RADEON DDR VIVO AGP 64MB
Fra : Medazza

Dato : 06-04-01 20:10

Nogen som har erfaring med dette kort..? Jeg har nemlig lige bestilt et...

M.v.h.

Ole C. Boesen

Fra : DaWizeGuy

Dato : 06-04-01 20:45

> Nogen som har erfaring med dette kort..? Jeg har nemlig lige bestilt et...

Glimrende kort. Utrolig flot billedkvalitet, mange features og god DVD
playback og Videograbbing. Eneste minus er den lidt dårlige driversupport.

----
Mvh
Anders

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 07-04-01 02:35

On Fri, 6 Apr 2001 21:45:04 +0200, "DaWizeGuy"
<anders@herlevkollegiet.dk> wrote:

>Glimrende kort. Utrolig flot billedkvalitet, mange features og god DVD
>playback og Videograbbing. Eneste minus er den lidt dårlige driversupport.

> [...]
Jeg har haft mit i en uge nu og er meget tilfreds. Jeg har dog også
brugt hele den sidste uge på at rode med drivers til w2k. Nu kører
kortet også perfekt - alt virker både tv in/out, capture, d3d, opengl.
Mine 3dmark tal er til og med højere under w2k end WinME.

Mvh. Henrik

Fra : Brian Madsen

Dato : 07-04-01 05:39

> [...]
> kortet også perfekt - alt virker både tv in/out, capture, d3d, opengl.
> Mine 3dmark tal er til og med højere under w2k end WinME.

Hvilken driver bruger du under Win2k?

5.13.01.3102 (Official Release) giver mig en framerate i Q3A på knap 90
under Win2k. 3DMark2001 på ca. 2200. Prøvede 5.13.01.3116 beta, som gav 1500
under 3DMark2001 og en framerate på ca. 40. Har lige installeret
5.13.01.3124 beta. Giver 3300 i 3DMark2001 men kun en framerate på ca. 70!

Hvad er andre folks erfaringer med (Win2k) drivere til dette kort?

Mvh
Brian Madsen

T-Bird 800@900, KT7-RAID, 75GXP 30.7, Live!, 512 MB Crucial CAS2 RAM....

Fra : Uffe Callesen

Dato : 07-04-01 10:58

Har haft dette kort i et par dage og må sige at jeg er VILDT imponeret !
Opgraderede fra et Asus V6800 (som iøvrigt var helt kanont) for at få 32bit
farver og højere framerates i høje opløsninger !

Jeg har ikke haft alvorlige problemer med driverne - installerede nyeste
beta (ligger ikke på ATI's site - men kan findes på fx. www.rage3d.com )

Billedkvaliteten er LANGT overlegen i forhold til Geforce 1/2 - både i 2d og
3d og JO man kan faktisk tydeligt se forskel ! TV OUT funktionen er ikke
mindre en fabelagtig !

Fra : DaWizeGuy

Dato : 07-04-01 13:29

"Henrik Nygaard" <dsl37874@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]

> kortet også perfekt - alt virker både tv in/out, capture, d3d, opengl.
> Mine 3dmark tal er til og med højere under w2k end WinME.

Driver 3116 til Windows 2000 har også somme tider givet mig højere score i
3DMark2001 end 709x driverne til Windows 98/ME. Jeg har bl.a. Windows 2000
installeret, idet det er det eneste OS der virker optimalt for mig med
Giants: Citizen of Kabuto. Under Windows 98/ME begynder spillet at hakke
efter et stykke tid, hvilket sikkert skyldes disse styresystemers elendige
håntering af hukommelse. I øvrigt er Giants et spil der viser, hvor
overlegent RADEON er i forhold til GeForce 1/2 kortene. Prøv bare at slå
Environmental Bumpmapping til og fra, så ved I hvad jeg mener! Med
Environmetal Bumpmapping (som GeForce 1/2 IKKE understøtter!) slået til er
omgivelser og personer/væsener meget mere flottere og med flere detaljerede.

Jeg glæder mig helt vildt til RADEON 2 kommer til efteråret, og jeg håber
virkelig at det bliver en "GeForce 3 killer"

----
Mvh
Anders