Forbrænding i solarie
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 27-08-03 10:08

Hej.

Efter 12 minutter i solarie i går, er jeg total rød over det hele. Og
jeg forstår det ikke, da jeg er normal brun og også går i solarie 2
gange ugentligt uden for sommersæsonen - uden problemer.

Hvordan plejer jeg min hud bedst lige nu? Det strammer sgu til rundt
omkring på kroppen

/Brian

Fra : Else Holm

Dato : 27-08-03 10:35

"Brian B. Christensen" <not_for_public@invalid.address> skrev i en
meddelelse news:u2tokvkgrqfdejijon598qn0imb6a45l7i@4ax.com
> [...]
> gange ugentligt uden for sommersæsonen - uden problemer.
>
> Hvordan plejer jeg min hud bedst lige nu? Det strammer sgu til rundt

Hej Brian

For nogle måneder siden var der en historie fremme i pressen om,
at tyve stjal beskyttelsesglas fra solarier, så efterfølgende brugere
blev alvorligt forbrændt.
Trods flittig søgning kan jeg ikke finde tilbage til artiklerne igen.
Har du prøvet at snakke med dem, der har solariet for at høre,
om der har været fejl - ituslået beskyttelsesglas el. lign.?

--
Else

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 28-08-03 06:48

On Wed, 27 Aug 2003 11:35:10 +0200, "Else Holm" <holm_49@hotmail.com>
wrote:

>For nogle måneder siden var der en historie fremme i pressen om,
>at tyve stjal beskyttelsesglas fra solarier, så efterfølgende brugere
>blev alvorligt forbrændt.

Hej.

jeg har hørt historien for noget tid siden. Det var vist endda her i
Aalborg, hvor jeg selv bor. Måske jeg skulle snakke med ejeren, da det
virker meget underligt.

Mvh. Brian

Fra : Jane

Dato : 27-08-03 19:10

Brian B. Christensen skrev i <news:u2tokvkgrqfdejijon598qn0imb6a45l7i@
4ax.com>:

> Hvordan plejer jeg min hud bedst lige nu? Det strammer sgu til rundt
> omkring på kroppen

Måske har du spist noget (evt naturmedicin) som har gjort
dig ekstra følsom. eller har været for gavmild med en
aftershave med alkohol.

Solskoldninger skal behandles som forbrændinger med vand,
men du kan jo ikke ligge i badekarret hele tiden.

Rul dig i kartoffelmel (eller få hjælp fra en der kan duppe
dig hvor du ikke kan nå). Spørg efter en aftersun-lotion på
apoteket/matas.

Hvis det er slemt kan du søge læge og få en creme som er
lidt lokalbedøvende: hydrokortison.
http://www.herning-loeve.netapotek.dk/sol.htm
http://www.roenne-apotek.dk/page.php?emne_id=612

Jane

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-03 22:20

On Wed, 27 Aug 2003 11:08:27 +0200, Brian B. Christensen
<not_for_public@invalid.address> wrote:

>Hej.
>
>Efter 12 minutter i solarie i går, er jeg total rød over det hele.

Min mand blev også forbrændt i solarie først på året.
Vinteren før havde han ingen problemer.
Vi henvendte os til ejeren af solariet og købte noget aloe vera
emergancy spray....
Det lindrede øjeblikkeligt..
Det tog dog ikke hans skræk for at prøve solarier igen.
Efter sommeren er han blevet fint brun af den naturlige sol, selvom
han har en hud, der let bliver rød, men.... du... prøv at få fat i
Aloe Vera emergancy spray. Det VAR virkelig godt og pengene værd.

Kærlig hilsen
Gerda

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 28-08-03 06:49

>Det tog dog ikke hans skræk for at prøve solarier igen.

Nej, jeg er såmænd heller ikke bange for det. Men der går nok lige en
måneds tid nu

>Efter sommeren er han blevet fint brun af den naturlige sol, selvom
>han har en hud, der let bliver rød, men.... du... prøv at få fat i
>Aloe Vera emergancy spray. Det VAR virkelig godt og pengene værd.

Kan det købes på apoteket?

Mvh. Brian

Fra : Lasse

Dato : 28-08-03 07:23