rykkergebyr fra skattevæsnet
Fra : rasmus

Dato : 28-08-03 13:53

Hej med jer.

For længe siden fik jeg en opkrævning fra skattevæsnet ... den regning
betalte jeg ikke.

For et par uger siden fik jeg så en rykker med diverse trusler om inkasso
osv og der var pålagt et rykkergebyr på 200 kroner. Fair nok.

Jeg sendte regningen tilbage og skrev, at jeg var flad og spurgte om vi ikke
kunne udskyde betalingen (det er omkring 1000 kroner) til senere på året
eller evt blot modregne, hvis jeg skulle være så heldig at få penge tilbage
til foråret.

I dag kom der så et nyt brev fra skatteforvaltningen. Der stod, at de skulle
have oplysninger om hustandens økonomi mv. før de kunne tage stilling til
udskydelse ... men med brevetvar der også et girokort ... og der var lagt
YDERLIGERE 250 kroners gebyr på.

Kan de tage et gebyr på 250 kroner for at skrive til mig, at de vil have
flere oplysninger før de kan tage stilling til en udsættelse?

mvh

ras

Fra : Bo

Dato : 28-08-03 17:36

"rasmus" <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> skrev i en meddelelse

> Kan de tage et gebyr på 250 kroner for at skrive til mig, at de vil have
> flere oplysninger før de kan tage stilling til en udsættelse?

JA det offentlige har tilladelsen

Fra : rasmus

Dato : 28-08-03 19:28

> JA det offentlige har tilladelsen

- det var lige godt satans ... de får nu en sur opringning i morgen
alligevel.

ras

Fra : Vibeke J

Dato : 28-08-03 19:48

> - det var lige godt satans ... de får nu en sur opringning i morgen
> alligevel.

Hvis du nu laver den knap så sur og mere undrende så er der nok større
sandsynlighed for at de sletter det. Jeg fik i hvert tilfælde mit slettet da
jeg fortalte at det jo ikke var fordi jeg ikke ville betale, men fordi der
ikke var lavet en aftale.

/Vibeke

Fra : rasmus

Dato : 28-08-03 23:54

> [...]
da
> jeg fortalte at det jo ikke var fordi jeg ikke ville betale, men fordi der

- tjae jo måske .... men de sender min en regning som svar på et spørgsmål.
Og selvom jeg mener man skal tale ordenligt til andre mennesker, må man odt
blive sur en gang imellem ... en ellers er din strategi nok ok.

ras

Fra : David T. Metz

Dato : 29-08-03 12:57

rasmus kalligraferede, i

> [...]
> spørgsmål. Og selvom jeg mener man skal tale ordenligt til andre
> mennesker, må man odt blive sur en gang imellem ... en ellers er din

Jeg vil godt støtte Vibekes forslag varmt. Problemet er at de gebyrer
tilskrives automatisk i deres edb-system. Der er som regel ikke taget højde
for individuelle tilfælde. Derfor kommer du helt sikkert længst ved at
spørge uskyldigt, hvordan det kan være der er kommet et nyt gebyr på, når I
er igang med at udforme en aftale om din tilbagebetaling.

Sagsbehandlere der får sure/vrede/rasende folk i røret gør som regel alt for
at slippe af med dem hurtigt - det er nok ikke i din interesse, da det
hurtigste vil være at svare dig at der er lovhjemmel for gebyret.

David

--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-08-03 21:12

Bo wrote:

> "rasmus" <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> skrev i en meddelelse

> JA det offentlige har tilladelsen

Og det begrunder hvorledes?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : rasmus

Dato : 28-08-03 23:55

> Og det begrunder hvorledes?

- ja nu du nævner det. Hvorfor og hvordan og hvor ledes?

ras