Domæne-haj? Kan man fratage et domæne fra ~
Fra : John

Dato : 03-09-03 10:33

Jeg kan se, at et domænenavn fornyligt er blevet registreret af en
domæne-haj.. i hvert fald er domænet tilknyttet et salgssted for domæner/WEB
hoteller og registranten har som sådan ikke noget med navnet at gøre.
Domænet er et fornavn og jeg hedder selv det til fornavn, men hvad er
chancen for at jeg kan gøre indsigelse imod registreringen (eller rettere..
chancen for at vinde)?

Spørgsmålet går vel mere på om jeg har mere ret til navnet fordi jeg hedder
det fremfor én som ikke gør? Men så kan han vel bare overføre navnet til én
som tilfældigvis hedder det samme?

Mhv.
John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-09-03 11:06

John skrev:

>Spørgsmålet går vel mere på om jeg har mere ret til navnet fordi jeg hedder
>det fremfor én som ikke gør?

Det har du ikke. Ved firmanavne spiller der nogen regler ind om
markedsføring og registrerede navne og den slags. Det er ikke
tilfældet ved fornavne.

--
Bertel

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-09-03 17:58

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> Det har du ikke. Ved firmanavne spiller der nogen regler ind om
> markedsføring og registrerede navne og den slags. Det er ikke
> tilfældet ved fornavne.

Hvis der nu eksempelvis er tale om et slægtsnavn og ejeren af domænet intet
tilhørsforhold har hertil eller er det - som du nævner - blot ved
registrerede firmanavne dette spiller en rolle?

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-09-03 18:05

Peter Jensen skrev:

>Hvis der nu eksempelvis er tale om et slægtsnavn og ejeren af domænet intet
>tilhørsforhold har hertil eller er det - som du nævner - blot ved
>registrerede firmanavne dette spiller en rolle?

Nu var der tale om fornavne. Jeg tror at der gælder noget
lignende ved slægtsnavne, men det er jeg mindre sikker på. Jeg
kender ikke til nogen afgørelser desangående.

En forretningsmand kan dokumentere et tab hvis hans kunder går
ind på en forkert hjemmeside. Hr. Møgelsø kan næppe dokumentere
et problem selv om folk går ind på en hjemmeside der hedder
møgelsø.dk og hvis ejer hedder Jensen.

--
Bertel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-09-03 08:03

"Peter Jensen" <mentor_SLETMIG_@haiku.dk> writes:

> Hvis der nu eksempelvis er tale om et slægtsnavn og ejeren af domænet intet
> tilhørsforhold har hertil eller er det - som du nævner - blot ved
> registrerede firmanavne dette spiller en rolle?

Hvis man mener, at man er blevet uretfærdigt behandlet i sager om
domæner, kan man forelægge sagen for Klagenævnet. Se FAQ'en på
DK-Hostmasters side, punkt 9.

Der kan sagtens være flere, der har retmæssig adkomst til samme navn.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp