Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
G3 - Billigst hvor?
Fra : Jimmy

Dato : 29-08-03 13:36

Hej

Kan man ikke købe et Canon G3 i Tyskland eller lignede over nettet billigere
end i DK?

Hvis ja, hvor ville I mene det var trygt at handle?

Mvh
Jimmy

Fra : Torben

Dato : 29-08-03 15:24

Hejsa Jimmy
"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message
> Hej
>
> Kan man ikke købe et Canon G3 i Tyskland eller lignede over nettet
billigere
> end i DK?

som udgangspunkt kan du sagtes købe dem billigere end i DK, men min erfaring
er dog, at så meget spare du heller ikke.

hvis vi tager prisen for et G3 hos www.digitalo.de er prisen på 599 euro,
dvs ca 4550 danske kroner, dertil kommer et porto gebyr, evt en
bankoverførselsgebyr.... hvis man holder det op mod at en tilsvarende G3
koster 5000,- kr i dk på nettet (samt hvis du som jeg er heldig at have en
lokel butik til samme pris)..........

Hvis du evt lægger oveni at du evt skal ud og have en dansk manual (det kan
man dog også komme ud for i danske butikker), skal du smide 380,- kr oveni

> Hvis ja, hvor ville I mene det var trygt at handle?

www.digitalo.de

jeg tror man skal op og købe dyrere kamera for at det kan svare sig, jeg
købte selv et G5 hos dette firma, og sparede nok 1500,- ifht prisen i DK da
jeg købte et 1Gb kort til den samtidigt

men du kan nok finde billiger butikker, men spørgsmålet er om de vil handle
med dig.....

Hilsen Torben Ruby

ps - tak til alle de som vejledte mig da jeg bad om råd

Fra : Jimmy

Dato : 29-08-03 16:05

> [...]
>

> jeg tror man skal op og købe dyrere kamera for at det kan svare sig, jeg
> købte selv et G5 hos dette firma, og sparede nok 1500,- ifht prisen i DK

Det er da et godt link.
Et G5 koster 677 Euro, hvilket giver 5036,88 kr = det samme som det
billigste G3 i DK

Jeg tror jeg giver dem en chance og køber der.

Tak for hjælpen.

mvh
Jimmy

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-08-03 16:59

> [...]

> billigste G3 i DK
>
> Jeg tror jeg giver dem en chance og køber der.

Måske er det en god idé. Jeg var lige nede forbi Fredgaard (nu Fona) her
i Esbjerg. De havde et G2 (og det ER et to-tal) til ca. kr. 5.000,-. Man
skal altså se sig godt for.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : michael bennati scho~

Dato : 29-08-03 18:36

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> Måske er det en god idé. Jeg var lige nede forbi Fredgaard (nu Fona) her
> i Esbjerg. De havde et G2 (og det ER et to-tal) til ca. kr. 5.000,-. Man
> [...]

Fredgård, Fona eller hvad de nu hedder i dag sover som sædvanligt i timen.
Latterlige priser, forældede produkter og en hårrejsende uvidenhed om
produkterne er desværre snarere reglen end undtagelsen der..
mvh Michael

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-08-03 22:37

michael bennati schou <michaelschou@oncable.dkNOSPAM> wrote:

> Fredgård, Fona eller hvad de nu hedder i dag sover som sædvanligt i timen.
> Latterlige priser, forældede produkter og en hårrejsende uvidenhed om
> produkterne er desværre snarere reglen end undtagelsen der..

Jeg vil såmænd godt lade tvivlen komme den anklagede til gode. Og det er
da også svært for en forhandler at være helt up-to-date på alle
produkter. Det går jo hurtigt med de nye modeller. Men man kan godt få
fornemmelsen, at det er med vilje, de ikke ved, der er kommet nye
modeller. Så er det jo lettere at sælge den gamle model til fuld pris
til en uvidende kunde.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 30-08-03 08:22

On Fri, 29 Aug 2003 17:58:30 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik
Münster) wrote:

>Måske er det en god idé. Jeg var lige nede forbi Fredgaard (nu Fona) her
>i Esbjerg. De havde et G2 (og det ER et to-tal) til ca. kr. 5.000,-. Man
>skal altså se sig godt for.

Noget tyder på at G2 har været/er et godt og populært camera,
prisen på G3 faldt hurtigt ned i niveau med G2, og 5eren er nok
også på vej, se bare EDB-priser
G2 5200 kr
G3 4989
G5 6200
Så -" jeg beholder mine 20 tønder land", og mit G2
mvh Ebbe

Fra : thomas

Dato : 30-08-03 14:36

> [...]
> G3 4989
> G5 6200
> Så -" jeg beholder mine 20 tønder land", og mit G2

Jeg tror, der er flere årsager til modelskifte i elektronikverdenen...

Producenten forsøger hele tiden at få top ydelse til prisen på hvert enkelt
komponent - ofte vil en ny model være reelt billigere i produktion pr. stk.
en forgængeren. Men.... dertil tillægges så omkostninger til udvikling, så
det er først når disse er betalt, at producenten tjener flere penge...

Jeg tror, Canon i lande med prisniveau som Danmark har oplevet, at G3 sælger
bedre end G5... så går der længere med at dække udvikling.- måske har
prisforskellen været større end merværdien, så G5-eren falder.... Hvorfor så
ikke bare lade G3 udgå, og derved "tvinge" folk til at købe G5?... der er jo
heldigvis andre mærker, der tilbyder gode kameraer til 5k.

Havde jeg et G2 ville jeg slet ikke overveje at betale merprisen for et nyt.
jeg syns, det gir for lidt for pengene, men det er jo smagssag.

/Thomas

Fra : Jimmy

Dato : 30-08-03 14:39

"thomas" <fjerndettEthomas@sook.dk> wrote in message

> [...]
> prisforskellen været større end merværdien, så G5-eren falder.... Hvorfor

> ikke bare lade G3 udgå, og derved "tvinge" folk til at købe G5?...

Canon har ifølge Kamerahuset på Nørrebrogade ladet G3 udgå.

Mvh
Jimmy

Fra : V. Bentsen

Dato : 31-08-03 17:56

> [...]

> sælger
> så
>
> Canon har ifølge Kamerahuset på Nørrebrogade ladet G3 udgå.

Platan Foto har stadig G3 til ca.5100,- incl. dansk manual samt "hvis du
har problemer er du velkomme til at komme ind og spørge".
De ca. 100 -200 kr. synes jeg er givet godt ud i forhold til at handle i
Tyskland.

mvh
V.Bentsen

Fra : Christian Hvid

Dato : 29-08-03 18:33

De er knagme billige.

Jeg er på udkig efter et Sony DSC P10 og de er næsten 1.000 kr.
billigere end de billigste i Danmark.

Hvad skal man regne med at betale i forsendelse og gebyrer?

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 29-08-03 20:38

Hej
"Christian Hvid" <chvid@acm.org> skrev i en meddelelse
> De er knagme billige.
>
> Jeg er på udkig efter et Sony DSC P10 og de er næsten 1.000 kr.
> billigere end de billigste i Danmark.
>
> Hvad skal man regne med at betale i forsendelse og gebyrer?

Jeg gav svjh. 220kr for at få mit kamera (Fuji 602) sendt pr efterkrav med
ups, så slap jeg for bankoverførsel og så var jeg da sikker på at modtage et
eller andet. Det forløb smertefrit og 8dage efter bestillingen modtog jeg
kameraet og så var det ikke engang et de havde på lager den gang.
Jeg kan varmt anbefale dem. (www.digitalo.de)

Morten

Fra : Jesper Laursen

Dato : 29-08-03 19:14

Hej !

Jeg har lige købt et G3 hos Fleggaard i Padborg for 4995,-
Godt nok med Tysk manual, men der gjorde så ikke mig noget.

Jesper

Fra : Jimmy

Dato : 29-08-03 19:34

"Jesper Laursen" <jesper@laursen.mail.dk> wrote in message
> Hej !
>
> Jeg har lige købt et G3 hos Fleggaard i Padborg for 4995,-
> Godt nok med Tysk manual, men der gjorde så ikke mig noget.

Jeg kan ikke finde det på deres tyske hjemmeside.
Har du en fornemmelse af hvad et G5 koster hos dem?

Det er jo overskueligt at tage derned lørdag formiddag

Mvh
JImmy

Fra : Jesper Laursen

Dato : 29-08-03 23:02

Hej !

Jeg kan ikke hjælpe dig med en pris på G5'eren

Men prøv at ring derned på Tlf.: 0049 461 7730 2718

Og spørg efter priser. De har været ganske flinke til at hjælpe mig
med spørgsmål og vejledning.

Fin service, den ros skal de da ha' !

Hilsen Jesper