Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste kamera til ca. 2500 kr?
Fra : Jan-Erik

Dato : 25-08-03 20:04

Hejsa!

Jeg har være i Elgiganten og købe et Kodak 2 MegaPixel kamera til 700 kr.,
men det er simpelt hen for dårligt. Så nu har jeg fået et budget på ca. 2500
kr. til at købe et godt kamera. (max 3000 kr. incl. flash-kort og
batterier).

Er der nogen i gruppen der kan anbefale nogle bestemte kamera modeller i
denne prisklasse?
Jeg har kikket lidt på et Nikon Coolpix 2100 og Canon PowerShot A40, og de
kan fået rimelig billigt siger edbpriser.dk.

Håber på at få nogle inputs fra jer i gruppen!

Mange Hilsener
Jan-Erik

Fra : Jakob

Dato : 25-08-03 20:37

en af mine venner har et 2 megapixel ixus som han er meget glad for, det
har været på tilbud i computercity til 2000 kr.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : MaRk

Dato : 25-08-03 21:08

> [...]
> kan fået rimelig billigt siger edbpriser.dk.
>
> Håber på at få nogle inputs fra jer i gruppen!

Ja, drop A40, A60 er noget bedre til samme pris.

Jeg havde for en måneds tid siden samme spørgsmål.
Jeg endte op med Canon powershot A60, og det kamera er jeg rigtig glad for.

Nikon coolpix 2100 ser også gangske glimrende ud, men jeg synes det ser ud
som om der er lidt mere i A60.

Så overvej at køb:

Canon A60 - ca 2200
128mb cf - 234 bj-trading.dk jeg bruger det kort og det er godt, og
billigt.
4stk panasonic 2000mah nimh genopladlige batterier - 109,95 fra
www.batterier.dk (incl porto)

Evt en lader og en kortlæser... Jeg har ingen kortlæser og bruger bare en
gammel multi lader det funker fint.

Se evt. på billeder på www.fotokritik.dk

Mvh
Mark

Fra : Jan-Erik

Dato : 27-08-03 20:00

MaRk wrote:

> [...]
> www.batterier.dk (incl porto)
>
> Evt en lader og en kortlæser... Jeg har ingen kortlæser og bruger
> bare en gammel multi lader det funker fint.

Takker mange gange!

Det bli'r nok et A60 kamera - selvom et A70 kun koster 700 kr. ekstra.. er
det mon det værd?

/Jan-eRIK

Fra : H.Kragelund

Dato : 27-08-03 20:33

"> Det bli'r nok et A60 kamera - selvom et A70 kun koster 700 kr. ekstra..
er
> det mon det værd?

Jeg vil mene at de ekstra pixels er de 700kr værd. Men på den anden side så
er det også det eneste du får!

mvh
henrik

Fra : Jan-Erik

Dato : 28-08-03 15:52

H.Kragelund wrote:
> [...]
> ekstra.. er
>
> Jeg vil mene at de ekstra pixels er de 700kr værd. Men på den anden

Hmmm, ja - det ville jo være rart at have muligheden for at blæse billedet
op i A4 - for det kan 3MP vel klare?
Det må vi lige votere om

/Jan-Erik

Fra : Peter Martinsen