Hjælp vedrørende dødsbo og forsikring.
Fra : Ladycatwoman

Dato : 29-08-03 21:46

Vi overvejer at købe det fineste dødsbo, der er under istandsættelse.
Bl.a. badeværelset er ikke færdigt, og grundet flyttede vægge, hænger
elinstallationerne ud enkelte steder.

Vi står nu med nogle spørgsmål, som nogle af jer måske kunne hjælpe os med.

Umiddelbart kan vi ikke få en ejerskifteforsikring (har spurgt 2
forsikringsselskaber), da huset ikke er færdiggjort.

Huset kan godt forsikres i sig selv, men nu kommer spørgsmålet så.

Afdøde var håndværker af en eller anden art. Vi er ikke klar over, hvor
meget han har lavet selv, og hvor meget fagfolk har lavet.
Hvis huset nu en dag brænder ned pga. en fejl i de færdiggjorte
elinstallationerne, (som vi jo må satse på fagfolk har lavet), vil vi kunne
få forsikringspengene alligevel???

I et dødsbo kan man jo ikke hænge sælger op på noget, men gør man i det hele
taget det ved brande i elinstallationer, hvis man ved, at de er lavet i den
tidligere ejers tid?

Med venlig hilsen Jakobsen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 01-09-03 18:33

Ladycatwoman wrote:

> I et dødsbo kan man jo ikke hænge sælger op på noget, men gør man i det hele
> taget det ved brande i elinstallationer, hvis man ved, at de er lavet i den
> tidligere ejers tid?

Du spørger grundlæggende om du kan forsikre noget, der ikke er helt sikkert.

Hvorfor spørger du ikke et forsikringsselskab, der er nogle der tør, hvis
det er en godbid for dem.
Så kan de altid bagefter løbe fra ansvaret.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : MAndersen

Dato : 01-09-03 20:36

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Med venlig hilsen Erik G. Christensen
> Rådgiver for flere danske svinebønder.
> Søhøjlandets Landboforening tlf 8682 2666

OT
Godt at have dig tilbage Erik - har du haft ferie eller skulle du bare have
pause fra tilfældige hoveders tilfældige kommentarer?

--
MAndersen
Dørtrinet til visdommens tempel er

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 01-09-03 22:25

MAndersen wrote:

> OT
> Godt at have dig tilbage Erik - har du haft ferie eller skulle du bare have
> pause fra tilfældige hoveders tilfældige kommentarer?

OT
Tak for din positive tilbagemelding,
men det er både negative kommentarer og personligt væsentlig mere interes-
sante ting, der begrænser min interesse for news.