Adresse på campingplads
Fra : Michael Knak

Dato : 01-09-03 10:16

Hej

Er det muligt at have sin folkeregisteradresse på en campingplads, hvis man
er helårscampist ?
Jeg tænker ikke på eftersendelse af post, eller poste restance - men
simpelthen have bopæl
på en helårscampingplads.

Hvis ja - er der nogen tidsbegrænsning på det - eller kan det være for altid
?

Venlig hilsen
M. Knak

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-09-03 15:49

Michael Knak wrote:

> [...]
> hvis man er helårscampist ?
> Jeg tænker ikke på eftersendelse af post, eller poste restance - men

Nej - der har lige været en sag i Skørping, hvor man (myndighederne) smed
nogle helårscampister ud.

vh
Jan

Fra : Robert

Dato : 02-09-03 08:40

"Michael Knak" <michael@knak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> simpelthen have bopæl
> på en helårscampingplads.
>
> Hvis ja - er der nogen tidsbegrænsning på det - eller kan det være for

Campingpladsen skal have en speciel tilladelse fra amtet, hvis
campingpladsen skal benyttes til vintercampering eller vinteropbevaring af
campingvogne i perioden 1. november til 28. februar. Dette fremgår af § 6,
stk. 1, i bekendtgørelse om tilladelse til udlejning af arealer til
campering og om indretning og benyttelse af campingpladser. Ifølge samme
paragraf omfatter vintercamping kun kortvarige ophold, weekends m.v. Det
betyder at man ikke må bo i campingvognen permanent fra 1. november til 28.
februar. Når amtet giver en campingplads vintertilladelse, skal amtet især
påse, at området ikke overgår til fast beboelse.

Ifølge CPR-lovens § 6 er folkeregisteradressen normalt det sted (bolig),
hvor en person regelmæssigt sover, når denne ikke er midlertidigt fraværende
på grund af ferie, forretningsrejse, sygdom eller lignende, og hvor denne
har sine ejendele. Dette sted kan jo ikke være campingvognen i perioden 1.
november til 28. marts, jf. ovenfor.

Robert

Fra : Michael Knak

Dato : 02-09-03 08:59

Tusinde tak for hjælpen !

Yderst brugbart

Venlig hilsen
M. Knak

Fra : Robert

Dato : 02-09-03 10:33

"Michael Knak" <michael@knak.dk> skrev i en meddelelse
> Tusinde tak for hjælpen !
>
> Yderst brugbart
>
> Venlig hilsen
> M. Knak

Jeg glemte lige at nævne, at det af mange campingpladsers
fastliggerkontrakter også direkte fremgår, at det ikke er tilladt at tage
fast bopæl på campingpladsen, ligesom tilmelding til folkeregisteret på
pladsens adresse ikke må finde sted.

Robert