Klamydia
Fra : Niels Jensen

Dato : 31-08-03 21:29

Hejsa...

Jeg vil høre om der er stor chacne for at jeg er blever steril ved at have
haft klamydia i 5 måneder. (Jeg er en dreng på næsten 18 år) samtidig vil
jeg høre hvor lang tid der går fra man får taget en klamydia test og en aids
test til man får svar....????

Mvh. Niels

Fra : Samsara

Dato : 31-08-03 23:06

"Niels Jensen" <har@ingen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> haft klamydia i 5 måneder. (Jeg er en dreng på næsten 18 år) samtidig vil
> jeg høre hvor lang tid der går fra man får taget en klamydia test og en

Hvordan ved du, at du har haft klamydia i 5 måneder, når du ikke er
blevet testet for det ?

Hvis du har mistanke om, at du har fået klamydia, skal du besøge din
læge, som så vil tage en podning fra urinrøret. Hvor lang tid der går med
svaret, ved jeg desværre ikke.

Læs evt. om emet på www.netdoktor.dk, men bedst af alt - tal med
din læge.

Venligst Samsara

Fra : Heidi

Dato : 01-09-03 06:03

Samsara wrote:
> "Niels Jensen" <har@ingen.dk> skrev i en meddelelse

Jeg tror nu mest det er kvinder der risikerer at blive sterile ved
klamydia,
men som forslået, så prøv at læse på netdoktor - eller spørg din læge,
når du bliver testet, eller hvis du er blevet det, når du ringer for at
få svaret.

> Hvordan ved du, at du har haft klamydia i 5 måneder, når du ikke er
> blevet testet for det ?

Det kan jo også være han er det, men bare ikke ved hvor længe der
går inden svaret kommer.

> Hvis du har mistanke om, at du har fået klamydia, skal du besøge din
> læge, som så vil tage en podning fra urinrøret. Hvor lang tid der går
> med svaret, ved jeg desværre ikke.

Såvidt jeg husker, ca. en uges tid. Normalt skal man vist selv ringe
og få svaret, men er testen positiv, er der nok gode "chancer" for
at du hører fra lægen, evt. får tilsendt en recept på det der skal
kurere det.

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!