Godbidder
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 03-09-03 13:18

Hej alle .

Altså, jeg synes det der med godbidder er lidt af en jungle. Supermarkeder
og dyrehandler har hylde op og hylde ned med mystiske ting. Så er der
tandbørster og stænger og chokolader og knase-ting i diverse udformninger.
Og hvad er lige formålet??? Jeg ved godt, at nogle af tingene har bestemte
funktioner, men det er bestemt flertallet, der ikke har (altså udover at det
smager godt). Hvad er det lige der er så specielt ved tørfoder, der er
formet som fisk og kommet i en lille bitte pose til 20 kr.?!?!

Hjemme hos os er kattene fløjtende lige glade med hvilke godbidder vi
serverer. Så jeg plejer gerne at købe en pose tørfoder. Lige meget hvilken,
bare det knaser og er noget andet end de plejer at få . Og begejstringen
er bestemt lige stor om det er dette tørfoder eller en eller anden firkantet
ting pakket ind i kulørt karamelpapir til 1 kr. stk.!

Dette er altså ikke for at dømme folk, der køber disse godbidder, for jeg
kan da også selv blive revet med, når jeg står og kigger på alle disse
"fantastiske" ting. Jeg ærger mig bare sådan når jeg kommer hjem og har
givet en fomue for "ingen ting", og kattene ikke engang flipper fuldstændig
skråtlæns over det, men egentlig hellere vil have tørfoderet . Jeg tror
faktisk mest på, at producenterne har haft os katteslaver i tankerne mere
end de har tænkt på kattenes behov . For mon ikke bare det er os
mennesker, der ikke kan stå for det kulørte papir, de sjove faconer o.s.v. I
bund og grund tror jeg, at kattene er ligeglade!

Det var bare lige et par tanker herfra.
Håber ikke I er faldet i søvn undervejs ;-D.

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Pia J

Dato : 03-09-03 13:50

"Helle Frederiksen" <hfFJERN@dlgnet.dk> wrote in message
> Hej alle .
>
> Altså, jeg synes det der med godbidder er lidt af en jungle. Supermarkeder
> og dyrehandler har hylde op og hylde ned med mystiske ting. Så er der

Jeg giver slet ikke godbidder - dvs har jeg noget, som kan gøre det ud for
en, og katten er der, så får den måske noget, men jeg køber ikke nogen. Nu
træner jeg så ikke lige noget med kattene ligesom man gør med hunde, og de
har rigeligt i at blive nusset. Jeg føler i hvert fald ikke jeg bliver mere
populær af at rende og fodre dem med diverse ting.

:Pia

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 03-09-03 14:12

> Jeg føler i hvert fald ikke jeg bliver mere
> populær af at rende og fodre dem med diverse ting.

Der vil jeg nu ikke give dig helt ret . Den der serverer mad og giver
godbidder er mest populær. Basta!!! Sådan er det i hvert fald hjemme hos os.
Det er også mig (madmor), der bliver vækket lørdag morgen og fedtet for,
hvis maden ikke lige er serveret kl. 7! Men at de med deres
spinnen/knurren/smygen har skumle bagtanker, er så en helt anden snak .

Fra : Pia J

Dato : 04-09-03 12:01

> Der vil jeg nu ikke give dig helt ret . Den der serverer mad og giver
> godbidder er mest populær. Basta!!! Sådan er det i hvert fald hjemme hos
os.

Jamen jeg er skam rimelig populær - dog ikke for 5 minutter siden, da jeg
ville lave mig en hakkebøf til frokost, tilbyder diverse kræ en stump hakket
rå oksekød - og Felix trækker sig tilbage med væmmelse malet i ansigtet,
over at jeg dog kunne holde sådan noget klamt noget hen foran hans delikate
næse!

Og han blev oprindelig købt som assisterende musefælde....

:Pia

Fra : Miver og Mulle's mor

Dato : 04-09-03 14:40

> [...]
> næse!
> Og han blev oprindelig købt som assisterende musefælde....

*smil* ja sikke en titel "assisterende musefælde"
Min Mulle har det på samme måde, hvorimod Miver er et sandt rovdyr, hun
elsker rå fars!

Med venlig hilsen Miver og Mulle's mor
Heidi Tengstedt

http://hei.homepage.dk

Fra : Miver og Mulle's mor

Dato : 03-09-03 13:50

> [...]
> smager godt). Hvad er det lige der er så specielt ved tørfoder, der er
> formet som fisk og kommet i en lille bitte pose til 20 kr.?!?!
</klip>
<klip>
> [...]
> skråtlæns over det, men egentlig hellere vil have tørfoderet . Jeg tror
> faktisk mest på, at producenterne har haft os katteslaver i tankerne mere

</klip>

Hej Helle :)

Producenternes hovedformål er: at tjene penge!
Så nemt kan det siges.
Og jo, katte (dyre-) ejere er tit og ofte nemme ofre, for sådan nogle
som jeg, falder for alt muligt ... godbidder med alger, er det sidste
jeg købte (det gider kattenen bare ikke)

- faktisk tror jeg mine katte snart er blevet tilbudt alt hvad der
findes på markedet af mad, godbidder, kattemælk (dèt gider de faktisk
godt, men det koster sindsygt meget, omkring 10 kr for 200ml, det er 50
kr pr. liter!!!) mm. og jeg må give dig ret....de elsker deres
almindelige mad (hos os er det enten Pussi eller Catty vådfoder,
suppleret med tørfoder, og af og til rejer, skinkestrimler, Philadelfia
smørreost (med hvidløg!) eller dåseleverpostej (den i den blå dåse)
..kom ikke og sig vi har nogle underlige madvaner*G*)

Så jo, jeg føler mig også tit til grin, men...tro mig, jeg bliver ved
med at købe godbidder efterhånden som jeg falder over nogle nye slags,
eller nye fikse indpakninger...sådan èr jeg bare *smil*

Med venlig hilsen Miver og Mulle's umulige mor
Heidi Tengstedt

http://hei.homepage.dk

Fra : Jane

Dato : 03-09-03 14:33

Helle Frederiksen skrev i <news:bj4lta$7qn$1@sunsite.dk>:

> Hej alle .
>
> Altså, jeg synes det der med godbidder er lidt af en jungle.

Jeg tror de er lavet til ære for folk som mig som gerne vil
prøve noget nyt og spændende. Ved godt det er spild af penge
men det er ligesom jeg ikke kan lade være med at købe alt
muligt legetøj for jeg skal jo lige prøve...

Men min kat er ligeglad den vil ikke engang have gærtabletter.
Hvis den endelig vil smage på en godbid kaster den som regel
op, så det holder jeg hurtigt op med igen. Det eneste som
vækker lykke er det der kattemælk. Så det får den af og til
som "godbid".

Men ethvert stykke tørfodder som bliver kastet er altid
meget mere spændende et det som ligger stille i madskålen.

Jane

Fra : Leyna

Dato : 03-09-03 14:38

On Wed, 3 Sep 2003 14:17:56 +0200, "Helle Frederiksen"
<hfFJERN@dlgnet.dk> wrote:

> For mon ikke bare det er os
>mennesker, der ikke kan stå for det kulørte papir, de sjove faconer o.s.v. I
>bund og grund tror jeg, at kattene er ligeglade!

Hvis du køber noget i kulørt papir, så kan du som regel selv æde
godbidden, men papiret har deres fulde opmærksomhed! *G*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : René

Dato : 03-09-03 15:59

hejsa
apropos kattemælk så jeg et tip i rene ord for pengene( tror jeg nok det ;)
at man kunne købe fløde 13% også kaldet kaffefløde og blande op med mælk
mener det var halv af hver. Så kunne man da spare lidt penge på den konto så
der var mere at købe godbider for
mvh mette

Fra : René

Dato : 03-09-03 16:02

sorry der skulle stå at det skulle blandes med vand og ikke mælk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-09-03 17:07

Her i huset får Teddy gærtabletter og Cheeta som er alt ædende får bare hvad
der lige er af diverse lækkerbidskner. En klat leverpostej eller sårn noget.

Linda