boller i karry af kalkunfars
Fra : Anne Lise Kirk Jense~

Dato : 03-09-03 12:52

Jeg vil gerne lave subj iaften.

Jeg kan sagtens finde ud af at lave RIGTIGE boller i karry; så mit spørgsmål
går mere på, at jeg synes ofte kalkunfars er mere "vådt" end grisefars, og
hvordan undgår jeg så liige at kalkun-bollerne flyder ud i kogevandet, UDEN
at fylde farsen med mel?

Er havregryn måske løsningen, eller sidder der een derude med et godt fif?

mvh
anne lise

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 03-09-03 13:01

"Anne Lise Kirk Jensen" <alkj_gmafood@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse:

> [...]
> at fylde farsen med mel?
>
> Er havregryn måske løsningen, eller sidder der een derude med et godt fif?

Hej Anne Lise,
en smule mel og, som du selv nævner, havregryn plejer at virke for mig - jeg
får altid super boller

/Kristina

Fra : Rømer

Dato : 03-09-03 15:39

Lidt sent, men en teskefuld kartoffelmel i farsen holder også sammen på det
uden at det hele bliver for tungt!

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 04-09-03 13:09

> [...]
> at fylde farsen med mel?
>
> Er havregryn måske løsningen, eller sidder der een derude med et godt fif?

Hej Anne Lise,

Nu er det jo sådan, at jeg er sønderjyde. I sønderjylland kommer man
rasp i frikadellefarsen. Det gør jeg også i alt andet fars. Det virker
rigtig god, når der er for meget væde.

Mvh. Renate

Fra : Anne Lise Kirk Jense~

Dato : 04-09-03 14:35

Hej igen,

jeg prøvede med havregryn, og konsistensen blev rigtig god.
Jeg syntes også, at jeg fik det krydret godt, men da vi smagte, kunne den
sagtens bære mere krydderi - sådan er det jo med kalkun.

Tak for rådene.

mvh
anne lise