Applescript
Fra : Olav Noksagt

Dato : 02-09-03 12:46

Hej
Jeg har prøvet at læse mig til information om AppleScript - men jeg synes
det er temmeligt langhåret.
Jeg leder efter en relativ simpel (tror jeg) funktion, hvor man kan trække
en tekstfil over på et applescript, der så åbner et forudspecificeret
QuarkXPress dokument og importerer tekstfilen ind i det første felt.

Jeg har tæsket rundt i Script Editoren og "Open dictionary", men kan ikke
komme videre derfra.

Er det superkringlet eller relativt nemt?

Er der gode (og nemme!) hjemmesider der kan indvie klovner som mig?

Venlig hilsen
Olav
Mac OS 9.9.2
QuarkXPress 4.1

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 02-09-03 15:47

Olav Noksagt <noksagt_fjerndette@hotmail.com> wrote:

> [...]
> komme videre derfra.
>
> Er det superkringlet eller relativt nemt?
>
> Er der gode (og nemme!) hjemmesider der kan indvie klovner som mig?

Quark har vist aldrig været kendt for at understøtte AppleScript i
nævneværdigt omfang, og jeg tror projektet er dømt til at mislykkes.

I mange andre programmer er der dog mange anvendelsesmuligheder. Her er
en række links til at starte på:

MacScripter <http://macscripter.net/magazine.html>
AppleScript Primer <http://www.maccentral.com/columns/briggs.shtml>
T&B-AppleScript Tutorial<http://www.tandb.com.au/applescript/tutorial/>
MacWarriors AppleScript Workshop
<http://www.acm.uiuc.edu/sigmicro/macwarriors/applescript/>
AppleScript Central <http://www.applescriptcentral.com/>
The AppleScript Sourcebook
<http://www.AppleScriptSourcebook.com/home.html>

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-09-03 17:43

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Quark har vist aldrig været kendt for at understøtte AppleScript i
> nævneværdigt omfang, og jeg tror projektet er dømt til at mislykkes.

Det passer altså ikke, Mogens.
QuarkXpress er fuld scriptbar.

Scriptet, som Olav søger, kan sagtens laves.
Har ikke tid lige nu (flytter arkiver fra G4 til ny PB), men kig lige på
Quarks sider.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Morten Lind

Dato : 11-09-03 12:05

> Har ikke tid lige nu (flytter arkiver fra G4 til ny PB), men kig lige på
> Quarks sider.
>
> /Preben

Tillykke Preben
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-09-03 14:20

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Tillykke Preben
> M.

Med Powerbooken, håber jeg
I så fald, tak.

Hvor f.... har hr. Lind været den sidste måneds tid?
Læg mærke til indlæggene om at her er kedeligt

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Morten Lind

Dato : 11-09-03 15:01

> Med Powerbooken, håber jeg
> I så fald, tak.
>
> Hvor f.... har hr. Lind været den sidste måneds tid?
> Læg mærke til indlæggene om at her er kedeligt
>
> /Preben

Ha, ha, har, har)))

Tak for tilliden, Preben - men jeg tror nu nok, du tillægger mig for
meget.....meeeeeeen jeg har nydt sommeren og bygget lidt i kolonihaven -
og så har jeg tævet med privatlivet.........

Men ja, det var med PB´en, jeg mente.....og nu jeg er hos dig, véd du
så, hvor langt ned i ADSLhastighed, man kan gå UDEN det bliver træls?

Jeg har ikke længere råd til min 2x512, men jeg vil helst slippe for at
eksperimentere med op- og nedgraderinger, så hvis du har erfaringer på
det hér område?

Eller I andre, naturligvis)))

Der er vel også et psykisk aspekt? Når man har vænnet sig til den
hastighed, er det vel svært at gå særlig langt ned)

Nå, nok for nu - ha´det bra
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-09-03 15:49

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

(klipper lige, så vi blir ontopic igen
> [...]
>
> Jeg har ikke længere råd til min 2x512, men jeg vil helst slippe for at
> eksperimentere med op- og nedgraderinger, så hvis du har erfaringer på

Jeg er sgu lige den rigtige og spørge.
Har lige opgraderet fra 256/128 til 1024/256.

Har en ren download på 105 kilobytes pr. sekund.
Min upload er nede på omkring 30 kilobytes pr. sekund, men jeg kører
også egen webserver.

Hastigheden ved browsing af sider er ikke særlig mærkbar.
Måske besøger jeg bare sider med mange hits.

Hvad skal du i øvrigt med de 512 i upload?

Gu' ved om nettet snart er så overfyldt, at ingen webservere kan levere
båndbredde til meget mere end 256.

Mine priser ser sådan ud:
TDC priser 31.08.2003:
Hastighed (Kbit/s):Pris pr. måned
256/128: 350 kr.
256/256: 395 kr.
512/128: 435 kr.
512/512: 585 kr.
1024/256:535 kr.
1024/512:685 kr.
2048/512:785 kr.

Du kan altså gå ned til f.eks. 512/128 og spare 150,00 kr. om måneden,
uden at nedsætte din downloadhastighed.

Skal du virkelig spare, må du jo nøjes med 256/128 og glæde dig over
besparelsen på 235,00.

Er der mere end 1 bruger på?
(vi er jo mange på)

Hva med noget kolonihavenet

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Morten Lind

Dato : 11-09-03 16:11

> [...]
> uden at nedsætte din downloadhastighed.
>
> Skal du virkelig spare, må du jo nøjes med 256/128 og glæde dig over

Nå ja, så kører du jo hurtigt

Jeg har jo haft ftp- og httpserver siden sidste år, derfor 512 upload.

Serveren dropper jeg så og så er der tre maskiner tilbage på linien.
Forbindelsen er jeg egentlig glad for, for med telestyrelsens
testprogram ligger jeg altid på mellem 51 og 54 Kb - både op og ned, og
det er jo glimrende. Samtidig har der -7/9/13 - aldrig været nedetid.

Jeg tror ikke, jeg kan overtale foreningen til den slags "nymodens pjat,
som ingen mennesker har brug for....")))

Men noget ku´ tyde på, det ender med en halvering eller som du siger:
256/128......hvis jeg ikke server, skal der jo ikke så meget ud af
huset, dog ville det jo være rart at ha´muligheden for at agere ftp til
større ting

Hej fra
Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 12-09-03 00:09

Tag et kik på http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/
Der er flere muligheder, feks. kan du booste* din linie når du har
behov, eller få en flex forbindelse**

Jeg er selv udemærket tilfreds med cc. og det ser ud til at du kan
beholde hastigheden downstrem og aligevel spare penge (tilbudet lige nu)

Priser og produkter

Cybercity ADSL Priser fundet på deres hjemmeside d.d.

Båndbredde Pris/md.

256/128 Kbit/s 360 kr.

256/256 Kbit/s 395 kr.

384/128 Kbit/s    395 kr.

384/384 Kbit/s 495 kr.

512/128 kbit/s 395 kr. tilbud lige nu

512/256 Kbit/s 495 kr.

512/512 Kbit/s 595 kr.

768/256 Kbit/s 525 kr.

1024/256 Kbit/s 595 kr.

1024/512 Kbit/s 695 kr.

2048/512 Kbit/s 895 kr.

2560/768 Kbit/s 945 kr.

* http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/boost/

**
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/cybercity_flex/

Med Cybercity Flex får du:

1. Danmarks eneste fleksible ADSL-forbindelse

2. Ekstra høj båndbredde fra fredag kl. 18.00 til søndag kl. 24.00.

Tidspunkt* Båndbredde Pris pr. md.

mandag-fredag 256/128 Kbit/s
lørdag-søndag 1024/128 Kbit/s 445 kr.

mandag-fredag 512/512 Kbit/s
lørdag-søndag 2048/512 Kbit/s 695 kr.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 12-09-03 08:46

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:
klip
> Priser og produkter
klip

I overskuelighedens navn, begge udbydere klippet sammen:
(kun fælles hastigheder medtaget)

Priser september 2003:
Kbit/s) | Pris pr. måned
| TDC | Cypercity
256/128 | 350 kr. | 360 kr.
256/256 | 395 kr. | 395 kr.
512/128 | 435 kr. | 395 kr. (tilbud p.t.)
512/512 | 585 kr. | 595 kr.
1024/256 | 535 kr. | 595 kr.
1024/512 | 685 kr. | 695 kr.
2048/512 | 785 kr. | 895 kr.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Morten Lind

Dato : 12-09-03 09:01

> Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:
> klip
> klip
>
> I overskuelighedens navn, begge udbydere klippet sammen:
> (kun fælles hastigheder medtaget)
>
> Priser september 2003:
> Kbit/s) | Pris pr. måned
> 256/128 | 350 kr. | 360 kr.
> 256/256 | 395 kr. | 395 kr.
> 512/128 | 435 kr. | 395 kr. (tilbud p.t.)
> [...]

Hæ, hæ.....tak
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-09-03 09:11

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hæ, hæ.....tak

Jeg har CyberCity 2048/512 til 595 kr. - det var mens tele2 kørte deres
tilbudspris, og ringede man ind til CyberCity da, kunne man få dette
tilbud. CyberCity styrer! De har altid givet mig fantastisk service, de
ved, hvad de snakker om, og så kører det stabilt og sikkert!

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Karen Seiersen

Dato : 12-09-03 14:13

> [...]
> 256/128......hvis jeg ikke server, skal der jo ikke så meget ud af
> huset, dog ville det jo være rart at ha´muligheden for at agere ftp til

Hej Morten

Du er velkommen til at efterprøve hastigheden 256/128 hos mig, da jeg
kører med denne hastighed, og har 2 iMac tilsluttet og nogen gange også
en iBook samtidig.

Gode tanker Karen

Fra : Morten Lind

Dato : 12-09-03 14:36

Karen Seiersen <vkSLET@DETTEbesked.com> wrote:

> [...]
>
> Du er velkommen til at efterprøve hastigheden 256/128 hos mig, da jeg
> kører med denne hastighed, og har 2 iMac tilsluttet og nogen gange også

Tak Karen(også for din smukke mail)
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 12-09-03 10:16

firstname@home.lastname.dk (david blangstrup) writes:
> CyberCity styrer! De har altid givet mig fantastisk service, de
>ved, hvad de snakker om, og så kører det stabilt og sikkert!

Jeg må sige at jeg er fuldkommen enig. Jeg har skiftede fra TDC til
Cybercity, og der er en verden til forskel. Service er ikke kun et fjernt
begreb, men noget naturligt og selvfølgeligt. Supporten er hurtig og
effektiv - de kan skam kende forskel på både OS 9.x og OS X. Ventettiderne
er til at overse og når d lover at ringe tilbage sker det - oftest kun få
minutter efter. Flot flot!

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 12-09-03 10:48

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> er til at overse og når d lover at ringe tilbage sker det - oftest kun få

Jeg har samme erfaring med Tele2 - super support, kender til mac, ingen
downtid.

Jeg betaler 340,-/md for 512/128

men måske er jeg bare heldig )

venlig hilsen

Martin
--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 12-09-03 11:33

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Jeg har samme erfaring med Tele2 - super support, kender til mac, ingen
> downtid.
>
> Jeg betaler 340,-/md for 512/128

Og du har ikke forbyttet cifrene!
Den koster p.t. 430,00 kr.

Priser september 2003:
Kbit/s) | Pris pr. måned
| TDC | CyperC | Tele2
256/128 | 350 kr. | 360 kr. | 340 kr.
256/256 | 395 kr. | 395 kr. | 430 kr.
512/128 | 435 kr. | 395 kr.
512/512 | 585 kr. | 595 kr.
1024/256 | 535 kr. | 595 kr. | 530 kr.
1024/512 | 685 kr. | 695 kr.
2048/512 | 785 kr. | 895 kr. | 780 kr.

Er sgu snart konkurrent til telestyrelsens prisguide

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 12-09-03 13:28

> Og du har ikke forbyttet cifrene!
> Den koster p.t. 430,00 kr.

Næh - men var hurtig til at opgradere, da de kørte deres tilbudsuger.

Så OK, det er lidt snyd, godt vi derfor har dig:

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 12-09-03 13:41

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Næh - men var hurtig til at opgradere, da de kørte deres tilbudsuger.
>
> Så OK, det er lidt snyd, godt vi derfor har dig:

Måske jeg sku presse TDC på prisen for min ADSL:
| TDC | CyperC | Tele2
1024/256 | 535 kr. | 595 kr. | 530 kr.

CyperCity har p.t. tilbud på:
2048/128 kbit/s til 545 kr. pr. md.

så er der bare lige det med uploaden .-(

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen