Link til en 'ulovlig' side
Fra : Ukendt

Dato : 26-08-03 15:54

Hejsa.

Har lige fået denne mail ind af døren:

(klip)
Navn: NAVN ER FJERNET

Besked: http://kalo.host.sk

Har udelukkende warez spil liggende.

Jeg går ud fra i nu vil fjerne linket til dette site...

Vi er agent for flere af de producenter der ligger på http://kalo.host.sk
Og det er en klar overtrædelse af de internationale regler, og
http://kalo.host.sk er allerde ved at blive kontaktet af producenterne
advokater.

Mvh
NAVN ER FJERNET
(klip)

På min hjemmeside http://mobil.dontdoit.dk linker jeg til ovenstående
hjemmeside.
Hvorfra kan jeg vide om spillene er ulovlige eller ej?
Hvilken lov snakker personen om?
Hvad kan der ske med mig?

Har selvfølgelig tænkt mig at fjerne linket, jeg ville bare vide hvordan man
overhovedet kan være sikker på, hvilke spil der er ulovlige eller ej. Selv
på Sonofons wap side findes der spil som på så mange andre sider.

Håber I kan hjælpe.

mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-03 15:56

"FB" <.> wrote in message
> Hejsa.
>
> Har lige fået denne mail ind af døren:

Skal måske lige tilføje at personen har emailen navn@sitevision.dk
Så jeg regner med at han arbejder for http://sitevision.dk

mvh
FB

Fra : Henning

Dato : 26-08-03 16:26

> [...]
>
>Vi er agent for flere af de producenter der ligger på http://kalo.host.sk
>Og det er en klar overtrædelse af de internationale regler, og

Er ovenstående 100% kopi af din e-mail? I så fald ville jeg bare
trække på smilebåndet over en "kammerats" leg med dig! Det lyder
absolut ikke som en "seriøs" mail? "Vi er agenter for flere af de
producenter.." Hvem?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-03 18:33

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message

> [...]
> trække på smilebåndet over en "kammerats" leg med dig! Det lyder
> absolut ikke som en "seriøs" mail? "Vi er agenter for flere af de

Ja det er en 100% kopi (for undtagelse af, at jeg har fjernet personens navn
her).
Har har emailen NAVN-ER-FERJNET@sitevision.dk
Da han skriver 'vi' regner jeg med at det er www.sitevision.dk men snakker
om.

Mvh
FB

Fra : Henning

Dato : 26-08-03 20:23

On Tue, 26 Aug 2003 17:25:36 +0200, Henning <newsmail@mailme.dk>
wrote:

> [...]
>trække på smilebåndet over en "kammerats" leg med dig! Det lyder
>absolut ikke som en "seriøs" mail? "Vi er agenter for flere af de

Nå, jeg læste lidt på dk-hostmaster og groups.google.com

www.sitevision.dk (som jeg ikke kan se har noget som helst med
spilproducenter at gøre? Flg. er klippet fra forsiden af sitet
"SiteVision er en dansk virksomhed med speciale i mobile løsninger
inden for erhverv og underholdning. SiteVision blev etableret i år
2000 og har fra første dag udviklet løsninger inden for mobil
teknologi") er registreret af Ronnie Gasseholm. Søger du på ham på
google, vil du opdage han er meget aktiv på usenet, og bl.a. også i
denne gruppe. Han sidder sikkert og læser med lige nu, så lad os
spørge ham direkte her?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : ronnie gasseholm

Dato : 27-08-03 08:53

> Han sidder sikkert og læser med lige nu, så lad os
> spørge ham direkte her?

Jeps jeg læser skam med hvad der skrives i denne gruppe.

Som jeg også har fortalt stig på mail, så drejer det sig bl.a om spil
fra BlueSphear Games hvor vi har retten til at sælge dem i bla.
danmark.

Spil til mobil er beskyttet på stort set samme måde som alt andet
software er
mere info kan findes på http://www.antipirat.dk/

Jeg kan ikke forstå hvorfor folk ikke kan se dette er ulovligt, at
linke til en sådan side hjælper jo til at flere folk kan få disse spil
gratis, hvilket igen ikke er menningen med det.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-08-03 09:03

ronnie gasseholm wrote:

> Jeg kan ikke forstå hvorfor folk ikke kan se dette er ulovligt, at
> linke til en sådan side hjælper jo til at flere folk kan få disse spil
> gratis, hvilket igen ikke er menningen med det.

Har I fået en advokat til at vurdere forskellen mellem et dybt link
direkte til en fil og så et link til side med links til de ulovlige
filer?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Morten DH

Dato : 27-08-03 09:20

> Har I fået en advokat til at vurdere forskellen mellem et dybt link
> direkte til en fil og så et link til side med links til de ulovlige
> filer?

Ja hvis loven også skulle omhandle links til links, ville det jo i praksis
være umuligt at have en hjemmeside (med links på) - sandsynligheden for at
der ikke på et tidspunkt ville være et link til en side som linker til en
side som linker til noget ulovligt er jo lig nul.

Og portaler... glem det

Fra : tbenjaminj@hotmail.c~

Dato : 28-08-03 22:44

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message news:<3f4c69b7$0$6835$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

> [...]
> der ikke på et tidspunkt ville være et link til en side som linker til en
> side som linker til noget ulovligt er jo lig nul.

omvendt ville det vel være for nemt at omgå forbudet mod ulovlige
links ? (ved at indskyde en "mellemside" mellem den ulovlige side og
den side der linkes fra ? ....

/thomas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-08-03 06:15

tbenjaminj@hotmail.com wrote:

> omvendt ville det vel være for nemt at omgå forbudet mod ulovlige
> links ? (ved at indskyde en "mellemside" mellem den ulovlige side og
> den side der linkes fra ? ....

Nej, ophavshaver kan altid gå efter at få lukket sitet med de ulovlige
filer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : tbenjaminj@hotmail.c~

Dato : 31-08-03 21:33

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message news:<3F4EE14C.1CE4@kimludvigsen.dk>...

> Nej, ophavshaver kan altid gå efter at få lukket sitet med de ulovlige
> filer.

.....og hvad hvis serveren er placeret i timbuktu ??

/thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-08-03 22:41

tbenjaminj@hotmail.com skrev:

>....og hvad hvis serveren er placeret i timbuktu ??

Det er en kompleks situation. Hvis ham med filerne bor i Danmark,
hjælper det ikke noget at han lejer plads på en fjern planet. Det
er stadig den danske lov der gælder.

Hvis det er et udland der har tiltrådt de internationale
konventioner om ophavsret, er der heller ikke noget at diskutere.

Kun hvis han bor i et eller andet comboyland uden regler eller
hvor de ikke gider sørge for at få dem overholdt, vil det være
svært at få lukket serveren ned.

--
Bertel

Fra : Niels Callesøe

Dato : 04-09-03 04:59

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er en kompleks situation. Hvis ham med filerne bor i Danmark,
> hjælper det ikke noget at han lejer plads på en fjern planet. Det
> er stadig den danske lov der gælder.

Bevisbyrden for at det er hans filer ligger vel hos opretshaver, eller
har jeg misforstået det?

Det kunne godt vise sig at være praktisk umuligt, selv for politiet, at
bevise at nogle filer på en server i et data-heaven tilhører en bestemt
person.

--
Niels Callesøe - nørd light

Anti spam? Bevis det. http://www.spamcon.org/legalfund/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-09-03 07:39

Niels Callesøe skrev:

>Bevisbyrden for at det er hans filer ligger vel hos opretshaver, eller
>har jeg misforstået det?

Næ, det må være udgangspunktet.

>Det kunne godt vise sig at være praktisk umuligt, selv for politiet, at
>bevise at nogle filer på en server i et data-heaven tilhører en bestemt
>person.

Ja.

--
Bertel

Fra : tbenjaminj@hotmail.c~

Dato : 01-09-03 20:00

> Har I fået en advokat til at vurdere forskellen mellem et dybt link
> direkte til en fil og så et link til side med links til de ulovlige
> filer?

er begge dele ikke ulovligt jf. "Mp3-sagen" ? eller omfatter den sag
kun den første situation ?

/thomas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-08-03 10:52

"ronnie gasseholm" <ronnie@sitevision.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke forstå hvorfor folk ikke kan se dette er ulovligt

Kan du henvise til hjemmel?

Fra : ronnie gasseholm

Dato : 27-08-03 15:25

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message news:<3f4c7f3b$0$83043$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> "ronnie gasseholm" <ronnie@sitevision.dk> skrev i en meddelelse
>
> Kan du henvise til hjemmel?

Nej jeg kan ikke henvise til nogen hjemmel..

Men jeg bedte Stig om at fjerne linket fordi siden stort set
udelukkende indeholder ting som ikke er lovlige.

Så henvendelsen var først og fremmest lavet med det foremål at få stig
til at indse at det han linker til ikke var lovligt, og derefter håbe
på han ville fjerne det...

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-03 15:37

"ronnie gasseholm" <ronnie@sitevision.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så henvendelsen var først og fremmest lavet med det foremål at få stig
> til at indse at det han linker til ikke var lovligt, og derefter håbe

Som jeg stadig overvejer, hvis jeg må være ærlig.
Er godt nok ved at lave siden helt om, men hvis jeg kun linker til kedelig
sider, hvor næsten ingen spil er at finde kommer der ingen folk.

De fleste link er blevet indsendt til mig og må sige at mobilsjov siden er
den mest besøgte side.

Mvh
FB / Stig