Andet multimedie
2 billeder sat sammen
Fra : monty

Dato : 02-09-03 21:02

Jeg har 2 runde billeder hvor jeg gerne vil have ½ af hver og sætte dem
sammen. Der hvor de bliver sat sammen ville jeg gerne have at overgangen fra
hver billede bliver lidt "tågede" .

Jeg bruger Photoshop EL. Kan det lade sig gøre med den og hvis ja hvordan?

MVH

Dennis

--
Ved svar slet (skal fjernes)

Fra : Bente Christensen

Dato : 03-09-03 06:18

Hvad er pho. EL?

Nå men jeg bruger alm. photoshop og måden jeg gør det på er:
Stil dig på lag nr.1. Lav en maske på laget ved at bruge den maske der
ligger nederst på lagpaletten og som binder masken til laget.
Stil dig på masken i laget. Væl "gradient" i værktøjer. Hav sort som
forgrundsfarve. Vælg i gradient "foreground to transperent" og træk
en gradient hen over det du vil have skal være "tåget". Gør det samme
på det andet billed og sæt dem sammen :)

Fra : monty

Dato : 03-09-03 11:26

"Bente Christensen" <bc@mediegrafik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en gradient hen over det du vil have skal være "tåget". Gør det samme
> på det andet billed og sæt dem sammen :)

Jeg takker mange gange. pho. EL. står for photoshop Elements. En lidt mindre
udgave en den "rigtige" men forskellen er vist begrænset.

Fra : hcma

Dato : 03-09-03 12:43

"monty" <monty (skal fjernes)@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hver billede bliver lidt "tågede" .
>
> Jeg bruger Photoshop EL. Kan det lade sig gøre med den og hvis ja hvordan?

Der en en udmærket vejledning her: http://www.prodic.dk/ (2 billeder i
1)
m v h
HC