hvad er adressen til TDC DNS server
Fra : Thomas Hansen

Dato : 02-09-03 13:39

Hej Gruppe

Jeg er ved at sætte en internet forbindelse op hos en ven.
Men mangler ip adresserne på TDC's dns server. Det har ikke været muligt at
finde oplysningerne på tdc's hjemmeside.

Kender en af jer adresserne?

/Thomas

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-09-03 13:55

Thomas Hansen skrev:

>Jeg er ved at sætte en internet forbindelse op hos en ven.
>Men mangler ip adresserne på TDC's dns server. Det har ikke været muligt at
>finde oplysningerne på tdc's hjemmeside.
>
>Kender en af jer adresserne?

http://www.google.dk/search?q=site%3Atdconline.dk+dns

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Siemens M55/S55/C55 m.fl. på vej...

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-09-03 13:56

Hej Thomas Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Kender en af jer adresserne?

<http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?COMPTRADE=S%F8geord%2FFirmanavn\&COMPZIP=Postnr%2E&dogtag=art_5087_24619>

<citat>
Primary DNS: 194.239.134.83
Secondary DNS: 193.162.153.164
</citat>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 02-09-03 15:55

"Thomas Hansen" <thomas.hansenfjern@image.dk> wrote in message
newsruvhffxjnasjl3@news.image.dk...
> [...]
at
> finde oplysningerne på tdc's hjemmeside.

Kan du ikke sætte forbindelsen op, så den får tildelt adresserne på DNS
serverne automatisk? Det plejer at fungere fint, og så får du heller ikke
problemer hvis TDC ændrer et eller andet.

/Anders

Fra : Thomas Hansen

Dato : 03-09-03 12:01

On Tue, 2 Sep 2003 16:54:55 +0200, Anders K. Olsen <akol_dk@hotmail.com>
wrote:

> [...]
> serverne automatisk? Det plejer at fungere fint, og så får du heller ikke
> problemer hvis TDC ændrer et eller andet.
Jo det kan jeg sagtens. Men hvis jeg gerne vil sætte en interne ip-adresse
fast er jeg også nød til at sætte dns server adressen op. Hvis ikke jeg
sætter hans ip op bliver maskinen tildelt en tilfældig af routeren hvergang
han tænder maskinen. Det er jo ikke smart når jeg vil sætte nat entry's op
i routern så han kan bruge maskinen til f.eks. CS server. Men ikke ønsker
at maskinen ligger "først for" under routerne. Det giver en forbedret
sikkerhed at routeren ikke automatisk sender ALT trafik direkte til
maskinen.

/Thomas