Julis...igen :-(
Fra : Kirstine

Dato : 28-08-03 15:21

*såk* Min lille Julius er bare slet ikke sig selv for tiden. Så nu må I
lige lægge øren til et stk meget bekymret kattemor.

Han har jo fået konstateret en blærebetændelse ved konsultation hos
dyrlægen i tirsdags. Han har fået Synulox siden søndag, og vi tog til
dyrlægen tirsdag, da vi stadig syntes, at hans bakkebesøg var hyppige og
med meget ringe resultat.

Dyrlægen tog så en urinprøve og kunne bekræfte betændelsen og samtidig
konstatere, at han ikke havde sten eller krystaller i urinen. Hun sagde,
at han nok havde ondt, når han tissede, så hun gav ham en sprøjte med
noget smertestillinde, og så fik vi nogle smertestillende piller med
hjem til ham; Romefen.

Nu har Julius alle dage været familiens suveræne madøre, så da han ikke
sådan lige kastede sig over maden i aftes, studsede vi da lidt. Her til
morgen var det samme procedure - han spiste da, men ikke det hele og
slet ikke med samme entusiasme som normalt.

Da jeg kommer hjem her i eftermiddag, giver jeg så kattene med. Og til
min gru vil Julius overhovedet ikke have noget. Jeg forsøger at sætte
madskålen hen til ham, og det er han bare helt ligeglad med. Tabasco nød
det, for så kunne han jo rigtig smovse. Julius derimod gad det slet
ikke, og så fik hans mor lige 50 nye grå hår...for at Julius ikke vil
spise er simpelthen naturstridigt

Jeg har selvfølgelig ringet til dyrlægen, som har sagt, at vi skal
stoppe med Romefen og holde skarpt øje med, om han kommer på bakken. Og
så skal vi lige se, om ikke hans appetit vender tilbage i løbet af i
morgen.

Øv øv øv...lige nu ville jeg ønske, at jeg ikke havde kat - jeg kan ikke
bære det, når mine små kræ har det skidt.

Kirstine
---
http://www.minipip.dk
*Trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-08-03 15:36

"Kirstine" <minipip@minipip.dk> skrev i en meddelelse news:MPG.19b82e2a95b653cd9896fc@news.sunsite.dk...

> Øv øv øv...lige nu ville jeg ønske, at jeg ikke havde kat - jeg kan ikke
> bære det, når mine små kræ har det skidt.
>
> Kirstine

Hej Kirstine

Hvor jeg forstår dig!
Det er det værste, når ens katte ikke er friske - man har det bare så elendigt!

Håber Julius er tilbage som madøre snarest, så hans mor ikke ender som totalt gråhåret!

Fingre krydses og alt det bedste ønskes for den lille dreng!

mvh Eva

Fra : Kate

Dato : 31-08-03 21:41

Hvordan har Julius det?