Erfaring med Bluespoon bluetooth headset ?~
Fra : GRISEN

Dato : 28-08-03 16:16

Jeg overvejer at skifte min 6510'er ud med en T610 og et Bluespoon headset...
En kammerat har en T610 som jeg kan lege med, men jeg kender ingen der har Bluespoon headset'et.
http://www.nextlink.to/bluespoon/index.htm

Er der nogen der har prøvet og/eller købt sådan et headset ???

På sitet er en lydfil, hvor de tester forskellen på standard og digital versionen.
Der er meget stor forskel... er det en realistisk test?

Hvad er forskellen på standard, Panther og Chameleon ???

*
Jan

Fra : Brian Albertsen

Dato : 29-08-03 15:42

On Thu, 28 Aug 2003 17:15:44 +0200, GRISEN <grisen@pornotrold.dk>
wrote in <gk6skvk6jjmil2ngtgoatctpvorrcqdsh1@4ax.com>:

> [...]
>http://www.nextlink.to/bluespoon/index.htm
>
>Er der nogen der har prøvet og/eller købt sådan et headset ???

Prøvede en analog BlueSpoon på Cebit og snakkede med en af teknikerne.

>Hvad er forskellen på standard, Panther og Chameleon ???

Standard og Panther og Special Edition= Farven
Chameleon ser ud til at være væsentligt billigere men også en del
større

--
Brian

Fra : GRISEN

Dato : 29-08-03 19:12

On Fri, 29 Aug 2003 16:41:47 +0200, Brian Albertsen <brianNOSPAM1@albertsen.org> wrote:

>Prøvede en analog BlueSpoon på Cebit og snakkede med en af teknikerne.

Hvordan er kvaliteten?
....i forhold til andre headsets du evt. har prøvet?

>Standard og Panther og Special Edition= Farven

Hmm... det tænkte jeg nok.

>Chameleon ser ud til at være væsentligt billigere men også en del større

Har du set den 'live' ?
Jeg troede (ud fra billeder på nettet), at Chameleon var mindre...

*
Jan

Fra : Brian Albertsen

Dato : 30-08-03 06:35

On Fri, 29 Aug 2003 20:11:49 +0200, GRISEN <grisen@pornotrold.dk>
wrote in <2o5vkv0h5jgpekau3l6hvglmt6tu1ha4bo@4ax.com>:

>Hvordan er kvaliteten?
>...i forhold til andre headsets du evt. har prøvet?

Lyden var fin efter hukommelsen, men efter at have lyttet til deres
demolydfil må jeg nok sige at lyden i den fil passer meget godt med
den analoge.

Bruger en gang imellem et Ericsson HBH-10 headset (1. generation) og
lyden i disse 2 er nok meget ens. Men Ericsson'en er stor i forhold
til og har en microfonarm. At bluespoon'en kan få samme lyd vha. en
mikrofon der sidder oppe ved øret er flot.

Digitaludgaven har 2 mikrofoner af en anden type (i følge deres specs)

>Har du set den 'live' ?
>Jeg troede (ud fra billeder på nettet), at Chameleon var mindre...

Et billede ved siden af en Zippo
http://www.nextlink.to/bluespoon/chameleon/downloads/low-res-72dpi/CHAMELEON-lighter-pen%20jpg-72dpi.jpg
Målene står på deres hjemmeside.

Analog:   9,85 gr. 47mm(L)x25mm(W)x25mm(D)
Digital:   10 gr. approx.: 47mm(L)x25mm(W)x25mm(D)
Chameleon: 16gr. 57 mm (l) x 32 mm (w) x 30 mm (d)

Retail priser står også på deres side om Chameleon:
Digital:2450,-
Chameleon: 990,-

Se også: http://www.mobileburn.com/review.jsp?Id=301

Fra : GRISEN

Dato : 31-08-03 15:07

On Sat, 30 Aug 2003 07:35:11 +0200, Brian Albertsen <brianNOSPAM1@albertsen.org> wrote:

>Lyden var fin efter hukommelsen, men efter at have lyttet til deres
>demolydfil må jeg nok sige at lyden i den fil passer meget godt med den analoge.

Kan du evt. sammenligne med et originalt Ericsson eller Nokia headset med ledning?

>Målene står på deres hjemmeside.

Det har du da ret i - den er en pæn del større....

>Se også: http://www.mobileburn.com/review.jsp?Id=301

Takker.

*
Jan

Fra : Brian Albertsen

Dato : 31-08-03 20:32

On Sun, 31 Aug 2003 16:07:15 +0200, GRISEN <grisen@pornotrold.dk>
wrote in <l204lv8c5epv9e6edlrj4919qdvelppdr2@4ax.com>:

>Kan du evt. sammenligne med et originalt Ericsson eller Nokia headset med ledning?

Det er svært. Lyden lød fin nok dernede på Cebit, men det var i
støjende omgivelser, som man ubevidst har kompenseret for.

Mit normale headset er stadig et originalt Ericsson med ledning. Det
HBH-10 Ericsson jeg har fra firmaet, har simpelthen for kort standby
tid. og 2500 til et bluespoon er mange penge.

--
Brian

Fra : GRISEN

Dato : 31-08-03 22:51

On Sun, 31 Aug 2003 21:31:41 +0200, Brian Albertsen <brianNOSPAM1@albertsen.org> wrote:

>Det er svært. Lyden lød fin nok dernede på Cebit, men det var i
>støjende omgivelser, som man ubevidst har kompenseret for.

Ok, tak for info.
Rart med lidt ekstra erfaringer at trække på - det er jo dyrt legetøj.

*
Jan

Fra : JMo.

Dato : 31-08-03 22:43

Brian Albertsen <brianNOSPAM1@albertsen.org> wrote in

> Digitaludgaven har 2 mikrofoner af en anden type (i følge deres specs)

- placeret lidt forskudt. Dette kombineres med en DSP-chip, der gør at de
kan retningsbestemme mikrofonen, så den kun optager lyd fra et område ca.
15 cm fremme - dvs. lige foran din mund.
Det er faktisk *ret* effektivt, til at fjerne baggrundsstøj.

Fra : Brian Albertsen

Dato : 31-08-03 22:55

On Sun, 31 Aug 2003 21:42:56 +0000 (UTC), "JMo." <ns_sf010@mohr.cx>
wrote in <Xns93E8F13F27925JMoUsenetPost@212.54.64.149>:

> [...]
>15 cm fremme - dvs. lige foran din mund.
>Det er faktisk *ret* effektivt, til at fjerne baggrundsstøj.

Ja, hvor mic 2 optager baggrundsstøjen og det fjernes fra mic 1's
signal via DSP'en.

Man kan høre det virker på deres demolydfil på deres hjemmeside.

--
Brian

Fra : JMo.

Dato : 31-08-03 23:25

> Ja, hvor mic 2 optager baggrundsstøjen og det fjernes fra mic 1's
> signal via DSP'en.

Mon ikke begge mikrofoner optager baggrundsstøjen )

(Begge mikrofoner optager naturligvis både baggrundsstøj og din stemme. Ved
at regne på forsinkelsen mellem hvornår mikrofon 1 og mikrofon 2 optager
lyden, kan DSP'en regne ud hvad "afstanden" er til lydkilden. Og ved at
undersøge om det først bliver optaget af mikrofon 1 eller 2, kan man også
til dels retningsbestemme. Dermed kan man undertrykke lydkilder, der ikke
er i det område hvor der skal optages fra - altså der hvor din mund burde
være)