Økologisk myrebekæmpelse!!
Fra : T. Hartung

Dato : 31-08-03 14:24

Ja jeg ved godt at det er sidst på sæsonen, og myreplagen er på retur.

Men mon ikke vi alle kender problemet med myrer der pludselig vandre rundt
inde i CV?

I sommer nede i Italien havde vi pludselig igen igen en hær af myrer inde i
vognen - og ingen myregift ved hånden. Myrer plejer ofte at komme op via
støttebenene - der er naturligvis ingen grene der rører ved vognen - så her
gik jagten også ind - min løsning på problemet var at sætte støttebenet ned
i et plastkar (pålægsemballage) fylde det med vand og opvaskemiddel - slut
med myrerne og det er billigt/økologisk.

Opvaskemiddel er for at fjerne overfladespændingen så er jeg da sikker på de
ikke kan "gå på vandet" håbede også det kunne nedsætte fordampningen i
varmen men det lykkedes ikke så godt - måtte supplere med vand hver 4. dag.

se foto i dk.binaer af mit "patent"

--
mvh.
T. Hartung

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 31-08-03 15:20

Smart ide Tak for den!

~Lisbeth

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 31-08-03 19:01

Hvad med hjulene - satte du også dem i pålægsbakker (hehe). Mon ikke de kan
vandre op af dem også?

Bare lige en tanke!

--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk

Fra : T. Hartung

Dato : 31-08-03 19:23

"Henrik Hougaard" <fam.hougaard@nejtakstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med hjulene - satte du også dem i pålægsbakker (hehe). Mon ikke de
kan
> vandre op af dem også?
>
> Bare lige en tanke!

dem skruer jeg da af ............. naaahhh har faktisk aldrik konstateret at
de kommer op den vej - men så må man bare forbyde dem det - næsehjulet
ligeså !!

Fra : Per Rasmussen

Dato : 31-08-03 21:15

> [...]
at
> de kommer op den vej - men så må man bare forbyde dem det - næsehjulet

Eller elkablet, understykket til forteltet, forteltet,
teltstængerne................
Næste gang køber jeg sgu en båd ;)
Per

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 31-08-03 22:49

Er der ikke en eller anden der kan konstruere et lille skilt "Adgang forbudt
for myrer" (haha). Det skal naturligvis monteres i myrehøjde og være på
myresprog!. Om det så er forskelligt fra land til land ved jeg ikke!

Nå nu kan vi vist ikke spinde mere over den, men Hartungs løsning virkede da
for dem - så hvorfor ikke prøve.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-09-03 00:14

> [...]
> ikke kan "gå på vandet" håbede også det kunne nedsætte fordampningen i
> varmen men det lykkedes ikke så godt - måtte supplere med vand hver 4.

Så forstår jeg bedre den her:
Fiskeren der sad midt ude på Genezerath sø og sagde:
Jeg er fuldstændig ligeglad med hvem din far er - du skal ikke gå her, hvor
jeg sidder og fisker

Dengang var opvaskemidlet jo ikke opfundet.

Kurt