Andet multimedie
bentjuul 3670
InDesign og PDF skema?
Fra : Thomas²°°³

Dato : 03-09-03 16:57

Jeg vil gerne lave et skema i InDesign, som så skal eksporteres til pdf. Der
skal være felter som brugeren skal kunne udfylde og så printe/gemme pdf'en
med de udfyldte data i.
http://www.netborger.dk/blanketter/ kan man hente pdf dokumenter, som kan
udfyldes med både tal og bogstaver, og tal felterne laver automatisk
tusind-seperation i nogle af felterne.

Hvordan gør jeg det i InDesign 2.0? Jeg synes ikke at manual og hjælpefil
giver mig ret meget hjælp

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 03-09-03 19:15

Hej Thomas

Du skal lave selve skemaet i ID. Når du har lavet PDF'en, Skal du i Acrobat
lave tastefelterne.

Mvh
Anders

Fra : Thomas²°°³

Dato : 04-09-03 07:38

"Anders Rehhoff" <artryk@FJERNDETTEpost11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Thomas
> Du skal lave selve skemaet i ID. Når du har lavet PDF'en, Skal du i
Acrobat
> lave tastefelterne.

Skal jeg så lade være med at lave noget i InDesign der hvor felterne skal
være? Eller konverterer man nogle tekstbokse til indtastningsfelter?

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 04-09-03 08:10

Thomas

Prøv at lege med acrobat, og læs i acrobat vejledningen om hvordan du gør,
så tror jeg at det giver sig selv, hvad du skal gøre.

Fra : B. Smalbro

Dato : 05-09-03 12:05

Du skal bruge det der hedder Forms i i Acrobat. I Acrobat 6 ligger det under
Tools / Advanced editing. Indtastningfelter kan være mange ting og i
formsværktøjet skal du indstille om det er tekst, tal osv osv. Det er et
ganske avanceret værktøj.

Kh
Bjørn

Fra : Thomas²°°³

Dato : 05-09-03 12:04

"B. Smalbro" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tools / Advanced editing. Indtastningfelter kan være mange ting og i
> formsværktøjet skal du indstille om det er tekst, tal osv osv. Det er et

Tak for brugbar hjælp

Fra : Miriam

Dato : 08-09-03 23:12

"B. Smalbro" <studio@smalbro.dk> wrote in

> Det er et ganske avanceret værktøj.

Og det er et ganske tåbeligt og mangelfuldt værktøj, som ikke selv kan
scanne for feltområder, men hvor man selv skal tegne rektangler de
pågældende steder, og det er skideirriterendebesværligt at få den alle i
samme bredde og højde og position. Og jo jeg har lavet mange pdf filer som
kan udfyldes, og som gemmer formdata - men jeg er absolut ikke imponeret
over Adobe´s måde at gøre tingene på. Heller ikke weblink i pdf'er - da
acrobat ikke har option for at åbne i browser, men vil forsøge at importere
websitet i pdf filen.

Adobe´s brugerinterface har altid irriteret mig, og jeg bruger kun deres sw
af nød

Kan Acrobat 6 iøvrigt fungere som printspooler fra mange forskellige apps,
og så generere en single multipage pdf med siderne fra værtsapplikationerne
? (altså en word side + en jpeg + en email + en tiff) UDEN at
klippe/klistre efterfølgende.

Fra : Thomas²°°³

Dato : 09-09-03 14:28

"Miriam" <miriam@miriam.> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme bredde og højde og position. Og jo jeg har lavet mange pdf filer som

Copy/paste og align er ret gode i den sammenhæng.

> Adobe´s brugerinterface har altid irriteret mig, og jeg bruger kun deres
sw
> af nød

Er generelt tilfreds med Adobes brugerinterface, men det er nok et spørgsmål
om hvad man er startet med at bruge.