Gnavemadpakke
Fra : Tina

Dato : 29-08-03 08:47

Hejsa

Har I nogle gode idéer til en gnavemadpakke til to voksne?

(Gnavemadpakke = en masse "små ting" samt lidt brød. Ikke noget der skal
smørres, og man bruger fingrene til at spise med.)

Tina

Fra : Stinne og Rune

Dato : 29-08-03 11:03

Hej!

Hvad med kogte æg, stegte kolde kyllingelår, grønsager skåret i passende
bidder, cherry tomater, små frikadeller eller bag nogle boller med div.
krydderurter/ost, de behøver ikke blive smurt for at være lækre. Du kan lave
en tunmousse som hældes i portionsglas, det spises sammen med en bidebolle.
Ellers er bananer jo en god frugt at have med i madpakken, da den ikke
sviner, det samme er æbler og andre "hårde" frugter.

Lige et par hurtige idéer, håber du kan bruge dem.

God weekend
Stinne

---

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 29-08-03 15:53

"Tina" <misstinadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hejsa
>
> Har I nogle gode idéer til en gnavemadpakke til to voksne?
>
> (Gnavemadpakke = en masse "små ting" samt lidt brød. Ikke noget der skal
> smørres, og man bruger fingrene til at spise med.)

Indbagte frikadeller. Man steger dellerne først. Så laver man en bolledej
(uden sukker og med forskelligt groft mel og krydderurter i) og lar den hæve
første gang. Ruller dejen ud og fordeler frikadellerne her og der - samler
en passende mængde udrullet dej om hver delle.
Lar bollerne hæve på pladen og pensler med æg - evt drysses med en eller
anden spændende ting (jeg ælsker selv 'jomfru i det grønne') og bager i
normal bollebagetid.
Og så kan de fryses....

Venlig hilsen Dikte

Fra : Tina

Dato : 29-08-03 18:07

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse

> "Tina" <misstinadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Indbagte frikadeller.

Brilliant, tak )

Ting som forskelligt frugt og grønt, lidt ost, osv giver sig selv.

Ingen fisk og fiskeprodukter og ingen kogte æg, ellers er alle forslag
stadig velkomne :)

Tina