Problem med CDROM drev på iBook
Fra : Per D

Dato : 02-09-03 11:42

Hejsa

Er der nogle her som har erfaring med at CDROM drevet på en iBook (den
hvide med to USB porte) udviser problemer med at læse CD'er? Min iBook
er lidt over et år gammel og jeg har meget store problemer med at lukke
CDROM drevet med en CD i skuffen. Får jeg den endeligt lukket er der
store problemer med at læse en vilkårlig CD. iTunes kan slet ikke rippe
en musik CD uden "støj".

Jeg skal selvfølgelig have maskinen til reparation, men ville høre om
der blandt andre Mac brugere findes en erfaring som jeg kan bruge.

På forhånd tak!

Er der forresten nogle som har prøvet at skifte en harddisk i en iBook
til en større? Både med eget værktøj og ved at betale sig fra det.

--
Per Dalum Jensen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-09-03 11:49

Per D <pdj@ccieurope.com> wrote:

> [...]
> CDROM drevet med en CD i skuffen. Får jeg den endeligt lukket er der
> store problemer med at læse en vilkårlig CD. iTunes kan slet ikke rippe

Min søns iBook 800 mHz fra dec. 2002 havde samme problemer.
Røg til garanti reperation og fik nyt drev.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 02-09-03 11:55

Hej Per
Har selv skiftet en harddisk på min ibook (samme model), benyttede mig af
appel service manuals (pdf dokument) der har en udførlig anvisning på det.
Det kræver lang tid da hele maskinen skal skilles ad.
Ang. Drev kan jeg kun tilføje at det virker som om du har et problem med at
der sidder noget I drevet (ikke skuffen men indeni slottet, prøv at se
efter)
Mvh Erik S

On 02/09/03 12:42, in article
3f54740c$0$54796$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Per D" <pdj@ccieurope.com>