Fliser på vådrumsplader m. pap?
Fra : N Hansen

Dato : 01-09-03 19:57

Hej Gruppe
Jeg har sat nogle farmacell varmvægsplader op på mit badeværelse. De har 3cm
flamingo og en hard yderplade af et uvidst materiale.
Jeg har så købt nogle gyprok vådrumsgibs plader som jeg har fået af hvide
skal sidde uden på farmacell varmvægspladerne. Men disse har noget blåt pap
på. Kan der sidde fliser på det eller kan de ryge af pappet? Eller skal de
sættes op direkte på farmacell varmvægspladen og så droppe gibspladen??
Der kommer vådrums spartel, primer (ihht. lov regler) mm. udenpå inden
flisemørtel, men jeg er i tvivl om pappet kan holde på de gyprok plader jeg
har fået af hvide at jeg skal sætte udenpå og som jo koster en del.

Mvh Niels

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-09-03 20:21

> [...]
jeg
> har fået af hvide at jeg skal sætte udenpå og som jo koster en del.

Jeg har lige lavet badeværelse med vådrumsgips. Der blev primet, smurt
vådrumsmembran på og så fliseklæb og store 33*33 cm fliser. De bliver fint
siddende. Husk at vådrumsgibs rent faktisk er beregnet til at sætte fliser
op på.

Mvh Maria

Fra : N Hansen

Dato : 02-09-03 15:42

Så stoler jeg på det. Men du har jo lige lavet det, så måske falder de ned
senere Nej det lyder jo også logisk nok som du siger mht. vådrumsgibs,
men det at der var pap på undrede mig dog lidt. Nu skal jeg så bare finde ud
af hvilke fliser/stil det skal være, men det kan man jo desværre ikke spørge
sig frem til. Tak for hjælpen.

Mvh Niels