Lige et kort dækningsspørgsmål
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 28-08-03 21:28

Kære NG

Under en af mine sjællandsture hvor at jeg sad og lurede på min fon
kunne jeg se at jeg med mit Orange Abonnement mistede forbindelse i
tunnellen. Det undrede mig lidt og så hørte jeg et telefon komme med en
eller anden SMS lyd.

Jeg spurgte dem som om de havde dækning og hvilken operatør de havde.
Den ene havde Sonofon og den anden Telmore/TDC.

Men hvorfor er det lige at det "kun" er de to der dækker i tunnellen?,
er det fordi at de betalte røvmasser af penge for at få lov, eller
simpelthen bare fordi at de næsten var de eneste teleselskaber på
markedet da broen/tunnellen blev bygget?
Flemming Jacobsen

Fra : Georg

Dato : 29-08-03 03:01

TDC Mobil og Sonofon er i øjeblikket de eneste der har dækning i
storebæltstunnelen. Antennen eller antennerne udgøres af et kabel, løbende i
hele tunnelens længde. Prøv evnt. at rette henvendelse til Orange og spørg
om/hvornår de har tænkt sig at få dækning der.

Georg

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-08-03 15:04

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hele tunnelens længde. Prøv evnt. at rette henvendelse til Orange og spørg
> om/hvornår de har tænkt sig at få dækning der.

ja jeg synes det er mærkeligt at Orange ikke har dækning der... For fx. på
Nørreport station, har det førhen kun været Orange der måtte have dækning på
stationen...... Da DSB sagde at de andres net kunne forstyrre togene. Men
Orange eges jo af banestyrelsen.. og så er det da mærkeligt at Orange ikke
har dækning i tunnelen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-08-03 15:07

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in

> Orange eges jo af banestyrelsen.. og så er det da mærkeligt at
> Orange ikke har dækning i tunnelen.

Det har de da haft så mon ikke de stadig har det ?

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 29-08-03 17:13

On Fri, 29 Aug 2003 14:07:22 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<nospamforme@hs235.dk> wrote:

>"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in

>Det har de da haft så mon ikke de stadig har det ?

Niks, det var dengang at de roamede hos Sonofon. Til gengæld er Orange
de eneste der dækker i Metroen.
Flemming Jacobsen

Fra : Thorsten Lyng Johans~

Dato : 01-09-03 14:14

"Thunderbird [7100]" wrote:

> Niks, det var dengang at de roamede hos Sonofon. Til gengæld er Orange
> de eneste der dækker i Metroen.
> --
> Mvh
> Flemming Jacobsen

Kun TDC og Sonofon har idag dækning i Storebæltstunnelen, men både
Orange og Telia er ved at sætte udstyr op så de ligeledes har dækning
inden længe.

Både TDC, Sonofon, Telia og Orange har dækning i Metroen.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-09-03 19:59

On Mon, 01 Sep 2003 15:14:28 +0200, Thorsten Lyng Johansen
<tlj@gprs.composer.dk> wrote:

> [...]
>inden længe.
>
>Både TDC, Sonofon, Telia og Orange har dækning i Metroen.

Hmm Orange "bildte" mig ind at kun de dækkede i Metroen.
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-08-03 15:09

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in

> [...]
> få lov, eller simpelthen bare fordi at de næsten var de eneste
> teleselskaber på markedet da broen/tunnellen blev bygget?

Orange dækker også i Storebæltstunnellen, de har i hvert fald gjort
det. I "begyndelsen" var der ingen af dem der dækkede men senere har
de fået lagt nogle specielle sendekabler derned så der er dækning
hele vejen igennem.

Fra : Johnny

Dato : 29-08-03 15:59

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> det. I "begyndelsen" var der ingen af dem der dækkede men senere har
> de fået lagt nogle specielle sendekabler derned så der er dækning

Orange dækkede under storebælt da de havde roaming med SONOFON. Det har
de ikke længere...

--
/ Johnny

I love my Sony-Ericsson T310!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-08-03 16:37

Johnny <johnny_fjern_alt_efter_navnet@inpulse.dk> wrote in

> Orange dækkede under storebælt da de havde roaming med SONOFON.
> Det har de ikke længere...

Okay, det er også længe siden jeg har haft Orange, det var dengang de
hed Mobilix.