Canon LBP-465 Printerdriver
Fra : Tommy Rasmussen

Dato : 31-08-03 16:26

Hej alle
Er der nogen blandt jer der kan hjælpe med at få en Canon LBP-465
Laserprinter til at fungere under Windows XP-Home edition. Den har fungeret
udmærket på Win 3.1/95/98.
Jeg har fundet en metode til at ændre i styresystemet på nettet på
http://www.driverforum.com/printer4/595.html, men det er åbenbart kun
Windows XP-Pro der er beskrevet.
Mine eksisterende drivere bliver afvist ved installationen, med beskeden, at
den kræver Win 3.1/95.

Mvh

Tommy

Fra : Preben Andersen

Dato : 31-08-03 16:45

"Tommy Rasmussen" <t-ras@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> Windows XP-Pro der er beskrevet.
> Mine eksisterende drivere bliver afvist ved installationen, med beskeden,

Så vidt jeg kan se, er det beskrevet 5 linier nede i den tråd, du henviser
til. Her beskriver en Birger hvordan. Hvis du ikke har WINNT i XP-Home tror
jeg bare du skal søge efter driveren, som Birger beskriver. Hvis det virker,
er det utroligt at Canon ikke selv har fundet på den fidus. Jeg solgte min
af samme grund.

mvh
Preben

Fra : Tommy Rasmussen

Dato : 01-09-03 05:10

Hej Preben
Det er lige netop meddelelsen fra Birger jeg har anvendt, hvor jeg har
downloaded Cygnus editoren og LBP-660 driveren. Birger skriver i pkt 7 at de
er i filen: "wpsc3apd.apd" at ændringen skal foretages, men denne fil findes
IKKE i XP-Home edition, kun i XP-Pro.

Mvh

Tommy Rasmussen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-09-03 16:00

> [...]
de
> er i filen: "wpsc3apd.apd" at ændringen skal foretages, men denne fil

Jeg har nu ikke nogen fil der heder "wpsc3apd.apd"

Fra : Preben Andersen

Dato : 02-09-03 16:50

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Jeg har nu ikke nogen fil der heder "wpsc3apd.apd"

Filen findes ikke umiddelbart i XP, da det er en Canon driverfil. Hvis man
downloader f.eks. driver til LBP 660 og udpakker den, findes filen som
wpsc3apd.ap_. Da den stadig er pakket, skal man sikkert installere denne
printer først, og derefter foretage rettelserne. Længere nede i tråden, som
er omtalt, nævner Tor Christian også, at der skal ændres i Wpsc3nt.inf.
Som nævnt har jeg solgt min LBP 465, så jeg vil helst ikke høre om, at det
kommer til at virke

mvh
Preben

Fra : Tommy Rasmussen

Dato : 03-09-03 07:04

Jeg har downloaded driveren til LBP-660 og forsøgt at installere denne
driver. Når installationen starter kommer beskeden: Installationsprogrammet
til Windows printing system kræver Windows 3.1 eller en nyere version eller
Windows 95. Afslut Installationsprogrammet. Dermed kan jeg ikke installere
printerdriveren i Windows XP-Home.

Mvh

Tommy

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-09-03 05:33

> [...]
eller
> Windows 95. Afslut Installationsprogrammet. Dermed kan jeg ikke installere

Jeg tror, du skal vælge at installere den driver, der passer til NT.

mvh
Preben

Fra : Tommy Rasmussen

Dato : 04-09-03 06:07

Hej Preben

Dette har jeg prøvet tidligere, og det virker ikke idet der ikke er nogen
set-up fil

mvh

Tommy

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-09-03 14:06

"Tommy Rasmussen" <t-ras@esenet.dk> wrote in message
> Hej Preben
>
> Dette har jeg prøvet tidligere, og det virker ikke idet der ikke er nogen
> set-up fil

Du skal pakke NT filen ud og derefter fra kontrol panel tilføje en ny
printer. Så vælger du printeren på en liste og peger på de udpakkede filer
for at installere driveren. Som du skriver er der ingen setup/install filer,
men det skal der heller ikke være.

mvh
Preben

Fra : Tommy Rasmussen

Dato : 05-09-03 06:18

Hej Preben
En stor tak til dig for din hjælp med vedholdende at fortælle mig hvad jeg
skal gøre, og ved du hvad?

Det VIRKER. Min 6 år gamle LBP-465 har fået sin ungdom tilbage og virker
tilfredsstillende under XP.

Blot et par småting:
Man må ikke bruge det numeriske tastatur til at rette i 2\wpsc3adp.adp
filen, men anvende de andre tal.
Ved hver opstart fortæller systemet at der er fundet en ny hardware LBP-465.
Denne meddelelse skal bare lukkes ned

Med venlig hilsen

Tommy

Fra : Preben Andersen

Dato : 05-09-03 13:11

> [...]
> skal gøre, og ved du hvad?
>
> Det VIRKER. Min 6 år gamle LBP-465 har fået sin ungdom tilbage og virker

Det glæder mig for dig, men jeg ærgrer mig over at jeg solgte min, det var
en rigtig god printer.

> [...]
> filen, men anvende de andre tal.
> Ved hver opstart fortæller systemet at der er fundet en ny hardware

Man burde kunne stoppe meddelelsen, men jeg kan ikke lige sige hvordan på
stående fod, måske en anden her i gruppen kan hjælpe dig.

mvh
Preben

Fra : Peter T.

Dato : 31-08-03 17:37

Tommy Rasmussen wrote:

> Jeg har fundet en metode til at ændre i styresystemet på nettet på
> http://www.driverforum.com/printer4/595.html

Sørens... Sådan en model smed jeg ud i april efter den havde samlet støv i
knap 2 år. :(

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 12-09-03 17:18

"Tommy Rasmussen" <t-ras@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fungeret
> udmærket på Win 3.1/95/98.
> Jeg har fundet en metode til at ændre i styresystemet på nettet på

Nogen erfaringer ved brug af samme tricks og LBP460? Kan det også lade
sig gøre?

\Mandal