Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nye billeder!
Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 27-08-03 09:17

Jeg har lagt lidt ny billeder ind på min hjemmeside www.hcstune.subnet.dk.
(Billedsiden)
Har du lyst til at se så kik under 'Galleri II'.
Eller kik på www.fotofritid.dk

Hans Chr. Sørensen

Fra : lars bo

Dato : 27-08-03 16:15

Hej Hans
http://www.fotofritid.dk/Vis_stort/Bakketop%201362.jpg
er dog et dejligt billede, især kan jeg godt lide vejens forløb i billedet.

http://www.fotofritid.dk/Vis_stort/Bakketop-1361.jpg
jeg har kigget en del på dette billede, og det er som om det mangler en del
af forgrunden. Der er "for langt" hen til starten af billedet.
Hvis du har originalen liggende så prøv at klippe lidt mindre af bunden.

http://www.fotofritid.dk/Vis_stort/Lys%20og%20skygge%201371.jpg
jeg kender det desværre alt for godt. Det ser drøngodt ud når man står i
situationen, men egner sig desværre ikke til fotografering.
--
hilsen
lars bo

PS.: Lad os diskuterer billeder.

..

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 27-08-03 16:24

Tak til Lars Bo for dine kommentarer og interesse.

Hilsen Hans

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-08-03 16:37

> [...]
> jeg kender det desværre alt for godt. Det ser drøngodt ud når man står i
> situationen, men egner sig desværre ikke til fotografering.

Var der blevet fyret en forsigtig blits af ude fra højre, kunne det måske
have endt rigtigt spændende.

--
Mvh, Ole.
Gør det lettere for alle : Slet det du ikke kommenterer og skriv under det

Fra : lars bo

Dato : 27-08-03 16:48

Hej Ole
..

> Var der blevet fyret en forsigtig blits af ude fra højre, kunne det måske
> have endt rigtigt spændende.

Kan godt følge din ide. Desværre har jeg ikke udstyret, så mine tanker gik
ikke i de retninger.

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 27-08-03 16:49

Tak også til dig Ole, for din kommentar.

Hilsen Hans

Fra : Per Andresen

Dato : 27-08-03 18:53

Hej Hans

Hvordan har du opnået effekterne i billede
"36855.jpg" under GalleriII, ser spændende ud.

Var også inde og se dine billeder under Galleri I
og må sige at du er pokkers dygtig til at fotografere
landskaber.
Du evner at fange naturen på smukkeste vis.

mvh
Per

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 27-08-03 19:20

Tak til Per for din interesse og rosende ord. Det glæder mig du kan lide
mange af billederne.
Effekten på det omtalte billede er fra et filter I PhotoShop som hedder
Diffuse Glow, eller nærmere misbrug - det er brugt langt ud over de grænser
det er beregnet til.

Hilsen Hans

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 28-08-03 08:49

Hans Chr. Sørensen wrote:
> Jeg har lagt lidt ny billeder ind på min hjemmeside www.hcstune.subnet.dk.
> (Billedsiden)
> Har du lyst til at se så kik under 'Galleri II'.

Jeps - det ser rigtigt godt ud.

39783 synes jeg taber ved den ramme det er sat i.

Jeg synes at 37308 er rigtigt flot, men også at det vinder meget, og at
banaliteten forsvinder med -2 versionen. Godt billede, fint snit.

37934: Der er nogle gode farver i det billede, men det er lidt tamt
fordi de er fordelt på så store flader. Hvis du kan beskære det
strammere og derved lade græsset træde mere frem, tror jeg det kan
styrke det billede. Du har derudover horisonten midt i, det styrker ikke
spændstigheden i kompositionen

Endelig synes jeg det er en rigtigt god farvekomposition du har fået
lavet med 36855. Det må vist kaldes 'velanbragt filtermisbrug'

Galleriteknisk: Det ville være rigtigt rart hvis du fjernede
*target="_blank"* så man ikke skal lukke et nyt vindue for hvert
billede. Min back-knap virker bedre end min luk-knap, og der er flere
genveje til den .
Hvis du synes at det nye vindue til visning er et must så synes jeg
stadig du har to mulige forbedringer: 1: sørg for at gøre det samme på
_alle_ billederne (lige nu er der enkelte som ikke åbner i nyt vindue),
2: sørg for at de åbner i _samme_ nye vindue (så kan man lade det stå
åbent og få næste billede samme sted ) ved at skrive
target="mitvindue" (kald det hvad du vil, bare der står det samme på dem
alle, og det ikke er et af de 4 standardnavne).

(Hvis du vil snakke en masse mere om det galleritekniske så vil jeg
foreslå at vi smutter over i html-gruppen).

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>