Ny cpu køler
Fra : Rune

Dato : 03-09-03 12:28

Hej.

Jeg har lige monteret en ThermalTake, silent boost i min computer. (fed
køler forresten)
Den har nedsat temperaturen fra 45 til 37 grader idle.
Jeg har en Athlon t.bred Xp 2100.

Men hvordan tester man hvor varm den bliver hvis man presser systemet?
det er vel ikke nok at spille et par timer?

Rune

Fra : Inger & Jesper

Dato : 03-09-03 12:36

Fx ved at downloade seti@home og lade den køre nogle time, den presser
såvidt jeg ved systemet noget nær max.
http://setiathome.berkeley.edu/download.html

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 03-09-03 13:21

Rune wrote:
> Men hvordan tester man hvor varm den bliver hvis man presser systemet?
> det er vel ikke nok at spille et par timer?

Du kan lade den lave en Prime95 test (mener jeg det hedder). Ellers er
SuperPi med mange decimaler også ganske udemærket...

--
Martin K

Fra : Rune

Dato : 03-09-03 20:24

> Du kan lade den lave en Prime95 test (mener jeg det hedder). Ellers er
> SuperPi med mange decimaler også ganske udemærket...

Hmm, jeg fandt et prog. der hedder "toast", det belaster cpu´en med 100%
Efter en halv time var temp. 43 grader.
Det er vist godt nok...

Tak for hjælpen.

Rune

Fra : Rune

Dato : 03-09-03 20:30

> Hmm, jeg fandt et prog. der hedder "toast", det belaster cpu´en med 100%

Det kunne jo være at der er andre der skal bruge det...

http://www.tweakup.dk/HTML/download/diagnose.htm

Rune

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-03 21:08

Rune wrote:

> Hmm, jeg fandt et prog. der hedder "toast", det belaster cpu´en med 100%
> Efter en halv time var temp. 43 grader.
> Det er vist godt nok...

Der er vist ikke noget der overgår cpuburn i varmeudvikling:

http://users.ev1.net/~redelm/