Lejer har rømmet ejendommen.
Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 26-08-03 11:55

En landejendom udlejes til et par. Uden varsel stopper husleje
indbetalingen, udlejer forsøger at kontakte lejer, dels på ejendommen, dels
via mobiltlf. men uden nogen succes. Efter en måned konstaterer udlejer at
lejer tilsyneladende er flyttet, i hvert tilfælde er alle møbler fjernet og
en del private ting, men der ligger stadig en del tøj mm. tilbage spredt
over hele huset + en masse "ragelse" på ejendommen i øvrigt.

Spørgsmålet er så hvad kan/skal udlejer foretage sig før han kan udelje
ejendommen til anden side?

Min interesse er at jeg gerne vil leje ejendommen for ½ år, men vil helst
stå midt i et problem, hvis den forrige lejer pludseligt dukker op igen.

Fra : Rune Wold

Dato : 26-08-03 17:50

Tommy Bøgeskov wrote:

[klip]

> Spørgsmålet er så hvad kan/skal udlejer foretage sig før han kan udelje
> ejendommen til anden side?

Udlejer har ret til at betragte den manglende betaling og flytning som
en opsigelse fra lejers side. Herefter kan han udleje ejendommen straks
til anden side, jf. Lejelovens § 86, stk. 3.

/Rune Wold

--
Punani: "poo-na-nee"
Hawaiian (lit. Heavenly flower), derived from pua (blossom);

Fra : Rune Wold

Dato : 26-08-03 18:24

Rune Wold wrote:

[klip]

> Udlejer har ret til at betragte den manglende betaling og flytning som
> en opsigelse fra lejers side. Herefter kan han udleje ejendommen straks
> til anden side, jf. Lejelovens § 86, stk. 3.

Udlejer har også ret til at hæve aftalen, jf. Lejelovens § 93, stk. 1,
litra d.

/Rune Wold

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 28-08-03 07:14

> Rune Wold wrote:
>
> [klip]
>
> Udlejer har også ret til at hæve aftalen, jf. Lejelovens § 93, stk. 1,
> litra d.
>
> /Rune Wold

Tak, den ser helt klart brugbar ud, men hvad så med lejers efterladenskaber
(af større eller mindre værdi). Man kan jo ikke bare køre det væk eller
hvad? Jeg har ikke selv set det, men i følge udlejer er der nok en
'container-fuld af gammelt tøj/legetøj og andet ragelse'.

/Tommy