Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Print i kæmpe-format
Fra : Jensb

Dato : 26-08-03 18:24

Hej

Er der nogen der kender et sted hvor man kan få printet i kæmpeformat, i god
kvalitet?

Jeg har taget 8 af mine billeder og sat ind i photoshop, og så lavet det til
en stor plakat. Jeg fik det så printet ud hos det lokale fotokopi center,
som havde en kæmpe printer stående, så jeg fik et print i ca 90 x 60 cm tror
jeg det var. Problemet er så at det ikke er lavet på en god kvalitets
fotopapir, og samtidig er printeren mest beregnet til at udskriv skilte og
lignende, så kvaliteten er ikke så god.

Så jeg kunne godt tænke mig at finde et sted hvor jeg kunne få det printet i
lige så god kvalitet som en rigtig plakat. Men er det mon muligt? Uden at
kende meget til den slags, så har jeg en idé om at rigtige plakater jo
normalt bliver trykt "rigtigt", og så er det jo nok en lidt beskostelig
affære hvis man kun skal bruge et enkelt print.

Så findes der mon overhovedet nogle steder hvor de har en normal printer der
vil kunne klare denne opgave med et godt resultat?

Jens

Fra : Axel Søgaard

Dato : 26-08-03 19:48

Du må ind til en bogtrykker,der kan lave det på sin prøvetryksprinter,så
bliver det ligeså godt som plakattryk-måske endda bedre,men det kan også
godt koste 5-600 pr kv m excl moms
axel søgaard

Fra : Jensb

Dato : 26-08-03 20:04

"Axel Søgaard" <axelsoegaard@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Du må ind til en bogtrykker,der kan lave det på sin prøvetryksprinter,så
> bliver det ligeså godt som plakattryk-måske endda bedre,men det kan også
> godt koste 5-600 pr kv m excl moms
> axel søgaard

Det må jeg prøve om jeg kan finde. Der skulle vel ikke være nogen der kender
et sted i københavnsområdet?

Fra : Jensb

Dato : 26-08-03 20:08

> "Axel Søgaard" <axelsoegaard@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det må jeg prøve om jeg kan finde. Der skulle vel ikke være nogen der
kender
> et sted i københavnsområdet?

Nå, jeg sad lige og søgte lidt selv, og det er ud til at Vester Kopi måske
kan klare det. http://www.vesterkopi.dk/sw219.asp
Tror lige jeg vil prøve at høre hvad de skal have for det.

Fra : Jeppesen

Dato : 26-08-03 20:14

> Nå, jeg sad lige og søgte lidt selv, og det er ud til at Vester Kopi måske
> kan klare det. http://www.vesterkopi.dk/sw219.asp
> Tror lige jeg vil prøve at høre hvad de skal have for det.

Det kunne være rart hvis du her i gruppen vender tilbage med deres pris -
der er nok andre end du og jeg der overvejer at få lavet plakater af vores
billeder.

Mvh Kim

Fra : Jensb

Dato : 26-08-03 21:33

"Jeppesen" <blackhole@noone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er nok andre end du og jeg der overvejer at få lavet plakater af vores

Det skal jeg nok.

Fra : Jensb

Dato : 27-08-03 16:26

> [...]
> der er nok andre end du og jeg der overvejer at få lavet plakater af vores

Nu har jeg snakket med Vester Kopi, og de skal have 543 kr + moms = 678,75
kr for en plakat i størrelsen 60 x 90 cm.

Så det vil jeg lige overveje lidt.

Jens

Fra : Medvind

Dato : 29-08-03 12:28

så vidt jeg kan se på C/AVs prisliste koster 70x100 542,- + moms på
Gasværksvej, Kbh

hilsen
Bent
www.ArkiPix.com

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-08-03 20:04

On Tue, 26 Aug 2003 19:24:28 +0200, "Jensb"
> [...]

>Så findes der mon overhovedet nogle steder hvor de har en normal printer der
>vil kunne klare denne opgave med et godt resultat?

Bortset fra kvalitet, kan man så ikke med en inkjet printer,
udprinte et stort billede i f. eks. 4 stk A4, og sætte dem
sammen, men hvordan ?, eller er det helt gak gak
mvh Ebbe

Fra : Jensb

Dato : 26-08-03 20:11

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Bortset fra kvalitet, kan man så ikke med en inkjet printer,
> udprinte et stort billede i f. eks. 4 stk A4, og sætte dem
> sammen, men hvordan ?, eller er det helt gak gak
> mvh Ebbe

Jo det ville man nok godt kunne, eventuelt kunne man bare klippe plakaten ud
i photoshop, og så få fremkaldt det som mange 20x30 cm fotos hos
fotohandleren, som man så bagefter satte sammen. Men jeg tror nu at det
endelige resultat vil blive bedre hvis man kunne få det printet som en stor
plakat, så man slippe for samlingerne.

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 26-08-03 20:27

"Jensb" skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kender et sted hvor man kan få printet i kæmpeformat, i
god
> kvalitet?

http://www.vesterkopi.dk

mvh. Lars

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-08-03 20:45

Tue, 26 Aug 2003 19:24:28 +0200, skrev Jensb:

>Er der nogen der kender et sted hvor man kan få printet i kæmpeformat, i god
>kvalitet?
[klip]
>Så findes der mon overhovedet nogle steder hvor de har en normal printer der
>vil kunne klare denne opgave med et godt resultat?

Hvis ikke det absolut skal være i København (filer kan jo sendes på en
CD), er PrintFactory en mulighed. På hjemmesiden kan du se de
forskellige materiale der kan printes på og de har bl.a. også
poster-print (http://www.printfactory.dk/dk/posters.htm). Desværre kan
jeg ikke lige se nogen prisliste, men du kan jo meile til dem.

Fra : Frodo

Dato : 26-08-03 20:48
Fra : Jensb

Dato : 26-08-03 21:38

> [...]
> Hej
>
> Er der nogen der kender et sted hvor man kan få printet i kæmpeformat, i

Tak for alle jeres svar.

Jeg tror lige jeg vil starte med at prøve hos Vester Kopi, da de har et par
afdelinger tæt på hvor jeg bor.

Men hvis de er for dyre, så vil jeg lige prøve at kontakte nogle af de andre
i har foreslået.

Tak for hjælpen ihvertald.

Jens

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 26-08-03 22:22

> [...]

der
> vil kunne klare denne opgave med et godt resultat?

Kender et sted hvor du nemt kan få lavet 50x75 cm digitalt print fra proff
printer, prisen ligger vist nok på omkring en 5-700kr kan ikke huske det
helt nøjartigt. Nu skriver du ikke noget om hvor i landet du skal bruge det.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Jensb

Dato : 26-08-03 23:17

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det.
> --
> Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen

Det skulle helst være i københavnsområdet. Og det skulle helst også helt op
i omkring 60x90 cm (jeg har nemlig allerede en ramme til det, og den ville
jeg helst stadig gerne kunne bruge).

Jens

Fra : den glade dreng

Dato : 26-08-03 23:32

> [...]
> printer, prisen ligger vist nok på omkring en 5-700kr kan ikke huske det
> helt nøjagtigt. Nu skriver du ikke noget om hvor i landet du skal bruge
Se det er jo billigt i forhold til negativer, hvor prisen jo er er omkring
hele
79 kroner, eller billigere når Bingo har tilbud. Kun sølle +600% dyrere.

VH

Per

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 27-08-03 00:08

"den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> skrev i en meddelelse

> Se det er jo billigt i forhold til negativer, hvor prisen jo er er omkring
> hele
> 79 kroner, eller billigere når Bingo har tilbud. Kun sølle +600% dyrere.

Kære glade dreng nu snakker vi jo ikke om billeder fra negativ, men digitale
billeder. Det er jo ikke helt det samme.

Fra : den glade dreng

Dato : 27-08-03 11:53

> [...]
> billeder. Det er jo ikke helt det samme.
> --
> Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen

Nej men igen beviser det jo hvor dyrt det medie er i forhold til analog!

Per

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 27-08-03 12:19

den glade dreng wrote:

> Nej men igen beviser det jo hvor dyrt det medie er i forhold til
> analog!

Det minder mig om min cykel. Her den anden dag skulle jeg betale 100
kroner for at få rettet forhjulet ud. Det beviser jo hvor dyrt det er
at cykle i forhold til at løbe på rulleskøjter.
--
JPEGCrops 0.5.20 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 27-08-03 21:03

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Det minder mig om min cykel. Her den anden dag skulle jeg betale 100
> kroner for at få rettet forhjulet ud. Det beviser jo hvor dyrt det er
> at cykle i forhold til at løbe på rulleskøjter.

Ja eller og gå på sine ben, det er jo yderst sjælent at man skal have rettet
sine ben ud efter en tur op over en kantsten.*S*
Den glade dreng har et sjovt forhold til økonomi... men det er også helt
okey, så længe han læser de indlæg han svare på...*S*

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 28-08-03 08:47

On Wed, 27 Aug 2003 22:03:23 +0200, "Tholo - www.tholofoto.dk"
<Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Den glade dreng har et sjovt forhold til økonomi... men det er også helt
>okey, så længe han læser de indlæg han svare på...*S*

Det er måske "den fattige dreng"
mvh Ebbe

Hvordan skulle en stol se ud,
hvis knæene bøjede den anden vej ?

Fra : Jensb

Dato : 27-08-03 11:55

> [...]
> hele
> 79 kroner, eller billigere når Bingo har tilbud. Kun sølle +600% dyrere.

Jeg ved ikke om meningen med dette indlæg er den sædvanlige digital vs.
analog diskussion??? Men i så fald kan man jo så kun svare : Hvordan vil du
med et analog kamera tage 8 af dine gode billeder, og sætte sammen til en
flot plakat i Photoshop???

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 27-08-03 21:05

> [...]
du
> med et analog kamera tage 8 af dine gode billeder, og sætte sammen til en

Det er det ikke, det er bare den glade drengs dejlige lyst til at komme med
sjove kommentare... men gad da godt se det kunstværk...*S*

Fra : Jensb

Dato : 27-08-03 22:24

> [...]
> sjove kommentare... men gad da godt se det kunstværk...*S*
> --
> Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen

Der er nu ikke så meget kunstværk over det jeg har lavet. Det er bare en
sort baggrund, hvor de 8 billeder så er sat ind, således at der kommer en ca
5-7 cm sort kant mellem hvert billede. Ikke så kunstnerisk (er ikke nogen
haj til photoshop) men jeg syntes resultatet blev ok.

Og jo, i dette tilfælde kunne man i princippet godt bare have lavet en
skifteramme med en sort baggrund, og så få fremkaldt de 8 billeder og lime
dem ind på...det ville blive næsten det samme. Men dog synes jeg det ser
lidt mere prof ud hvis det er printet som en stor plakat.

Jens

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 27-08-03 22:58

> [...]
> dem ind på...det ville blive næsten det samme. Men dog synes jeg det ser
> lidt mere prof ud hvis det er printet som en stor plakat.

Du kunne også have fået lavet et passpartou med plads til de 8 billeder, det
havde også set proff ud..

Fra : Jensb

Dato : 28-08-03 10:50

> [...]
> havde også set proff ud..
> --
> Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen

Ja det havde også været en mulighed.

Fra : SAP

Dato : 27-08-03 05:03

Det kan jeg lave på stof og på malerlærred og på mat fotopapir i 1440X2880
dpi op til 100X150cm på ramme og 15X50m i paneler unden ramme

Peter H.

Fra : emj

Dato : 27-08-03 07:09

On Wed, 27 Aug 2003 06:02:57 +0200, "SAP" <husum@printfactory.dk>
wrote:

>Det kan jeg lave på stof og på malerlærred og på mat fotopapir i 1440X2880
>dpi op til 100X150cm på ramme og 15X50m i paneler unden ramme

Er der nogle steder på nettet, vi kan se prøver på det?
Hilsen emj

Fra : Jan

Dato : 27-08-03 06:17

> [...]
> Hej
>
> Er der nogen der kender et sted hvor man kan få printet i kæmpeformat, i

Nu ved jeg ikke hvad du mener med kæmpeformat, men jeg har set JapanPhoto
laver billeder op til 75x50 cm, pris ukendt, men jeg har på fornemmelsen at
de kan lave det til en rimelig pris.

Jan

Fra : Jensb

Dato : 27-08-03 12:02

"Jan" <altum@FJERNDETTEofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> laver billeder op til 75x50 cm, pris ukendt, men jeg har på fornemmelsen

Kan de også gøre det fra digitale billeder? De fleste fotohandlere jeg har
været i kan nemlig sagtens gøre det fra negativer, men når det er digitalt
så er 30x20cm normalt maks.

I det her tilfælde skal jeg godt nok helt op i 90x60 cm, så der er de 75x50
ikke nok. Men hvis jeg engang får råd til at købe det nye Sony DSC-F828, så
kunne det måske godt blive interessant hvis der fandtes almindelige
fotohandlere som kunne klare lidt større opgaver, for med 8 megapixel skulle
man kunne få en rimelig kvalitet i f.eks. 60x40 cm. Så derfor vil jeg da vre
meget interesseret i at høre om Japan kan klare den slags størrelser
digitalt?

Jens

Fra : Jan

Dato : 27-08-03 17:24

> [...]

vre
> meget interesseret i at høre om Japan kan klare den slags størrelser

Ja, det er digitalt, prøv at kontakte dem

http://www.japanphoto.dk/asp/Page.asp?PK_Menu=79&PK_Page=47

Jan

Fra : Jensb

Dato : 27-08-03 16:34

> Ja, det er digitalt, prøv at kontakte dem
>
> http://www.japanphoto.dk/asp/Page.asp?PK_Menu=79&PK_Page=47
>

> Jan

Ok snakkede lige med Japan photo, og de kan ganske rigtig klare det i 50x75
cm fra digitalt. Og prisen er kun 120 kr for sådan en størrelse, så det
synes jeg egentlig er meget rimeligt.

Det er dog lidt for småt til dette projekt, men det er helt klart noget jeg
godt kan få brug for fremover, så tak for tippet.

Jens

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 14-09-03 21:33

> [...]
der
> vil kunne klare denne opgave med et godt resultat?

Hej Jens
har arbejdet med storformat print i nogle år og har stadig god kontakt til
branchen.
Glem fotohandlere, Vesterkopi o.l. - meget få af dem ved hvad de egentligt
laver mht digital print - specielt storformat.
Hvis du vil have styr på farvebalance osv skal du gå til en af de få, der
har de rigtige printere samt forstår at styre dem !
Mange af dem kan faktisk dårligt kalibrere deres printere....
Start med at spørge om de kan printe Pantone-farver. Er svaret ja så læg
roligt på....
Svarer de at det ikke kan lade sig gøre på en CMYK-printer har du fat i
noget brugbart !

Se evt. www.slidemakers.dk for nogle priser.

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Jensb

Dato : 15-09-03 09:44

"Jesper Hedegaard" <jesper@pissoff.sundbynet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> roligt på....
> Svarer de at det ikke kan lade sig gøre på en CMYK-printer har du fat i

Tak for det, det så interessant ud, så dem vil jeg da lige tage med i
overvejelserne.

Jens