Er mit TNT-kort klar til en udskiftning?
Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-04-01 01:00

Jeg har opgraderet min gamle maskine til en Athlon 800 MHz, Abit bundkort og
256 mb RAM. Desværre sidder jeg tilbage med mit gamle Asus V3400
TNT-grafikkort og funderer over, om det nu er blevet udnævnt til flaskehals
i mit system?

Ville jeg kunne mærke, hvis jeg skiftede mit kort ud til fx et Geforce2 GPS?
Altså sådan _rigtigt_ mærke forskel? Og er der ikke noget om, at
Asus-kortene har det skidt med AMD? Er det værd at smide over 4000,- ud på
et Asus 7700? Jeg kan ikke undvære video-in, men er der ellers andre
alternativer til Asus?

Det var en vældig bunke spørgsmål. Håber, I har nogle bud på dem!

Mvh.
Peter

--
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 07-04-01 01:08

ASUS V6600 DeLuxe eller måske et ATI.

Mvh

Bruno

Fra : DWM

Dato : 07-04-01 08:50

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Asus-kortene har det skidt med AMD? Er det værd at smide over 4000,- ud på
> et Asus 7700? Jeg kan ikke undvære video-in, men er der ellers andre

Ja du vil kunne mærke forskel. Asus V7700 er en del hurtigere.
Jeg kan ikke se hvorfor din athlon skulle have problemer med Asus kort.
Taget fra www.edbpriser.dk:
AGP-V7700 GeForce2 GTS Deluxe w./TV-In-Out /32MB DDR / 2048x1536 2.095 kr.
Med 64mb ram koster det omkring 3300.
De findes så også med TVtuner som er noget dyrere.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-04-01 14:21

> AGP-V7700 GeForce2 GTS Deluxe w./TV-In-Out /32MB DDR / 2048x1536 2.095 kr.
> Med 64mb ram koster det omkring 3300.
> De findes så også med TVtuner som er noget dyrere.

Det lyder faktisk rigtig godt! Jeg tror, jeg vil købe det. Jeg har ikke brug
for TV-tuner, da jeg permanent har koblet min video til kortet, og de ekstra
32mb vil jeg ikke give 1200,- for.

Så tak for rådet! :)

Mvh.
Peter

Fra : DWM

Dato : 08-04-01 09:22

> [...]
> for TV-tuner, da jeg permanent har koblet min video til kortet, og de ekstra

Det var så lidt Har forøvrigt selv det kort og det funker perfekt.
Lad mig dog lige sige at når du skal grabbe video skal du bruge
beta versionerne af asus´s videosoftware ellers kan der blive prob.
Du kan hente dem her:
http://www.asus.com/Products/Addon/Vga/asuse/softappb.html
De hedder ASUS Digital VCR 1.4beta 2 og ASUS Live 4.6b