DiamondMax Plus 9
Fra : Frederik Sunne

Dato : 29-08-03 19:54

Hej alle,

Jeg skal købe HDD til en fyr som laver noget video.
Jeg kigger på DiamondMax Plus 9, men ved ikke om
der er pengene værd at få den version med 8Mb cache.
Ikke at der er den store forskel i pris, men 8 Mb versionen er ikke lige til
at få fat i, så hvis 2 Mb cache versionens performance er
tæt ved, snupper jeg bare den.

Hvad siger I?

Venlig hilsen,

Frederik

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 29-08-03 20:06

Frederik Sunne wrote:
> Jeg skal købe HDD til en fyr som laver noget video.
> Jeg kigger på DiamondMax Plus 9, men ved ikke om
> der er pengene værd at få den version med 8Mb cache.

Den er bestemt pengene hver! Jeg har en Maxtor DiamondMax Plus9 i 80GB
versionen med 8 MB cache. Det giver rigtig meget. Iforhold til min anden
harddisk - Seagate Barracuda IV 60GB (2MB cache). Ifølge testprogrammer er
Maxtoren ca. 35% hurtigere, og når den skal bruges til videoredigering, kan
den kun blive for langsom. Mit eneste ankepunkt er at den larmer en del i
forhold til min Seagate, som man slet ikke kan høre. Ydelsen kan man dog
ikke sætte en finger på, den er bare i top!

> Ikke at der er den store forskel i pris, men 8 Mb versionen er ikke
> lige til at få fat i, så hvis 2 Mb cache versionens performance er
> tæt ved, snupper jeg bare den.

Der er STOR forskel - se ovenstående... Tag 8MB versionen.

--
Martin K

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 29-08-03 20:33

On Fri, 29 Aug 2003 20:54:05 +0200, Frederik Sunne wrote:

> Jeg kigger på DiamondMax Plus 9...
[snip]
> Hvad siger I?

FUT: news:dk.edb.hardware.drev

--
Lars

Fra : Jan S Frederiksen

Dato : 30-08-03 15:05

Hej Frederik

Jeg har også en DMAX plus 9 m/8 mb og kan fuldt tilslutte mig
det Martin skrev. Jeg har en Seagate Barracuda IV 80GB (2MB cache) og den
siger
ikke en lyd, heller ikke når den arbejder. Dette kan man ikke sige om DMAXén
i idlel er den lydløs MEN når den arbejder (båb-båb) men den er hurtig

Jan

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 31-08-03 11:30

Jan S Frederiksen wrote:
> iette kan man ikke sige om
> DMAXén i idlel er den lydløs MEN når den arbejder (båb-båb) men den
> er hurtig

På denne baggrund var jeg faktisk ved at sende den tilbage, men alligevel
synes jeg jo at hastigheden var ganske rar

--
Martin K