Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pentax *ist D Preview - digitalt SLR
Fra : per

Dato : 26-08-03 16:06

Hej
Så vidt jeg har bemærket er det tilsyneladende undgået de flestes
opmærksomhed, at Pentax nu endelig er ved at få deres første digitale SLR på
markedet. Der foreligger dog indtil nu kun afprøvning og omtaler af en
pre-fabrikationsmodel, som imidlertid synes at være et kvalificeret bud på
dit næste digi-SLR selvfølgelig især for Pentax-objektivejere (som mig).
Pentax *ist D Preview understøtter vist stort set alle Pentax-formater inkl.
Pentax K og skruegevind!!
Prisen kendes endnu ikke!
I betragtning aqf den store halløj for Canons nye discountmodel var det
måske en idé lige at se om Pentax kan gøre det bedre - Pentax skulle i hvert
fald på nogle områder være bedre end Canon EOS 300D.

Se http://www.dpreview.com/articles/pentaxistd/

mvh Per

Fra : per

Dato : 26-08-03 16:15

"per" <perfaxx@xxticsalixx.dk> skrev i en
> Pentax *ist D Preview understøtter
> Se http://www.dpreview.com/articles/pentaxistd/

Det der Preview ovenfor er måske nok en smule overflødig!

mvh Per

-----------------------------
www.skriftekspert.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-08-03 16:20

"per" <perfaxx@xxticsalixx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hvert
> fald på nogle områder være bedre end Canon EOS 300D.

Ja, er Canon lige så gode til hardware som til promotion, sælger jeg mine 3
Pentax SMC objektiver.... Men det gør jeg ikke........

--
Mvh, Ole.
Gør det lettere for alle : Slet det du ikke kommenterer og skriv under det

Fra : per

Dato : 26-08-03 16:37

"A friend work for Pentax Germany told me *ist D will be sold bundled with a
16-45 DA lens (with hood) at a street price around 1100Euro in EU or 1100US$
in USA. Still 100Euro/$ more expensive than Canon D300 + 18-55 Lens. The
price will be announced in the end of this month."
Klippet fra
http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1028