E-mail klienten i SE T300
Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 29-08-03 04:12

Hej!

Er her nogen der har fået e-mail klienten i T300'eren til at fungere over
alm wap (ikke gprs)?

Jeg har Debitel, og prøver at hente mail fra min telia pop3 konto...

Mvh Thomas

--
www.unlockzone.1go.dk
Vi fjerner simlåsen fra din mobil!

Fra : Fischer

Dato : 29-08-03 05:23

> Er her nogen der har fået e-mail klienten i T300'eren til at
> fungere over alm wap (ikke gprs)?
> Jeg har Debitel, og prøver at hente mail fra min telia pop3
> konto...

En rigtig pop3 konto kan normalt ikke hentes via wap. Det kræver et
CSD-opkald via et internet-abonnement der tillader opkald fra en
mobiltelefon (eller GPRS).

Eneste undtagelser jeg kender, er visse Java E-mail klienter, som kan bruges
via wap. Jeg tror de bruger en eller anden gateway hos producenten.
Desuden kan Oranges wap-nummer (som de eneste jeg kender) bruges til CSD
opkald og give adgang til pop3 check.

*Fischer

Fra : mcisten

Dato : 29-08-03 09:55

på siden www.tagtag.com kan du sætte op så du kan læse din pop3 via wap.

det fungerer på den måde at du wapper op på din tag-wap-hjemmeside og derfra
åbner din pop3 konto.

Det virker på min Ericsson r520m.

Mvh Mcisten

Fra : jec

Dato : 01-09-03 19:26

"Thomas Rasmussen" <thomas.rasmussen@forvirret.dk> wrote in message
> Hej!
>
> Er her nogen der har fået e-mail klienten i T300'eren til at fungere over
> alm wap (ikke gprs)?
>
> Jeg har Debitel, og prøver at hente mail fra min telia pop3 konto...

Hvad har du prøvet at gøre? Det burde kunne lade sig gøre, men det kræver et
almindeligt telefon-internet abb. som kan håndtere opkald fra mobil. Ved
cybercity's gratis abb. kan, mens man ikke kan hos tdc. Men hvis du checker
pop3 mail fra en anden udbyder end mail-udbyderen, vil du kun være i stand
til at hente og ikke sende.

Altså hvis du forstår, du kan ikke bruge wap (men godt gprs) til at hente
mails over pop3/imap, men du skal have et gammeldags internet abb.