Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital kamera - 3:2 format
Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 29-08-03 17:06

Hej gruppe

Jeg søger et digital kamera der kan tage billede i 3:2 format, så man ikk
skal klippe lkistre, før man fremkalder.

Nogen der kender til sådan et af rimelig kvalitet? (helst Nikon eller Canon)

Mvh
Jacob

Fra : Sparre

Dato : 29-08-03 17:50

> Jeg søger et digital kamera der kan tage billede i 3:2 format, så man ikk
> skal klippe lkistre, før man fremkalder.

På mit Olympus C300 ZOOM er en af "opløsningerne" 3:2, men billedet bliver
så taget ukomprimeret

--
Sparre

Fra : Kristian Amby

Dato : 29-08-03 18:38

Olympus C5050 Zoom kan både i Tiff og JPG i flere kvaliteter.

Mvh
Kristian Amby

Fra : emj

Dato : 29-08-03 20:38

On Fri, 29 Aug 2003 19:38:09 +0200, Kristian Amby <amby@mail.dk>
wrote:

>Olympus C5050 Zoom kan både i Tiff og JPG i flere kvaliteter.

Eller rettere sagt, kan C5050 kan tage billeder i 3:2 i flere
kvaliteter.
Hilsen emj

Fra : Tommy

Dato : 29-08-03 18:52

> Nogen der kender til sådan et af rimelig kvalitet? (helst Nikon eller
Canon)

Nikon CP 5700 kan både i Tiff og JPG i flere kvaliteter.

Fra : emj

Dato : 29-08-03 20:39

On Fri, 29 Aug 2003 19:51:48 +0200, "Tommy" <nospam@adresse.dk> wrote:

>Nikon CP 5700 kan både i Tiff og JPG i flere kvaliteter.

Hvad synes du selv, man kan udlede af det svar?
Hilsen emj

Fra : Tommy

Dato : 29-08-03 21:41

"emj" <emj@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad synes du selv, man kan udlede af det svar?
> Hilsen emj

At du må være mindre begavet !

Fra : Steen L. Nielsen

Dato : 29-08-03 20:41

"Tommy" <nospam@adresse.dk> wrote in news:bio3rr$av0$1@sunsite.dk:

> Canon)
>
> Nikon CP 5700 kan både i Tiff og JPG i flere kvaliteter.
>
> mvh

Mit Olympus C-750, kan også

Steen

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 29-08-03 20:45

> Jeg søger et digital kamera der kan tage billede i 3:2 format, så man
ikk
> skal klippe lkistre, før man fremkalder.

Nikon D100

Fra : Peter SH

Dato : 29-08-03 20:56

Du kan købe min SONY DSC 717 den kan.
sappe@fjerndettetdcadsl.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 29-08-03 21:19

"Jacob Jørgensen" <post@jacobjorgensen.dk> wrote in message
> [...]
> skal klippe lkistre, før man fremkalder.
>
> Nogen der kender til sådan et af rimelig kvalitet? (helst Nikon eller

Nikon F4, efterfulgt af en god scanner.
( jeg ved godt at jeg er en drillepind)

Bo //

Fra : KNL DtP

Dato : 30-08-03 15:24

"Jacob Jørgensen" <post@jacobjorgensen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg søger et digital kamera der kan tage billede i 3:2 format, så man ikk
> skal klippe lkistre, før man fremkalder.

Canon EOS 10D tager i 3072 x 2048 (6,3 MegaPixels) i formatet 3:2.
Fremragende dSLR kamera, med alle de funktioner man kunne ønske sig.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Henrik Juul

Dato : 01-09-03 16:09

Lad mig anbefale følgende program, hvis du ikke finder netop kameraet:
http://www.mapril.net/pplab/

Det er meget nemt at bruge og alt andet lige nemmere at beskære et
billede i 'stille og rolige' rammer end, når man står midt i situation
og skal tænke hurtigt.

Mvh
Henrik

On Fri, 29 Aug 2003 18:06:02 +0200, "Jacob Jørgensen"