Godt kort til videoredigering?
Fra : Steen

Dato : 03-09-03 07:05

Hej, jeg går og overvejer at købe mig et godt grafikkort til
videoredigering, dvs. med TV-in modul så jeg kan grabbe fra alm VHS video.
Jeg overvejer at købe et ASUS V9560 VideoSuite, er der nogen der har et
bedre bud til en pris på max 1700? Kan godt være der måske går et par
måneder før jeg får taget mig sammen til at købe mit nye system (billigere
P4 CPU'er fra oktober) så jeg vil også gerne vide om der er noget nyt på
vej i denne genre.

mhv
/Steen

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-09-03 10:42

"Steen" <notforspamming@go.away> skrev i en meddelelse
> Hej, jeg går og overvejer at købe mig et godt grafikkort til
> videoredigering,

Hvis det skal være godt synes jeg du skal overveje
et decideret video-grabber kort med hardware
mpeg encoding ... Så er det ikke CPU afhængigt
og du kan således grabbe i højere opløsning
direkte til MPEG uden at miste en masse
frames og den slags.
Jeg sidder selv med et Terratec kort UDEN
hardware encoding og det giver altså ikke det
bedste resultat ....
just my 2 cents
--
Peter J

Fra : J. Jakobsen

Dato : 05-09-03 20:49

Hej Steen og i andre.
Jeg har et ASUS 9180 VS i min computer som jeg købte for at grabbe noget
direkte fra en gammel videorecorder. Der er en del støj på det grabbede
materiale, jeg ved så ikke om det er fordi det er en gammel recorder eller
hvad. Dog skal det lige siges at jeg købte nogle bedre kabler som også var
længere så det fjernede meget af støjen. Resultatet var ok forstået i amatør
forstand; men hvis du har tænkt dig at lave det næsten perfekt så brug
pengene til en DV recorder med firewire udgang istedet for et nyt PC system.
Nu hved jeg ikke hvad du har pt. Jeg selv sidder med en PIII på 1 GHz/512Mb
ram og den kører fortrinelig til det som jeg laver; men jeg laver heller
ikke fanzy billedovergange i Adobe eller AVID programmer.
Håber det var noget du kunne bruge.
/Jørgen