Wingman joystik installation under Windows~
Fra : Nederbasse

Dato : 30-08-03 19:30

Hej NG

Jeg har et ældre Logitech Wingman Interceptor joystick til gameport som jeg
ikke kan få til at virke under XP, det opdateret software jeg kan hente hos
Logitech er til USB sticks.
Nogen der kan hjælpe ?

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-03 20:58

> [...]
>ikke kan få til at virke under XP, det opdateret software jeg kan hente hos
Mener ikke at gameport er understøttet under XP.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-08-03 08:06

In dk.edb.hardware, (Thf) <(Thf)> says...
> Mener ikke at gameport er understøttet under XP.

Jeg kan så fortælle dig at gameport _er_ understøttet under XP. Jeg har
haft mit Wingman udlånt til én med XP.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-03 16:01

>In dk.edb.hardware, (Thf) <(Thf)> says...
>
>Jeg kan så fortælle dig at gameport _er_ understøttet under XP. Jeg har
>haft mit Wingman udlånt til én med XP.
Oki, så er det måske gameporten på soundblaster jeg har tænkt på.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-08-03 17:11

In dk.edb.hardware, (Thf) <(Thf)> says...
> Oki, så er det måske gameporten på soundblaster jeg har tænkt på.

Hvad mener du med det?

Den gameport sidder på standardadresser, ligesom alle andre gameporte...

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-03 20:30

>In dk.edb.hardware, (Thf) <(Thf)> says...
>
>Hvad mener du med det?

Jeg kan ikke huske det korrekt, men mener at SB kortet ikke var understøttet
under XP, og derved heller ikke gameporten, men jeg kan huske forkert, isf
så ender udvekslingen så her.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-08-03 08:08

In dk.edb.hardware, Nederbasse <laneSPAMFRI@jubiipost.dk> says...
> Nogen der kan hjælpe ?

Ja. Prøv at sætte det op som joystick uden software eller drivere...

Hvor mange akser har dit joystick?

Fra : Nederbasse

Dato : 31-08-03 12:34

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> In dk.edb.hardware, Nederbasse <laneSPAMFRI@jubiipost.dk> says...
>
> Ja. Prøv at sætte det op som joystick uden software eller drivere...

> [...]

3 akser (Throttel) 8 knapper 3POV knapper.
Jeg har prøvet men den står til 'Not connected'
Det mest mærklige er da jeg fik min pc virkede det men efter en
geninstallation kan jeg ikke få det til at virke.
Kan det være selve gameporten der mangler noget selv om den er installeret ?

Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-08-03 17:18

In dk.edb.hardware, Nederbasse <laneSPAMFRI@jubiipost.dk> says...
> Jeg har prøvet men den står til 'Not connected'

Hvad har du prøvet?

Har du checket ID?

Fra : Nederbasse

Dato : 31-08-03 18:54

> In dk.edb.hardware, Nederbasse <laneSPAMFRI@jubiipost.dk> says...

> [...]

Jeg har geninstalleret Lydkortet som er et Creative SB Live 5.1
Fjernet alt logitech og Wingman i regbasen, geninstalleret den org software
selv om den ikke er XP komp.
Installeret ny Wingman gaming software som åbenbart kun er til ISB sticks.
Prøvet at lave en custom konfiguration under Spilenheder i kontrolpanelet
stadig 'Not Connected'
Når jeg installere mit joystick som et-eller-andet og ser i Enhedshåndtering
står der:
Brugerstyret indputenhed og derunder: Standardenhed til spilport, men den er
stadig Not connected

Hvordan checker jeg ÌD ?

Det værste er næsten at det har virket

Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-09-03 18:29

In dk.edb.hardware, Nederbasse <laneSPAMFRI@jubiipost.dk> says...
> Installeret ny Wingman gaming software som åbenbart kun er til ISB sticks.

Drop det software, det har du ikke en snus at bruge til.

> Prøvet at lave en custom konfiguration under Spilenheder i kontrolpanelet
> stadig 'Not Connected'

Har du prøvet at opsætte det som et 3-axis joystick ?

> Hvordan checker jeg ÌD ?

I 2000 er der et faneblad med ordlyden "Controller IDs"

> Det værste er næsten at det har virket

Så skal det da også virke igen...

Fra : Nederbasse

Dato : 04-09-03 12:52

> [...]
|
| Har du prøvet at opsætte det som et 3-axis joystick ?

| I 2000 er der et faneblad med ordlyden "Controller IDs"

jeg har prøvet at sætte det op som 3 ax. 6 button og POV - 2 ax. Throttel
prøver lige at se om jeg kan checke ID
Jeg har lidt på fornemmelsen at det er Gameporten det er galt med men
lydkortet virker

Nu er det blevet personligt det SKAL virke igen.

Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-08-03 08:09

In dk.edb.hardware, Nederbasse <laneSPAMFRI@jubiipost.dk> says...
> Nogen der kan hjælpe ?

Alternativt kunne du opgradere til Win2000. Der virker det med garanti.