Harddisk
Fra : Rune Sørensen

Dato : 01-09-03 21:54

Hey! Jeg kom her for nyligt til at tabe min harddisk på gulvet, ca en meters
fald, og oplever nu nogle mystiske problemer... Når harddisken sidder i, kan
jeg høre at den starter, men jeg kan ikke finde den i BIOS længere - har
prøvet stort set alle forskellige jumperindstillinger, men det samme problem
gør sig gældende.. Hvad kan der være gået galt? Der er tale om en 120 GB IBM
HD...

Vh
Rune Sørensen

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 01-09-03 22:03

"Rune Sørensen" <skumpose2000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forskellige jumperindstillinger, men det samme problem gør sig
> gældende.. Hvad kan der være gået galt? Der er tale om en 120 GB

Hvor gammel er den?
Det kunne jo være den kunne byttes, men du skal nok ikke fortælle at du
"smider" rundt med din hardware.

Tror ikke du kan hive noget som helst ud den, men du har vel backup?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 07:55

Rune Sørensen wrote:
> Jeg kom her for nyligt til at tabe min harddisk på gulvet, ca en meters
> fald,

Sig farvel til dine data.

> [...]
> - har prøvet stort set alle forskellige jumperindstillinger,
> men det samme problem gør sig gældende..

Hent DFT fra http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm

Hvis DFT heller ikke kan detekte disken, så er den død.

Det vil koste 10.000,- eller mere at få dine data ud.
Hvis man ikke er rig, så er de data _væk_.