Andet multimedie
bentjuul 3670
Indesign 2
Fra : Miriam

Dato : 02-09-03 22:13

Jeg kan ikke skrive @ og $ og andre specialtegn i InDesign 2 - hvad er
forklaringen på dette ?

Mvh Miriam

Fra : Miriam

Dato : 02-09-03 22:16

Versionen er:
InDesign 2.0 Build 416 Release 105677

Fra : Studio Smalbro

Dato : 03-09-03 07:15

Det lyder som om dine sprogindstillinger er sat til engelsk. De skal sættes
til dansk

kh
Bjørn

Fra : Miriam

Dato : 05-09-03 21:27

"Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> wrote in

> Det lyder som om dine sprogindstillinger er sat til engelsk. De skal
> sættes til dansk

Ja det er den engelske version, og der kan ikke vælges andet en "English
UK"

Kan man downloade den Danske og så bruge samme licensnummer som til den
engelske ?

Fra : Thomas²°°³

Dato : 08-09-03 07:55

"Miriam" <miriam@miriam.> skrev i en meddelelse
> "Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> wrote in
> Ja det er den engelske version, og der kan ikke vælges andet en "English
> UK"

Virkede det ikke med alt-shift ..?!?

> Kan man downloade den Danske og så bruge samme licensnummer som til den
> engelske ?

Kan ikke forestille mig du kan bruge samme licensnummer.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Studio Smalbro

Dato : 08-09-03 09:13

Der er altså dansk i den engelske version også. Det skal installeres via
Custom Install. Når du så har startet ID sætter du Default sproget ved at
lukke alle dokumenter i ID og så gå ind i Edit/Dictionaries.
Sprogindstillilngerne for hver style sættes i Characterpalletten..

Kh
Bjørn

Fra : N/A

Dato : 08-09-03 16:16

Fra : Nils F.

Dato : 08-09-03 16:16

Du skal også være opmærksom på, at dokuemneter fra en
prøveversion/betaversion ikke kan åbnes på en "autoriseret" InDesign senere!

Fra : Miriam

Dato : 08-09-03 20:54

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> Jeg tvivler bare på at det er med til en beta-version.
> Hvis der står InDesign 2.0 Build 416 Release 105677 på opstartskærmen
> så er det en beta-version som Miriam sidder med. Altså en prøveversion
> af InDesign 2 som kom ud inden den færdige udgave blev frigivet.

Kan man nogen steder downloade en FULD trialversion af den nyeste ID2 -
både Engelsk og Dansk ?

Hilsen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 08-09-03 21:11

Miriam skrev:

> Kan man nogen steder downloade en FULD trialversion af den nyeste
> ID2 - både Engelsk og Dansk ?

Jeg tvivler på at du kan downloade en dansk prøveversion.
Hvor har du den version fra som du sidder med nu?

En engelsk prøveversion af InDesign 2 kan hentes her:
<http://www.adobe.com/products/tryadobe/main.jhtml#product=31>.

Madsen.

Fra : Miriam

Dato : 08-09-03 21:26

> Hvor har du den version fra som du sidder med nu?

Den lå på en brugt PC som jeg købte for nylig, så jeg ved faktisk intet om
den, men det kan godt passe at det er en beta, for resten af PC-en er fyldt
med beta, shareware, trialware osv. Jeg var blot nysgerrig for at prøve
programmet.

> En engelsk prøveversion af InDesign 2 kan hentes her:
> <http://www.adobe.com/products/tryadobe/main.jhtml#product=31>.

Den vil jeg prøve i stedet for min egen beta.
Fungerer denne engelske version med æøå og kan man skrive @£$ som man ikke
kunne i min beta ?

Fra : emj

Dato : 08-09-03 21:34

On Mon, 8 Sep 2003 20:26:22 +0000 (UTC), Miriam <miriam@miriam.>
wrote:

>Fungerer denne engelske version med æøå og kan man skrive @£$

Ja
Hilsen emj

Fra : Miriam

Dato : 08-09-03 22:57

emj <emj@stofanet.dk> wrote in news:3qpplvghp44hs8jnhh28ibllrra7snqij7@
4ax.com:

> Ja
> Hilsen emj

Og det har jeg også lige konstateret at den gør.

Men så ville jeg lige teste udløbet af trialperioden og satte datoen frem
og tilbage igen, og så blokerede den.

Hvordan registreres denne sw efter udløb ?

Hvor taster man serienummer i en trialversion ?

Skal man downloade en retailversion hvis den skal registreres, eller
hvordan fungerer registreringsproceduren ?

Har ændret i registry, men der er nok ikke andet at gøre end restore
registry fra før ID2 install

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-09-03 00:24

Miriam <miriam@miriam.> skrev :

>Kan man nogen steder downloade en FULD trialversion af den nyeste ID2 -
>både Engelsk og Dansk ?

Nej, trialversioner kan ikke gemme eller printe ud.

Fås på engelsk og fransk, findes aldrig på dansk.

http://www.adobe.dk/products/tryadobe/main.html#indesign
--
Knud

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-09-03 00:56

Miriam skrev:

> Hvordan registreres denne sw efter udløb ?

Har du læst de PDF-filer der medfølger? Jeg tænker på ReadMe_First.pdf
og ReadMe.pdf.

Planen er ikke at du skal registrere trial-versionen når de 30 dages
prøverperiode er udløbet. Planen er at du køber retail- eller upgrade-
versionen når din trial-version er udløbet.

Madsen.

Fra : Miriam

Dato : 09-09-03 13:23

> Planen er ikke at du skal registrere trial-versionen når de 30 dages
> prøverperiode er udløbet. Planen er at du køber retail- eller upgrade-
> versionen når din trial-version er udløbet.

Okey-dokey

Fra : Thomas²°°³

Dato : 03-09-03 10:46

> Jeg kan ikke skrive @ og $ og andre specialtegn i InDesign 2 - hvad er