Session gennem form
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-09-03 18:27

Heps!

Jeg skal umiddelbart kun bruge session til min betalings-ting, og det
foregår via forms. Hvordan overfører jeg SID via en form (hvis
brugeren ikke tillader brug af cookies)?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Siemens M55/S55/C55 m.fl. på vej...

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-09-03 19:03

On Wed, 03 Sep 2003 19:27:20 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Jeg skal umiddelbart kun bruge session til min betalings-ting, og det
>foregår via forms. Hvordan overfører jeg SID via en form (hvis
>brugeren ikke tillader brug af cookies)?

Hvis formen POST'er til en side, kan du evt. have det med som GET-data
i den side, der skal submittes til, vha. konstanten SID. Fx:

print '<form action="webside.php?'.SID.'" method="post">';

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: transparent (og ikke transperant)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-09-03 19:12

Peter Brodersen skrev:

>Hvis formen POST'er til en side, kan du evt. have det med som GET-data
>i den side, der skal submittes til, vha. konstanten SID. Fx:
>
>print '<form action="webside.php?'.SID.'" method="post">';

Og hvis det er GET, så hugger man SID op og laver følgende: (?)

<input name="PHPSESSID" type="hidden" value="$session_id">

- eller?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Siemens M55/S55/C55 m.fl. på vej...

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-09-03 19:41

On Wed, 03 Sep 2003 20:12:28 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Og hvis det er GET, så hugger man SID op og laver følgende: (?)
>
><input name="PHPSESSID" type="hidden" value="$session_id">

Hm, ja... Det ville næsten være mit bud. Jeg har lige prøvet at teste
lidt, og kan ikke se at SID'et ligger i en variabel eller konstant for
sig selv (selvfølgelig medmindre brugeren selv submitter den). Så ja,
løsningen bliver nok at explode' på "=", og så tage andet led.

Problemet, som du nok selv har opdaget, er, at hvis man har en
GET-form i stil med:

<form action="foo.php?bar=baz" method="get">
<input type="text" name="brugernavn">
</form>

... så vil browseren blot gå hen til "foo.php?brugernavn=peter" - og
helt undlade "bar=baz".

Fra : Dennis Møllegaard Pe~

Dato : 03-09-03 19:51

On Wed, 03 Sep 2003 19:27:20 +0200, Lasse Hedegaard wrote:

> Jeg skal umiddelbart kun bruge session til min betalings-ting, og det
> foregår via forms. Hvordan overfører jeg SID via en form (hvis
> brugeren ikke tillader brug af cookies)?

For både GET/POST tilføj:
<input type="hidden" name="<?php print session_name(); ?>"
value="<?php print session_id(); ?>">

--
Dennis Møllegaard Pedersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-09-03 07:56

On Wed, 03 Sep 2003 20:51:09 +0200, Dennis Møllegaard Pedersen
<dennis@moellegaard.invalid> wrote:

><input type="hidden" name="<?php print session_name(); ?>"
>value="<?php print session_id(); ?>">

*klask* - selvfølgelig...! Så meget for at kigge $GLOBALS igennem
efter variable.

Det er vist også over min sengetid. Sov godt!