Klub salg
Fra : Rune Jensen

Dato : 26-08-03 20:58

Hej jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Mig og nogle af mine venner har en kortklub. Kortklubben har lokaler i en
kælder lejlighed.
Det er lukket klub med medlemmer. Der er nogle gange gæster med. I
kortklubben kan der købes Øl, sprut, toast etc.
Vi indkøber for vores egne penge og sælger til os selv igen. Nogle af varene
er købt i danmark og nogle af dem er købt i tyskland.
Jeg mener ikke vi tjener nok til at skulle være momsregistreret. Nu er mit
spørgsmål så... Er noget at det vi foretager os ulovligt, jeg tænker
selvfølgelig mest på vores salg og diverse varer til os selv? Er det
ulovligt at købe varer i tyskland og sælge til os selv??? Hvis ikke hvilke
forholdsregler skal vi så tage for at sørge for at vi ike kommer i
problemer.
På forhånd mange tak

Rune

P.S. I kan selvfølgelig få flere oplysninger hvsi der er brug for det :)

Fra : Lars H. ilm

Dato : 27-08-03 21:00

Hej Rune

såvidt jeg ved, så skal man betale skat af en evt. overskud når man køber
varer hjem til videre salg.
uanset om man er momsregistreret eller ikke.
MEN hvis i laver det om til en forening, og hvis alle der køber/sælger er
medlemmer af foreningen, så kan
i gøre det hele skattefrit, dog ejes et evt. overskud af foreningen og ikke
af nogen privat personer, da der ellers skal betales b-skat af indkomsten.
og hvis alt salg sker internt mellem foreningen og medlemmer, skal der
hverken afleveres moms regnsakb, eller afregnes skat eller noget som helst,
dog skal i føre regnskab.
Man må ikke købes øl/vand i Tyskland og videre sælge dem, da der skal
betales moms og afgift til staten af øl og vand.

Men hvis i som privat personer køber øl og vand som i har splejset om med
vennerne, så er det til privat brug
og så er det tilladt.

Håber det kan hjælpe dig, jeg vil ikke hænges op på mine svar, men det er
efter min bedste overbevisning, måske
der er andre der kender lovteksten, som kan skrive om jeg har ret eller
ikke.

vh
Lars

Fra : Rune Jensen

Dato : 28-08-03 01:13

"Lars H. ilm" <Lars@*NOSPAM*ilm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter min bedste overbevisning, måske
> der er andre der kender lovteksten, som kan skrive om jeg har ret eller

Tak for det, tænkte nok det var sådan, havde overvejet at blive en forening,
men det er der jo en masse bøvl med. mht. vedtægter osv.

Rune