Afklaring på dækningsspørgsmål
Fra : Georg

Dato : 01-09-03 16:32

Jeg er af den opfattelse, at TDC Mobil har den ubetingede bedste dækning
generelt i Danmark. Er der nogle der kan oplyse mig om steder hvor andre
operatører dækker hvor TDC ikke gør? Hvis ikke TDC dækker et område, er der
ingen der gør. Kan nogen be eller afkræfte dette?

Georg

Fra : Claus E Beyer

Dato : 01-09-03 16:39

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> operatører dækker hvor TDC ikke gør? Hvis ikke TDC dækker et område, er der
> ingen der gør. Kan nogen be eller afkræfte dette?

For fem uger siden var jeg til bryllup på Raadvad Kro nord for København. Dér
dækkede kun Telia. De tre andre net var det ikke til at få ind, og det var jo
ærgeligt når man bruger Telmore.

Claus

Fra : Jørgen

Dato : 01-09-03 20:21

Telia? lyder underligt, lagde du mærke til om den ikke gik over på Sonofon's
net?

Fra : Claus E Beyer

Dato : 02-09-03 16:35

"Jørgen" <jogge@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Telia? lyder underligt, lagde du mærke til om den ikke gik over på Sonofon's
> net?

Der var tale om ægte Telia-dækning. Jeg prøvede på også min egen telefon, og det
eneste net der kom frem, som (en ubrugelig) valgmulighed, var »Telia DK«.

Claus

Fra : Johnny

Dato : 01-09-03 19:10

Georg wrote:

> [...]
> operatører dækker hvor TDC ikke gør? Hvis ikke TDC dækker et område, er der
> ingen der gør. Kan nogen be eller afkræfte dette?

Jeg tror du har ret i, at TDC dækker bedst - vel at mærke hvis du tænker
på den geografiske dækning. TDC dækker selv de mindste flækker rund i
landet.
Men TDC har desværre også nogle seriøse problemer med kapaciteten visse
steder i landet. Jeg har hørt, at er der er mange problemer med at koble
op med GPRS. Det er GPRS (GSM-900 nettet) det går ud over først, når der
er for mange brugere i området.

se evt. debatterne på www.mobildebat.dk

I.flg indlægene på mobildebat.dk så har TDC problemer i bl.a. Randers og
Silkeborg.

Generalt så har TDC og Sonofon den bedste dækning geografisk - Telia og
Orange dækker et par procent mindre på landsplan.

Men selv den bedste dækning er intet værd hvis der ikke er kapacitet nok

Sådan lige til en note, så udvider Sonofon meget i øjeblikket i
landområderne og omkring større veje. De sidste par år har Sonofon
specielt koncentreret sig om at opgradere kapaciteten i de størrer byer
lige netop for at undgå den situation som TDC står i iøjeblikket. I.flg.
Oranges dækningskort så dækker de det meste af landet geografisk.
Personligt så kan jeg slet ikke genkende Oranges officielle dækning (som
er vist på www.orange.dk). De steder, som er gengivet som dækket på
deres dækningskort, havde i mange tilfælde ELENDIG dækning. Godt jeg
ikke er kunde hos Orange længere.

--
/ Johnny

I love my Sony-Ericsson T310!