h.c.andersen
Fra : søren birkbak

Dato : 27-08-03 17:52

Jeg har fossøgt at følge H.C:Andersen i folketællingerne men kan kun finde
ham i 1850 fkt hvor er han da han døer i 1875??
hilsen
Søren Birkbak

Fra : B. Mathias Askholm

Dato : 27-08-03 19:08

"søren birkbak" <sorenbirk@post.tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg har fossøgt at følge H.C:Andersen i folketællingerne men kan kun finde
> ham i 1850 fkt hvor er han da han døer i 1875??

Eventyrdigteren dør på Østerbro, på landstedet Rolighed, der lå på det der i
dag hedder Gl. Kalkbrænderivej ca. nr 16. Jeg har glemt hvornår det var han
døde, men vist i august.

--
Vindskibelig hvislen

Børge Askholm

"Sluttet sprog falde på plads oven på hoved"
Maskinel oversættelse af engelsk tekst.
"Ended language find place upon head"
Translation of text back to English. It was formerly translated by an
electroncal program.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 27-08-03 22:28

jeg har ikke det Amerikansk biografi med i england
men hvornår ver han i udland ?

prov at ligger addressene på FT natter
her ind

http://www.andersen.sdu.dk/

http://www.andersen.sdu.dk/liv/tidstavle/index.html?s=aa8286b8bdc00c4554261a2202bb8e41

16. april: 1805
HCAs dåb bekræftes i Skt. Hans Kirke. Blandt fadderne er "Portner i Hospitalet Gomard" (portner ved Gråbrødre Hospital Nicolas
Gomard), som er en af dem, der senere er blevet draget frem som en mulig "rigtig" far til HCA. Påstanden om paterniteten
(faderskabet) er en overlevering i familien Gomard.

1840
3. februar:
Mulatten. Originalt romantisk Drama i fem Akter uropført på Det kgl. Teater. Går i alt 21 gange i HCAs tid.
Dette arbejde giver HCA en indtægt på mellem 800 og 1.000 rdl.

1850

2. februar:
Jonna Drewsens og Henrik Stampes bryllup.

1860

16. januar:
Læser højt igen i Arbejderforeningen

klp

24. januar:

Påbegyndes offentliggørelsen i Berlingske Tidende af "Et Besøg hos Charles Dickens i Sommeren 1857" (fortsættes d. 25., 26., 27.,
28. og 31. januar samt d. 1. og 2. februar).

8. februar:
Læser igen i Arbejderforeningen. klip

1870

31. januar:
Afrejse fra Nice. Over Cannes, Marseille, Arles, Lyon, Dijon til Paris.

8. - 24. februar:
I Paris. Uroligheder i byen med dræbte og sårede. Jonas tror, at HCA går på bordel, hvad HCA forarget afviser.

jeg prøvede at find Queen Victoria i engeslke folketaælling

1881 Windsor Castle

1891 i udland

1901 død

http://www.familysearch.org

2. Prince Christian (H R H) SCHLESWIG-HOLSTEIN - 1881 British Census / Berkshire
Head Gender: Male Birth: <1831> Augustenbury Duchy Of Schleswig

Source Information:
Dwelling Windsor Gt Park Cumberland Lodge
Census Place Old Windsor, Berkshire, England
Family History Library Film 1341321
Public Records Office Reference RG11
Piece / Folio 1322 / 97
Page Number 1

1881 British Census - 1
Select records to download - (50 maximum)
1. Victoria PRINCESS OF EDINBURGH - 1881 British Census / Berkshire
Grand Daughter Gender: Female Birth: <1877>

thats the one to lead you into the household

I can never remeber

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

efternavn QUEEN THE is how she is entered

use exact spelling

Hugh W

--

Im beginning to make a weB LOG every day

http://hughw36.blogspot.com/

www.genealogi.co.uk

> [...]
> Jeg har fossøgt at følge H.C:Andersen i folketællingerne men kan kun finde
> ham i 1850 fkt hvor er han da han døer i 1875??

Name Relation Marital Status Gender Age Birthplace Occupation Disability
QUEEN THE Head W Female 61 Queen Of Great Britain & Ireland

Leopold PRINCE H R H THE Son U Male 37 London, London, Middlesex, England Prince
Beatrice PRINCE H R H THE Daughter U Female 23 Princess
Euqenie EX EMPRESS OF THE FRENCH Visitor W Female 43 Ex Empress
Alfred PRINCE OF EDINBURGH Grandson Male 6 Prince
Maria PRINCESS OF EDINBURGH Grand Daughter Female 5 Princess
Victoria PRINCESS OF EDINBURGH Grand Daughter Female 4 Princess
Alexandra PRINCESS OF EDINBURGH Grand Daughter Female 2 Princess

... NORTHAMPTON Other W Female 41 Dublin Lady Of The Bedchamber (C S)
Christina D'ARCOS Other W Female 39 Dublin Lady In Waiting (C S)
Harriet Lepel PHIPPS Other U Female 39 London Chelsea, London, Middlesex, England Maid Of Honour (C S)
Evelyn MOORE Other U Female 24 Frittenden, Kent, England Maid Of Honour (C S)

Louise Maria KORELE Other U Female 43 Bordeaux, France Lectrice To The Queen (C S)
Amalie HEIM Other U Female 27 Alsace, Germany Governess (Teacher)

George (Visct Torrington) BYNG Other M Male 68 Chatham, Kent, England Lord In Waiting (C S Offo)
Charles Lennox FITZROY Other W Male 59 London Grovenor Place, London,

Middlesex, England Lieut General & Equery (C S)
Charles Hugh LINDSAY Other W Male 64 Muncaster Castle, Cumberland, England Lieut Col Groom In Waiting (C S)
Fleetwood Isham EDWRADS Other M Male 38 Thames Ditton, Surrey, England Capt Groom In Waiting (C S)
Franceschini PIETRI Other U Male 45 Corsica Monte Cello (Not A British Subject) Gentleman In Waiting (C S)
Hermann SAHL Other Male 49 Darnstadt Not Nturalized, Germany Librian (C B)
(Continued)

Source Information:
Dwelling Windsor Castle Berks
Census Place Windsor Castle, Berkshire, England
Family History Library Film 1341322
Public Records Office Reference RG11
Piece / Folio 1325 / 98
Page Number 1

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Fra : Bo

Dato : 28-08-03 19:22

> Jeg har fossøgt at følge H.C:Andersen i folketællingerne men kan kun finde
> ham i 1850 fkt hvor er han da han døer i 1875??
på Fl. Svendsens side om kendte i KBH

http://home6.inet.tele.dk/flemclar/kendte.htm
kan man se

1849 - 60: Nyhavn 67,
1861: Kongens Nytorv 34,
1862 - 65: Nyhavn 67,
1870: Højbroplads 21

Bo

Fra : Tom Stryhn

Dato : 30-08-03 10:00

Andersen ankom standsmæssigt d. 5. juli om eftermiddagen ( 1859 )

http://www.berlingske.dk/kultur/tema:fid=100100100/

Tom Stryhn
stryhn@email.dk
http://www.tom-stryhn.dk
last update / sidst opdateret 29.08.2003