S55 lyd volume
Fra : Pniels

Dato : 27-08-03 18:13

Hej, jeg har lige fået en Siemens s 55, men synes den ringer utrolig lavt, i
forhold til min gamle m35i, og jeg mener jeg har skruet op de steder man
kan, er det generel for s55?
Kan man få nogle almindelige ringetoner istedet for det musikfis den er født
med, uden man skal betale en formue for dem, evt hvor?

mvh Peder

Fra : TDJ

Dato : 27-08-03 19:31

"Pniels" <hegns@spam-image.dk> wrote in

> Hej, jeg har lige fået en Siemens s 55, men synes den ringer utrolig
> lavt, i forhold til min gamle m35i, og jeg mener jeg har skruet op de
> steder man kan, er det generel for s55?

Syns også ifht min gamle Motorola at S55 er meget lav. Men det er måske
afhg. af den melodi som bruges ?

> Kan man få nogle almindelige ringetoner istedet for det musikfis den
> er født med, uden man skal betale en formue for dem, evt hvor?

Jo da, f.ex. på Siemens' hjemmeside for netop den 'fon.
http://www.my-
siemens.com/com.aperto/MySiemens/Files/Addon/da/hq/mw/hd/hd/stdring_s55.zip

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-08-03 20:14

"Pniels" <hegns@spam-image.dk> wrote in

> Hej, jeg har lige fået en Siemens s 55, men synes den ringer utrolig
> lavt, i forhold til min gamle m35i, og jeg mener jeg har skruet op de
> steder man kan, er det generel for s55?

Et af kritikpunkterne jeg lagde mærke til i et review jeg læste på et
russisk site (dog på engelsk) var at de sagde at man ikke kunne høre
ringetonen på en trafikeret gade, hvis man havde den i lommen. Så de mente
også den var meget lav.

http://www.mobile-review.com/review/siemens-s55-1-en.shtml

Om det er noget der kan løses med en firmwareopdatering ved jeg ikke, men
jeg kan da lige prøve og spørge en af udviklerne om der er noget på banen
:) (spiller fodbold med en fra Siemens Mobile R&D i Aalborg)

Flemming

Fra : TDJ

Dato : 27-08-03 21:22

http://www.schiessler.com/s55.html

Fra : Erik W.

Dato : 28-08-03 09:43

"Pniels" <hegns@spam-image.dk> skrev i en meddelelse
> Hej, jeg har lige fået en Siemens s 55, men synes den ringer utrolig lavt,
> forhold til min gamle m35i, og jeg mener jeg har skruet op de steder man
> kan, er det generel for s55?

Hej Peder
Jeg har en høreskade, som gør at jeg ikke kan høre almindelige
mobiltelefoner når de ringer. Det har været medvirkende til at der gik så
længe før jeg købte en mobiltelefon. Min M35i kunne jeg ikke høre hvis den
eksempel lå i en jakkelomme et par meter væk. Min nye S55 har løst det
problem, og selv min svigerinde som hører dårligere end mig, kan høre den
fra den anden ende af deres lejlighed.

> Kan man få nogle almindelige ringetoner istedet for det musikfis den er
født
> med, uden man skal betale en formue for dem, evt hvor?

Man kan selv lave to forskellige typer lyde til telefonen. Den ene type er
midibaseret, og kan uploades direkte som den er. Den anden wav-baseret, og
skal konverteres til mmf-format før den kan bruges.
Jeg har lavet to mmf-ringetoner på basis af lydeffekter jeg har fundet på
filmhjemmesider og den slags. Den ene lyder som en Kirk Comet telefon (Sådan
en som Polle kørte rundt med bag på knallerten Den anden lyder som en
rigtig Columbo telefon (med Klokker). Begge to er virkeligt kraftige og kan
høres langt væk.
Jeg har indtryk af at det kun er midilydene som er svage. Wav lydene er
kraftige nok. - Den medfølgende trompetlyd Buglecall.mmf bruger jeg som
vækkeur, og den får mig op hver gang
Jeg vil gerne dele de to lyde jeg har lavet. Men jeg ved ikke rigtigt hvor
jeg kan uploade dem.

Mvh Erik

Fra : Pniels

Dato : 28-08-03 12:16

vækkeur, og den får mig op hver gang
> Jeg vil gerne dele de to lyde jeg har lavet. Men jeg ved ikke rigtigt hvor
> jeg kan uploade dem.
>
> Mvh Erik

Hej Erik

Dem kunne jeg godt tænke mig at prøve, så jeg sender lige min mailadrese til
dig, det er ikke fordi jeg er særlig hørehæmmet, men er tit i støjende
omgivelser, køre på traktor, bobcat m.m., og i den tilfælde er det svært at
høre og for den sags skyld også svært at mærke en vibrator, da det hele
vibrerer i forvejen.

Til TDJ

Hvordan henter de ringetoner på den tyske hjemmeside
http://www.schiessler.com/s55.html , da jeg ikke er ret god til tysk?
Dem øverst på siden lyde ret gode.
Har prøvet Siemens egne som ikke er meget bedre end dem den er født med.

Har talt med siemens i dag, og de siger der er et problem, da jeg ikke er
den eneste der har ringet, lyden bliver også lavere når man har koblet
vibrator til, da den bruger meget strøm.

MVH Peder

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-08-03 15:17

"Pniels" <hegns@spam-image.dk> wrote in message

> [...]
at
> høre og for den sags skyld også svært at mærke en vibrator, da det hele

Men angående vibratoren... På min vibrærer den kun een gang, ikke hele
tiden, indtiæ røres bliver langt på.. Man kan nu umuligt nå at mærke noget
med een lille omgang vibreren.. Joe, hvis man sidder helt stille e.l

Fra : Erik W.

Dato : 28-08-03 16:17

"Pniels" <hegns@spam-image.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan henter de ringetoner på den tyske hjemmeside
> http://www.schiessler.com/s55.html , da jeg ikke er ret god til tysk?

Sie solten bare an der filename getrykken und dan välgen sie bare [gem
destination som] das ist nicht särlich komplicirt, und ist nicht kräven
särlich gut deutsch kundskaben.
Bare download dem og put dem ind i telefonen med Irda, bluetooth eller
kabel. både Midi og mmf filerne er klar til brug .
Mvh Erik

Fra : TDJ

Dato : 28-08-03 16:35

> Til TDJ
>
> Hvordan henter de ringetoner på den tyske hjemmeside
> http://www.schiessler.com/s55.html , da jeg ikke er ret god til tysk?

Jeg bruger selv et kabel, så er det bare at kopiere.
Men man kan vist også bruge noget med at uploade dem til et
sted i Danmark... og så wappe dem ned derfra. Søg lidt tilbage
i gruppen.

Fra : Pniels

Dato : 28-08-03 17:56

> sted i Danmark... og så wappe dem ned derfra. Søg lidt tilbage
> i gruppen.

Ja ja, men hvordan downloader i fra denne den vil ha et brugernavn og
password, jeg synes ikke lige jeg kan se hvordan man registrerer sig ???,
måske man skulle have hørt efter i tysk timerne!

For det er meget let at læge dem ind med kabel, det virker bare.

MVH Peder

Fra : Erik W.

Dato : 28-08-03 18:46

"Pniels" news:3f4e3425$0$13170$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ja ja, men hvordan downloader i fra denne den vil ha et brugernavn og
> password, jeg synes ikke lige jeg kan se hvordan man registrerer sig ???,
> måske man skulle have hørt efter i tysk timerne!

Du behøver da ikke at logge dig ind? Du skal da bare højreklikke på linket
ved den lyd du vil have, og vælge "gem destination som". Du kan også bare
klikke på linkewt og så finde filen i din internetcache bagefter, men det
første er altså noget nemmere. Fik du for resten den mail jeg sendte dig og
kan du bruge lydene?

Mvh Erik

Fra : Pniels

Dato : 28-08-03 21:38

> [...]
> første er altså noget nemmere. Fik du for resten den mail jeg sendte dig

Jeg takker mange gange, det er jo så nemt bare man ved hvordan, og jeg fik
din mail, og jeg vil bruge den gamle mobil lyd.

MVH Peder

Fra : Knud Berggreen

Dato : 28-08-03 19:13

On Thu, 28 Aug 2003 10:43:20 +0200, "Erik W."
<erik.w@mail.com> wrote:

>midibaseret, og kan uploades direkte som den er. Den anden wav-baseret, og
>skal konverteres til mmf-format før den kan bruges.

Det har jeg set, men forstod det ikke helt rigtigt.
Hvordan gør man dette med at konvertere en wav til mmf?

/Knud

Fra : Erik W.

Dato : 28-08-03 21:18

"Knud Berggreen" skrev i en meddelelse
> Hvordan gør man dette med at konvertere en wav til mmf?

Man downloader det her glimrende lille program:
http://www.ne.jp/asahi/phs/phs/psmplayer/psmp380e.zip
Programmet er Japansk og der findes ikke ret meget engelsksproget support.
Heldigvis virker det fint når man først lige finder ud af det. Jeg har
prøvet en del forskellige mmf-konvertere og det her er det bedste. Jeg
kæmpede for at få det til at virke og var ved at hive hårene ud tilsidst.
Jeg prøvede alle settings fra en ende af indtil jeg fandt ud af at der i
venstre rullegardinmenu skal stå:
File->Create SMAF->SMAF 16chords (EZ-web) så virker den!
God fornøjelse

Mvh Erik

Fra : Erik W.

Dato : 28-08-03 21:33

MMF-konverter downloades på
http://www.ne.jp/asahi/phs/phs/psmplayer/psmp380e.zip

Jeg kan lige så godt beskrive det lidt bedre, nu hvor jeg er igang...

1. Man åbner en Wav fil med PSM player.
2. Man kører rullegardinet ud i File->Create SMAF->SMAF 16chords (EZ-web)
3. Der åbner et filnavnvindue og man klikker blot OK efter at have sat de
settings man ønsker
4. Der ligger nu en mmf fil samme sted hvor man åbnede sin wav fil fra.
5. Tilsidst et lille trick: Hvis du højreklikker på mmf filen og vælger "Åbn
med" -> PsmPlayer og "brug altid dette program til filtypen", så vil
mmf-lydene automatisk blive afspillet når du sidder og klikker mmf-lyde på
en eller anden hjemmeside.

God fornøjelse
Mvh Erik

Fra : Dennis Lange

Dato : 29-08-03 09:01

Erik W. wrote:
> MMF-konverter downloades på
> http://www.ne.jp/asahi/phs/phs/psmplayer/psmp380e.zip

Er der en max-størrelse på den oprindelige wav-fil?

--
Mvh. Dennis Lange

Fra : Erik W.

Dato : 29-08-03 09:33

"Dennis Lange" skrev i en meddelelse

> Er der en max-størrelse på den oprindelige wav-fil?

Det ved jeg ikke, prøv dig frem. Ellers kan jeg anbefale at man bruger en
god Wav-editor sammen med programmet. Så kan man køre tonehøjde op og ned,
maximize lydstyrken og andre ting.

Mvh Erik

Fra : Pniels

Dato : 28-08-03 21:55

> File->Create SMAF->SMAF 16chords (EZ-web) så virker den!
> God fornøjelse
>
> Mvh Erik

Kan i få programmet til at afspille en mmf fil så man kan høre den inden
man læge den på mobilos?

MVH Peder

Fra : Pniels

Dato : 29-08-03 07:58

> Kan i få programmet til at afspille en mmf fil så man kan høre den inden
> man læge den på mobilos?
>
> MVH Peder

Har fundet fejlen, jeg sku lige vælge en anden midi afspiller end Yamaha XG
soft sync i Win xp.

Mvh Peder