hvem underviser i det i dette semester?

Bjørn Graae.

/kristian

Fra : Karina og Christian

Dato : 04-09-03 19:31

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in
message news:BB7D4BE0.20C75%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...
[klip]
> Bjørn Graae.

Jeg kan uden nogen form for overdrivelse sige, at det er den *ubetinget*
bedste underviser, jeg overhovedet har haft på studiet; og det siger faktisk
en del, da der - som du uden tvivl ved - findes mange fremragende
undervisere. Men ikke desto mindre

Så glæd dig.

Karina

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 04-09-03 19:59

"Karina og Christian" skrev:

> [...]
> bedste underviser, jeg overhovedet har haft på studiet; og det siger faktisk
> en del, da der - som du uden tvivl ved - findes mange fremragende

Det er jeg da glad for at høre. Han virker også helt ok.

> Så glæd dig.

Det vil jeg så gøre - især over at jeg skal have ham i 2 fag.

/kristian

Fra : Karina og Christian

Dato : 04-09-03 20:01

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in
message news:BB7D580F.20C80%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...
[klip]
> Det vil jeg så gøre - især over at jeg skal have ham i 2 fag.

Strafferetspleje?

Hvad har du som 3. fag (hvis du da har valgt 3 fag)

Karina

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 04-09-03 20:38

"Karina og Christian" skrev:

> Strafferetspleje?

Ja.

> Hvad har du som 3. fag (hvis du da har valgt 3 fag)

Skatteret I (det kommer man jo ikke uden om)

/kristian

Fra : Karina og Christian

Dato : 04-09-03 20:43

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in
message news:BB7D612E.20CCE%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...
[klip]
> Skatteret I (det kommer man jo ikke uden om)

Nej, det gør man jo ikke. Har også selv skatteret i dette semester, så vi
har øjensynligt timer sammen Jeg er forholdsvis spændt på, hvordan faget
udvikler sig. Jeg håber sørme, det bliver mere interessant end det (efter
min og mine studiekammeraters mening) har været de to første gange.

Karina

Fra : jacob nielsen

Dato : 06-09-03 15:31

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote in message

> [...]
> udvikler sig. Jeg håber sørme, det bliver mere interessant end det (efter
> min og mine studiekammeraters mening) har været de to første gange.

Så er der måske nogen af jer kloge skatteretshoveder, der kan sige mig, hvad
der skal læses til på tirsdag?

Mvh.
Jacob

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 06-09-03 17:17

"jacob nielsen" skrev:

> Så er der måske nogen af jer kloge skatteretshoveder, der kan sige mig, hvad
> der skal læses til på tirsdag?

S. 133-177.

http://www.jura.au.dk/~mha/lektionsplan%20skat%201.doc

Håber at man når at få bogen inden da....

/kristian

Fra : jacob nielsen

Dato : 06-09-03 17:40

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in
message news:BB7FD518.20EE3%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

> http://www.jura.au.dk/~mha/lektionsplan%20skat%201.doc
Storartet. Jeg takker.

> Håber at man når at få bogen inden da....
Jeg har lånt mig frem. Til gengæld kan jeg se, at jeg har glemt den på
arbejdet :/

Mvh.
Jacob

Fra : Rune Wold

Dato : 04-09-03 14:44

Kristian Storgaard wrote:

[klip]

> [...]
> frisk erindring. Samtidig har jeg vist godt af at få frisket noget af
> hukommelsen vedr. pant og prioritetsstillinger (til brug for fogedretten).

Jeg starter en ny tråd: Pant, 7. udg., s. 249

/Rune Wold

Fra : MAndersen

Dato : 03-09-03 22:17

"Rune Wold" <news78@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg beklager, at dette indlæg i sig selv er off topic, men det leder
> forhåbentlig ud i nogen ekstremt on topic diskussioner.

I forlængelse af off topic tråden er jeg så pjattet med forsikrings- og
erstatningsret

--
MAndersen
Dørtrinet til visdommens tempel er