nikotin plaster?
Fra : Miss T

Dato : 29-08-03 10:07

Er der nogle der har gode erfaringer med nikotin plastre i forbindelse med
rygestop?

/Miss T

Fra : pet detektive

Dato : 29-08-03 16:33

> Er der nogle der har gode erfaringer med nikotin plastre i forbindelse med
> rygestop?
>
> /Miss T
>
> Ja har prøvet og..hmmm ja virker ok, men blev nød til at ryge lidt
alligevel, men jo helt sikkert ok, tar lige det værste.

MVH
N. Hansen

Fra : John Nielsen

Dato : 29-08-03 17:53

Kør det psykiske forsvar i stilling. Tag en kold tyrker og få det overstået.
Det værste er ovre efter ½ år.
Læg de sparede penge (også dem du sparer til plastrene) til side, til noget
lækkert til dig selv.
Det er slemt - som at miste en god ven. Men belønningen er det hele værd -
Alt bliver/er bedre uden tobak.

Mvh
John

Fra : Samsara

Dato : 29-08-03 21:48

"John Nielsen" <johnruth@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lækkert til dig selv.
> Det er slemt - som at miste en god ven. Men belønningen er det hele værd -

Åh.. det er bare så svært!

Jeg ryger normalt ca. 15 smøger pr. dag og gik i mandags i gang med
mit forsøg på rygestop.

Jeg har røget 3 - 5 smøger pr. dag siden mandag og er egentligt ret
stolt af mig selv. Nu skal jeg "bare" lige have overbevist mig selv om,
at jeg HELT kan undvære dem.

Jeg har valgt ikke at bruge nogle hjælpemidler - det her er en kamp
mellem smøgerne og mig !! Og jeg VIL vinde.

Venligst Samsara

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-08-03 07:59

"Samsara" <Hyggedyret@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har røget 3 - 5 smøger pr. dag siden mandag og er egentligt ret
> stolt af mig selv. Nu skal jeg "bare" lige have overbevist mig selv om,
> at jeg HELT kan undvære dem.

Jeg holdt op - for over 10 år siden - ved at sige til mig selv, at jeg måtte
ryge samme antal som i går. Men ikke flere. Det, jeg kunne nøjes med dagen
før, måtte jeg også kunne nøjes med i dag.

Tror der gik en uge, hvor jeg kun røg en om dagen. Da jeg så skulle købe en
pakke, hvis jeg ville fortsætte med at ryge, besluttede jeg, at 1 smøg eller
ingen var ligegyldigt. Og så stoppede jeg. Havde brugt plaster en tid, men
der var så varmt den sommer, at det konstant faldt af, så det droppede jeg
hurtigt.

Rygestoppet er det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv! Og for min
lejlighed, hvor vægge og træværk ellers skulle males med få års mellemrum
for at se ordentligt ud.

Måske er det også det bedste, jeg har gjort for mine børn m.fl.? For få uger
siden blev en af mine kolleger begravet. Død af lungekræft et par måneder
efter det blev konstateret. Mor til tre børn. 49 år. Storryger.

Håber, at mit rygestop skåner mig for den tur......

Mvh. Lisbeth

Fra : John Nielsen

Dato : 30-08-03 11:36

Når du kalder det et forsøg på at stoppe, er det dødsdømt på forhånd. Viljen
skal være meget bedre rustet. Sæt en dato 2- 3 mdr. frem, eller længere, og
sig: "DEN DAG STOPPER JEG MED AT RYGE"

Mvh
John

Fra : Samsara

Dato : 30-08-03 15:19

> [...]
Viljen
> skal være meget bedre rustet. Sæt en dato 2- 3 mdr. frem, eller længere,

Grunden til at jeg skriver "forsøg" er nok, at jeg aldrig tidligere har
prøvet at stoppe rygningen og jeg anser det bestemt ikke som døds-
dømt på forhånd !

En af grundene til mit rygestop er bl.a., at min mor lige har fået
konstateret en nedsættelse af sin lungekapacitet på 50% (hun er
også ryger) og sådan vil jeg i hvert fald ikke ha' det.

Jeg har selvfølgelig ikke været blind for farerne ved at ryge, men
nu er det pludselig kommet MEGET tæt på.

Som jeg skiver i mit indlæg, så VIL jeg vinde over smøgerne og
det skal jeg også nok komme til !!

Jeg har forresten kun røget 1 ½ smøg i dag

Viljefaste hilsner
Samsara

Fra : John Nielsen

Dato : 30-08-03 17:26

Ud over at spare en masse penge i skat, er det en god motivationsfaktor, at
man i de sidste leveår får sin aktionsradius indsnævret til længden på
slangen til iltapparatet.
Der er ikke andre alternativer til denne frygtelige tilstand end at stoppe,
eller satse på at lungecanceren tar' en først.
Desværre er afhængigheden så forankret, at der skal en næsten
overmenneskelig viljestyrke til.
Jeg vil ønske dig lykke til.
Få evt en svag nervepille af lægen - det er bedre end at myrde mand og børn
i starten.
ALT bliver bedre når man ikke ryger!!!

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-09-03 22:17

On Sat, 30 Aug 2003 16:18:39 +0200, "Samsara" <Hyggedyret@paradis.dk>
wrotd:

> [...]
>
>Som jeg skiver i mit indlæg, så VIL jeg vinde over smøgerne og
>det skal jeg også nok komme til !!
>
>Jeg har forresten kun røget 1 ½ smøg i dag

,,jeg læste iøvrigt et sted at forskere har fundet frem til at nikotin
er mere vanedannende end heroin ! det siger lidt om hvorfor det er så
skidesvært at stoppe de skulle have nogle tæsk dem der har proppet
nikotinen i smøgerne med vilje for at gøre os til narkomaner.

If you talk with the animals they will talk with you and you will know each other.
If you do not talk to them you will not know them, and what you do not know you will fear.
What one fears, one destroys

CHIEF DAN GEORGE

Fra : arc@na

Dato : 04-09-03 07:53

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> wrote in

> ,,jeg læste iøvrigt et sted at forskere har fundet frem til at nikotin
> er mere vanedannende end heroin ! det siger lidt om hvorfor det er så

Det er korrekt - det kan jeg bekræfte.

> skidesvært at stoppe de skulle have nogle tæsk dem der har proppet
> nikotinen i smøgerne med vilje for at gøre os til narkomaner.

Der er nu ikke nogen som har "puttet nikotin i" tobakken. Nikotin
forekommer naturligt i tobak (planten hedder Nicotiana tabacum).

Derimod tilsættes specielt cigaretter alt muligt skidt, blandt andet
kaliumklorat, som har den funktion, at cigaretten brænder videre, når man
lægger den fra sig. Læg mærke til, at pibetobak, cigarer og håndrullede
cigaretter går ud af sig selv.

--
Vore bedstemødre gik med tørklæde, men de gik bestemt ikke med hijab.
dkpolitikfest3@hotmail.com - deadline for tilmelding d. 5. september 03

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-09-03 13:45

On 04 Sep 2003 06:53:06 GMT, "arc@na" <this.is@n.invalid.email.org>
wrotd:

> [...]
>
>Der er nu ikke nogen som har "puttet nikotin i" tobakken. Nikotin
>forekommer naturligt i tobak (planten hedder Nicotiana tabacum).

,,men jeg har hørt at man sagtens kan lave cigaretter uden nikotin ?

> [...]
>kaliumklorat, som har den funktion, at cigaretten brænder videre, når man
>lægger den fra sig. Læg mærke til, at pibetobak, cigarer og håndrullede

,,,,ja jeg kendte en der arbejdede ude på house of prince , der er en
derude de kalder Sovsemesteren han har et rum for sig selv hvor
han har sine hemmelige opskrifter på en sovs der blandes i tobakken ,
ret klamt faktisk.

Ps: det er vel ikke dig der engang har skrevet i kampsport NG vel ? om
WT ?

Fra : arc@na

Dato : 04-09-03 18:07

> ,,men jeg har hørt at man sagtens kan lave cigaretter uden nikotin ?

Kun hvis man ekstrahere det, og så vil jeg nødig ryge tobakken bagefter -
så hellere en pibe brændenældeblade...

> Ps: det er vel ikke dig der engang har skrevet i kampsport NG vel ? om
> WT ?

Jow. Træner stadig - nu også WT-chikung...

arc@na

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-09-03 08:01

On 04 Sep 2003 17:06:57 GMT, "arc@na" <this.is@n.invalid.email.org>
wrotd:

>"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> wrote in

>Kun hvis man ekstrahere det, og så vil jeg nødig ryge tobakken bagefter -
>så hellere en pibe brændenældeblade...

>Jow. Træner stadig - nu også WT-chikung...

,,ok jeg har kun haft en time i chikung , det kræver vist lidt meget
tålmodighed, men virkede ellers ret godt til at blive smidig af, og
når man så er god en dag kan man jo stille sig ind i søndermarken
eller frb.have og spille smart med det jeg tror også at jeg skal
have et nyt 10turskort snart jeg har sløset lidt med træningen, træner
du meget ? var det også på vesterbrogade?

Fra : arc@na

Dato : 05-09-03 16:59

> If you talk with the animals they will talk with you and you will know
> each other. If you do not talk to them you will not know them, and
> what you do not know you will fear. What one fears, one destroys

XFUT kampsport... )))

arc@na

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-09-03 22:14

On Fri, 29 Aug 2003 22:48:22 +0200, "Samsara" <Hyggedyret@paradis.dk>
wrotd:

> [...]
>
>Jeg har valgt ikke at bruge nogle hjælpemidler - det her er en kamp
>mellem smøgerne og mig !! Og jeg VIL vinde.

,jeg er også gået ned til 4-5 stk men jeg røg mindst 30 før men
hvor der er en vilje er der en vej

Fra : Padmé Amidala

Dato : 29-08-03 18:17

Drop plastre og bl.a. tyggegummi, som du også bliver afhængig af..
Jeg stoppede efter en nytårsaften, hvor jeg virkelig havde fået nok af
røg..dvs. over to pakker cigaretter og cigarer.... Denne "overdosis" gjorde
at jeg ingen problemer havde med at stoppe fra den ene dag til den anden..

Det er da et forsøg værd

VH
Padmé Amidala

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-09-03 22:11

On Fri, 29 Aug 2003 11:06:41 +0200, "Miss T" <misst@gotmail.com>
wrotd:

>Er der nogle der har gode erfaringer med nikotin plastre i forbindelse med
>rygestop?
>
>/Miss T

du bliver bare afhænig af dem istedet for smøgerne ! og hvis du ikke
doserer dem rigtigt så får du meget ondt i maven.