Retssag
Fra : FK

Dato : 28-08-03 21:54

Hvis man har fået en bøde af politiet som man er vildt uenig i, og ikke
betaler til tiden , sendes sagen i retten.

Kan man blive pålagt at betale yderligere ( "sagens omkostninger"), hvis
dommeren er enig med politiet?
Det drejer sig om en banal trafikforseelse.

FK

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 28-08-03 22:28

"FK" <fkl@edb.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man har fået en bøde af politiet som man er vildt uenig i,

Du har vel forhåbenlig snakket med politiet om det.?
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-08-03 22:43

Tholo - www.tholofoto.dk skrev:

>Du har vel forhåbenlig snakket med politiet om det.?

Var det svar på hans spørgsmål?

--
Bertel

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 29-08-03 00:04

> Var det svar på hans spørgsmål?

Hvis man får en bøde, og ikke er enig med politiet, men venter med at betale
bøde indtil sagen evt kommer for retten, så er det jo spild af manges tid og
penge, hvis det kunne være undgået ved at man havde komunikeret sammen om
årsagen til uenigheden.
Det virkede bare ikke helt sådan ud fra det han skrev i første omgang.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-08-03 12:05

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> årsagen til uenigheden.
> Det virkede bare ikke helt sådan ud fra det han skrev i første omgang.

og hvad har din personlige holdning med jura at gøre?

Peter

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 29-08-03 20:58

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse

> og hvad har din personlige holdning med jura at gøre?

Hvad har din bemærkning her med mit indlæg at gøre...*S*
Læs det fremfor at komme med kommentare der ikke har noget med det
oprindelige indlæg af gøre.

Iøvrigt har han nu selv skrevet at han HAR snakket med politiet om sagen.
Var blot det jeg ville høre til.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-08-03 23:28

> [...]
> dommeren er enig med politiet?
> Det drejer sig om en banal trafikforseelse.

Ved en banal trafikforseelse, vil der normalt ikke være sagsomkostninger.

Kurt

Fra : FK

Dato : 29-08-03 09:50

Jeg har talt med politiet - man har iøvrigt ikke pligt til at udtale sig om
noget som helst.
Politiet er kun interesseret i at få sagen afgjort her og nu så de slipper
for yderligere sagsbehandling.
De prøver at køre på normale menneskers autoritetstro.. " Du kan da nok se
at, .." eller " ..en klog person som dig burde vide at "" betal hellere og
få det overstået nu med god samvittighed".

Man skal ikke finde sig i det, hvis man ikke er enig med politiet Sådan
kører en masse latterlige småforseelser, og folk betaler bare
fordi de tror man bliver ført ind i retsalen iført håndjern og orange
fangedragt.

Sagen kan ende med en bøde på max 1000,00 kr og er en såkaldt politisag.

Tak for svaret Kurt

Fk

Fra : Michael G

Dato : 29-08-03 10:52

"FK" <fkl@edb.dk> wrote in message news:bilq5q$hs7$1@news.cybercity.dk...

OT:

Jeg har prøvet noget lignede, jeg ville normalt ikke hidse mig op over en
bøde på 500 kroner, men betjenten talte til mig som om jeg var fire år. Så
jeg mødte op i rette, hvilket jeg ikke har fortrudt, det kostede godt nok en
ferie dag, men jeg oplevede at system tog mig seriøst og dommeren talte til
mig som et voksent menneske.

Sekundært slap jeg for bøden, og jeg fandt ud af at ikke alle politi folk
tager lover seriøst, han løj i retten (læs tilpassede sine udtalelser til
juraen).

MVH

Michael G