vores store killinger kommer ikke hjem hjæ~
Fra : jessie

Dato : 02-09-03 12:54

nu er det anden gange vi har en stor killing som ikke er kommet hjem vi ved
ikke hvad der ske men
hvornår jagter killinger "drenge katte" ??

hvordan undgår vi det igen ?
og hvor finder vi en ny killing på denne tid af året??
skal vi holde dem inde.?
hvad med den anden skal vi holde den inde nogle dage? gode råd ønskes.
jessie

Fra : Louise Viborg

Dato : 02-09-03 13:30

Hej Jessie!
Bor du i hus, kan du bygge en løbegård til din kat. Så kan den komme
sikkert udenfor og nyde vejret.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Lone Gram Jensen

Dato : 03-09-03 09:21

> [...]
> skal vi holde dem inde.?
> hvad med den anden skal vi holde den inde nogle dage? gode råd ønskes.

Hej Jessie.

Jeg skal prøve at holde mit hidsige sind i ave, mens jeg giver dig et
godt råd, så jeg ikke rykker hovedet af dig eller andre kattejere der er
så letsindige at lukke deres katte ud i den store verden.
Det giver skrammer både til katte og ejer, når ejeren synes katten skal
have "frihed", store skrammer på krop og sjæl.............og det gør det
ikke bedre, at katteejeren så løber ind i een som mig, der bliver
gal/vred/hidsig you name it, over at katteejere der lukker sine katte ud
i usikkerheden, hyler op over at kattene er væk, kørt ned eller pint og
plaget af en psykopatisk nabo og nogen gange oven i købet forventer at
jeg skal have ondt af dem......

Skynd dig at bygge en løbegård eller hegn din have ind....så simpelt er
det.

Med venlig hilsen
Lone Gram Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 03-09-03 09:49

"Lone Gram Jensen" <lonegramKATTE@BAKKEjensen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f55a45074d24@dk-fritid-dyr-kat.dk...

> [...]
> jeg skal have ondt af dem......
>
> Skynd dig at bygge en løbegård eller hegn din have ind....så simpelt er

Jeg må indrømme at det der rystede mig mest var spørgsmålet om hvor man får
en ny killing på denne tid af året.

Katte er ikke Kleenex.

Sorry hvis jeg har misforstået det.

~Lisbeth

Fra : jessie

Dato : 04-09-03 12:04

hej lisbeth
nej jeg ved godt at de ikke er klenex men det er et dyr der kan holde mus
væk og det skal mine katte så når en forvinder ,så skaffer jeg en
anden -thats all.at de er nogle kæle gris osse er bare en dejlig side
gevinst..
det er osse nemmere at komme sig over tabet af en kat ved at skaffen en ny.
knus jessie

Fra : Pia J

Dato : 04-09-03 12:07

"jessie" <jessica@surfmail.dk> wrote in message
> hej lisbeth
> nej jeg ved godt at de ikke er klenex men det er et dyr der kan holde mus
> væk og det skal mine katte så når en forvinder ,så skaffer jeg en

Det kan en musefælde fra harald nyborg også. Den koster ikke noget i drift,
den skal aldrig til dyrlæge og kastreres for at blive hjemme, og så kan man
få dem i grøn.

:Pia

Fra : jessie

Dato : 04-09-03 12:02

hej lone tak for dine ord.
katten er et fri og selvstændigt dyr og det vil jeg respektere ,jeg vil ikke
bygge bure og hold den inde det er imod dens natur ,jeg må som katte ejer
tage chancen at den løber væk ,jeg skaffer bare en ny det er ikke svært så
hvis min kat ikke kommer i din have så gør en andes det -bad luck thats
life -get used to it ...
jeg hylede ikke op om noget ,jeg søgte et godt råd jeg kunne bruge og dit
duer ikke .
man lukker et en kat ind -den bliver sindsyg af det -tro mig jeg har set det
musene komme heller ikke i burene vel ?
jeg forstår dig godt -gør det du føler for ,men husk bag en hver kat er der
en familie som holder af den ..

knus jessie

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-09-03 14:16

Jessie skrev
<man lukker et en kat ind -den bliver sindsyg af det -tro mig jeg har set
det >

Hvad er det for noget ævl, hvis du har set en indekat
der blev sindsyg, så er det nok fordi ejeren ikke
havde forstand på katte, eller at katten har været syg.

Jeg har haft indekatte i 25+ år, og kender en del
katte-ejere/opdrættere der også har indekatte, alle
kattene fungere fint, hvis bare man gør sig den ulejlighed at sætte sig lidt
ind i hvad katten har brug
for.

Ordene "imod dens natur" er en efter min mening
tåbelig vending at bruge, det samme kan siges om
alle andre dyr, men du forventer vel ikke at hunde,
heste, køer og grise også "bare" skal rende frit, vores
samfund og natur er ikke indrettet til det.

Iøvrigt siger loven at man skal holde sine dyr på eget område.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk