Forskel på Windows og Linux
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-09-03 14:50

Heps!

$_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] er da lidt træls Der er slash efter, når
man kører Linux, men ikke på Windows?

Linux:
echo $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'];
/foo/bar

Windows:
echo $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'];
x:/foo/bar/

Hvordan grejer man den? Når jeg laver mine PHP-sider på Windows, så
virker de jo ikke, når jeg overfører dem, fordi jeg kan finde på at
gøre sådan:

include ($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/foo.inc");

Der skal jo være en slash på Windows, men ikke på Linux?!

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Siemens M55/S55/C55 m.fl. på vej...

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 03-09-03 16:11

Lasse Hedegaard wrote:
> $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] er da lidt træls Der er slash efter, når
> man kører Linux, men ikke på Windows?

Så er der vel ikke andet for end at inbygge et substr() - tjeck på om
strengen slutter med '/', og evt fjerne den...

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-09-03 16:23

On Wed, 03 Sep 2003 15:49:53 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>gøre sådan:
>
>include ($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/foo.inc");

Det burde ikke være noget problem, ligesom det heller ikke burde være
noget problem under linux fx at include /home/user//web///foo.inc -
det er det samme som /home/user/web/foo.inc

Det er kun hvis $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] er blank, at det kan give et
uventet resultat - at man kommer til at gå ud i roden.

Jeg tror, jeg - måske pga. dovenskab - har for vane "altid" at sætte
en slash foran.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: transparent (og ikke transperant)