Falske nypriser på tvangsauktion
Fra : Rasmus

Dato : 27-08-03 20:22

Er det lovligt at angive falske nypriser eller falske vejlende priser på
varer der sælges på en tvangsauktion?, nogle af deres angivne ny/vejlende
priser er over 100% højere end de vejlende priser, eller drejer det sig kun
om at auktionshuset har en dårlig moral?

F.eks skriver de noget lignende "Nypris ca. 13.000,- kun brugt som demo" Men
jeg ved at varens vejlende udsalgspris ifølge leverandør er lige under
10.000kr

Andet eksempel, "Vejl. pris 7.495,-", men ligeledes her ved jeg at varens
normale pris er ca. 3500kr

mvh
Rasmus

Fra : TGD

Dato : 28-08-03 18:27

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kun
> om at auktionshuset har en dårlig moral?

Det er at betragte som ulovlig markedsføring, hvis det er overlagt,
auktionshuse er også underlagt købeloven.

> F.eks skriver de noget lignende "Nypris ca. 13.000,- kun brugt som demo"
Men
> jeg ved at varens vejlende udsalgspris ifølge leverandør er lige under
> 10.000kr

Spørg dem hvor de har vejl. udsalgspris fra.

<KLIP>