problemer med at linke
Fra : Morten

Dato : 02-09-03 15:10

hej derude!
Jeg har et rimlig stort problem. for jeg har lavet en side i php, og
upload'et den til en server. Men index siden vil ikke linke til de
andre sider!
eks: http://www.fdf.dk/fraugde

Siden virker fint på min egen server.
http://mmp.joke.dk/fdf-fraugde

er der nogle derude der kan komme med en forklaring??
begge server kører PHP...

....jeg fatter ikke en brik af det, i mine øjne skulle det virke

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-09-03 15:47

Morten skrev:

>er der nogle derude der kan komme med en forklaring?

Det er *ret* svært. Vi har jo kun adgang til HTML-koden.

Rent gæt:
Du linker med f.eks. "nyheder", og jeg fandt ud af at
"nyheder.php" findes på sitet. Er du sikker på at du får hægtet
..php rigtigt på? Eller at "side" er den rigtige variabel?

--
Bertel

Fra : Morten

Dato : 02-09-03 19:23

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message news:<f8b9lv0gi0qkana2akeeq1p70hri029rm5@news.stofanet.dk>...

> [...]
> "nyheder.php" findes på sitet. Er du sikker på at du får hægtet
> .php rigtigt på? Eller at "side" er den rigtige variabel?

Jeg vil mene min måde at linke på er god nok, men hvis du gerne vil se kildekoden:

<--på index siden-->
<--det første script ligger i menuen-->

<--der hvor jeg vil have siden loadet-->
<?php
       if ($side == forside){
       include ('<--side-->.php');

       } else if ($side == raugda){
       include ('<--side-->.php');

       } else {
       include ('<--side-->.php');
       }

?>

det er på den måde jeg har linket siderne sammen på.
Min egen og skolens servere virker det fint på. Men når det bliver uploadet
på den anden går den i rent kagemand...

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 02-09-03 21:43

[...]
> if ($side == forside){
Prøv $_GET['side'] i stedet for $side..

Du har sikkert 'register_globals = On', mens dit webhotel har den til Off..

Martin

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 02-09-03 21:43

Fra : Morten

Dato : 04-09-03 06:46

> Prøv $_GET['side'] i stedet for $side..
>
> Du har sikkert 'register_globals = On', mens dit webhotel har den til Off..
>

> Martin

Hey det virker mange tak

mvh. Morten MørkPedersen