Librandi Rosso Gravello 1998
Fra : Ivan G

Dato : 01-09-03 23:53

Hej NG!

Jeg har fået denne vin forærende og er blevet fortalt, at den skulle være en
noget fin og dyr vin. (Dog ikke af gave-giveren) Jeg har søgt lidt på
nettet, men har ikke været i stand til at få dette bekræftet. Nogen der kan
hjælpe mig med et link eller evt. be-/afkræftelse....??

Ivan G

Fra : Anders

Dato : 02-09-03 10:29

"Ivan G" <nogen@microsoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> hjælpe mig med et link eller evt. be-/afkræftelse....??

Librandi Gravello IGT kommer fra Calabrien og er lavet af 60% Gaglioppo og
40% Cabernet Sauvignon.
Det er en vin til omkring 150,- kroner, der burde være drikkemoden nu, men
formentlig også kan ligge et par år mere.

mvh
Anders

Fra : kim rasmussen

Dato : 02-09-03 14:01

Hej Ivan G
Min winesearcher gav flg resultat,håber ikke at det gør noget at den er på
Engelsk

Librandi 1998 Rosso Gravello
Southern Italy, Italy

Winemaker's Notes
A SuperItalian of the south.

Cabernet Sauvignon blends beautifully with Gaglioppo without
dominating the native varietal.

This wine has an intense and persistent perfume of cherry with
subtle hints of citrus. A rich and velvety wine with soft tannins.

An excellent match for game and beef.

Vinen koster ca 28 dollars i USA pr fl.
Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 03-09-03 11:43

Ivan G wrote:
> [...]
> i stand til at få dette bekræftet. Nogen der kan hjælpe mig
> med et link eller evt. be-/afkræftelse....??

Hugh Johnson giver den tre stjerner (kendt, meget værdsat) i
Politikens Vin 2003.
Årgang 1998 bør gemmes et par år.

Jeg har ikke kunnet finde pris på Gravello, men Librandi Ciro
handles til kr. 75 - 120.

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser